Πειραιάς
34°C

Έγραψε ιστορία η Mediterranean Shipping Company…

Δημοσιεύθηκε στις

03/06/2025

από

Έγραψε ιστορία η Mediterranean Shipping Company καθώς έγινε η πρώτη ναυτιλιακή που έστειλε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Δυτική Αφρική, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο για τις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές.

Η Mediterranean Shipping Company (MSC), η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, τόσο σε μέγεθος στόλου όσο και σε χωρητικότητα φορτίου, έγραψε ιστορία, καθώς έγινε η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία που στέλνει μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Αφρική.

Δύο από τα νεότερα υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το καθένα με χωρητικότητα άνω των 24.000 TEU, έφτασαν πρόσφατα στη Δυτική Αφρική στο πλαίσιο της διευρυμένης υπηρεσίας Africa Express της εταιρείας.

Το MSC Diletta έφτασε στο λιμάνι του Λομέ στο Τόγκο στις 23 Απριλίου, ακολουθούμενο από το MSC Turkiye, το οποίο πραγματοποίησε επισκέψεις σε λιμάνια της Γκάνας, της Ακτής Ελεφαντοστού και του Καμερούν. Αυτά τα πλοία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως και η παρουσία τους στη Δυτική Αφρική σηματοδοτεί μια τολμηρή επέκταση των παγκόσμιων ναυτιλιακών διαδρομών.

Το MSC Diletta, που κατασκευάστηκε το 2021 στην Κίνα, είναι ένα πλοίο 235.228 τόνων νεκρού βάρους με χωρητικότητα 23.964 TEU. Είναι νηολογημένο στη Λιβερία και λειτουργεί με μακροπρόθεσμη μίσθωση από κινεζικές χρηματοοικονομικές εταιρείες. Το δεύτερο πλοίο, MSC Turkiye, το οποίο κατασκευάστηκε στην Κίνα, παραδόθηκε στην MSC το 2023 και είναι ακόμη μεγαλύτερο, με χωρητικότητα 24.346 TEU και νεκρό βάρος 281.458 τόνων. Και αυτό το πλοίο είναι νηολογημένο στη Λιβερία και εξυπηρετεί τον παγκόσμιο στόλο της MSC. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν δέσει ποτέ στην Αφρική, με μήκος 400 μέτρα, πλάτος 61 μέτρα και βύθισμα 16 μέτρα.

Πριν από αυτό, τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούσαν στη Δυτική Αφρική είχαν μήκος περίπου 366 μέτρα. Τώρα, με πλοία μήκους 400 μέτρων που φτάνουν τακτικά, λιμάνια όπως το Λομέ έπρεπε να κάνουν προσαρμογές.

Οι λιμενικοί αξιωματούχοι στο Τόγκο δήλωσαν ότι η διαχείριση αυτών των εξαιρετικά μεγάλων πλοίων απαιτούσε αναβαθμίσεις και παρουσίαζε τεχνικές προκλήσεις, αλλά προσέφερε επίσης σημαντικές οικονομικές ευκαιρίες.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C