Απίστευτη έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο Fulda σημειώθηκε στα ανοιχτά του λιμανιού Kandla στην Ινδία, όταν το πλοίο εξερράγη κατά τη διάρκεια εργασιών εξαερισμού. Η δύναμη της έκρηξης ήταν τέτοια που σχεδόν διέλυσε το Fulda, προκαλώντας την άμεση εκκένωση του πληρώματος και κινητοποιώντας τις τοπικές αρχές.
Ακόμη ένα πολύ σοβαρό ναυτικό περιστατικό σημειώθηκε στα ανοιχτά του ινδικού λιμανιού Kandla το απόγευμα της Κυριακής, όταν το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου Fulda με σημαία Χονγκ Κονγκ, έπιασε φωτιά και εξερράγη ενώ βρισκόταν εν πλω προς το λιμάνι Sohar του Ομάν.
Η έκρηξη, η οποία σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασίας εξαερισμού των δεξαμενών (gas-freeing), προκάλεσε την επείγουσα εγκατάλειψη των 21 μελών του πληρώματος, προκαλώντας έναν ακόμη πονοκέφαλο στις Ινδικές αρχές οι οποίες έσπευσαν στο σημείο.
Σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας της Ινδίας, η έκρηξη αναφέρθηκε για πρώτη φορά περίπου στις 13:05 τοπική ώρα από ένα κοντινό πλοίο, το Team Focus.
Το 26 χρονών Fulda, το οποίο είχε αναχωρήσει από την Kandla νωρίτερα εκείνο το πρωί στις 11:00, πήρε κλίση 22 μοιρών προς τα δεξιά, ενώ αργότερα μετατοπίστηκε προς τα αριστερά καθώς έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες επί του πλοίου.
Μέχρι τις 19:00 τοπική ώρα, ο πλοίαρχος είχε ζητήσει την επίσημη εγκατάλειψη του πλοίου. Και τα 21 μέλη του πληρώματος, 11 Κινέζοι, δύο Μπαγκλαντεσιανοί, ένας Ινδονήσιος και επτά από τη Μιανμάρ, αποβιβάστηκαν με ασφάλεια από το πλοίο και επιβιβάστηκαν στο ρυμουλκό Orchid Star, που είχε φτάσει στο σημείο έχοντας αποπλεύσει από την Kandla.
Αν και αρχικά η κατάσταση αναφέρθηκε ως υπό έλεγχο, οι εξελισσόμενες συνθήκες και οι σοβαρές δομικές επιπτώσεις οδήγησαν τον πλοίαρχο να ζητήσει άμεση βοήθεια.
Το πλοίο των 19.477 dwt, που ανήκει στην Fulda Industrial με έδρα το Χονγκ Κονγκ, φέρεται να μετέφερε 384,17 μετρικούς τόνους καυσίμων και, ενώ δεν έχει επιβεβαιωθεί θαλάσσια ρύπανση, έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση πρόληψης της ρύπανσης.
Αρχικές πληροφορίες υποδηλώνουν ότι η έκρηξη συνδέεται με λάθος χειρισμούς εύφλεκτων αερίων κατά τη διάρκεια εργασιών εξαερισμού των δεξαμενών. Αυτή η εργασία είναι μια συνηθισμένη αλλά επικίνδυνη διαδικασία που γίνεται για τον εξαερισμό των δεξαμενών από εύφλεκτα αέρια πριν από κάποια συντήρηση ή φόρτωση του επόμενου φορτίου.
Το Fulda μετέφερε μεθανόλη και η ανεπαρκής έκπλυση και η ανεπαρκής απομάκρυνση των εύφλεκτων αερίων μπορεί να επέτρεψαν τη συσσώρευση εύφλεκτου μείγματος αερίων-οξυγόνου.
Οι ειδικοί υποδεικνύουν ότι η έλλειψη σωστής γείωσης ή ο κακώς συντηρημένος εξοπλισμός μπορεί να έχουν δημιουργήσει στατικό ηλεκτρισμό, έχοντας σαν αποτέλεσμα την ανάφλεξη του εύφλεκτου μείγματος. Τα τελικά συμπεράσματα αναμένουν την επίσημη έρευνα.
Δύο ρυμουλκά, το ICGS C-429 της Ινδικής Ακτοφυλακής και το Samudra Pavak της μονάδας ελέγχου ρύπανσης έφτασαν στο σημείο.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, δύο σκάφη της Ινδικής Ακτοφυλακής συνεχίζουν την παρακολούθηση του δεξαμενόπλοιου, το οποίο εξακολουθεί να επιπλέει χωρίς να έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής εισροή υδάτων.
Σε όλα τα παραπλέοντα πλοία έχει δοθεί οδηγία να διατηρούν ασφαλή απόσταση από το Fulda λόγω πιθανών κινδύνων πυρκαγιάς ή ρύπανσης.