Ένα “τσουνάμι” 20.000 ναυτικών από την Ινδία απειλεί να αλλάξει την ποντοπόρο ναυτιλία, καθώς η νέα ναυτιλιακή πολιτική της χώρας περιορίζει τη χρήση παλαιών πλοίων και ωθεί χιλιάδες ναυτικούς να στραφούν στο εξωτερικό.
Οι ναυτιλιακοί φορείς της Ινδίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την νέα εθνική ναυτιλιακή πολιτική της χώρας, η οποία θα αναγκάσει στην απόσυρση παλαιών πλοίων, προειδοποιώντας ότι θα κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα ωθήσει τους ναυτικούς να φύγουν από τα πλοία του εσωτερικού και να ψάξουν για εργασία στα ποντοπόρα πλοία.
Οι νέοι κανονισμοί για την ηλικία των πλοίων δημοσιεύθηκαν το 2023, έχοντας κύριο σκοπό να ενθαρρυνθεί η ασφάλεια και να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Οι κανονισμοί αυτοί απαγορεύουν στους Ινδούς πλοιοκτήτες να αγοράζουν πλοία άνω των 20 ετών και δεν επιτρέπουν την μεταφορά φορτίων με δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και φορτηγά πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών.
Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε την έναρξη μιας συνολικής αναθεώρησης της πολιτικής το 2024, αναγνωρίζοντας ότι δεν είχε διεξάγει ανάλυση κόστους-οφέλους πριν από την επιβολή των περιορισμών ηλικίας των πλοίων.
Η Διεθνής Ναυτιλιακή Ομοσπονδία με έδρα τη Βομβάη αναφέρει ότι τα όρια ηλικίας αποτελούν σοβαρή απειλή για την ναυτιλία της Ινδίας.
Οι ηγέτες της ομοσπονδίας δήλωσαν στην εφημερίδα The Hindu ότι οι περιορισμοί της Γενικής Διεύθυνσης Ναυτιλίας θα μπορούσαν να αφαιρέσουν 700 πλοία από τον στόλο της Ινδίας – κυρίως σε παράκτιες και υπεράκτιες μεταφορές – και θα προκαλούσαν την απώλεια των θέσεων εργασίας 20.000 Ινδών ναυτικών.
Η ομοσπονδία δήλωσε ότι η διεύθυνση χρησιμοποιεί επίσης αυστηρά μέτρα στην εποπτεία των πρακτόρων στελέχωσης, επιβάλλοντας αυστηρές ποινές και βαριά πρόστιμα χωρίς δυνατότητα έφεσης.
«Η γενική απαγόρευση της ηλικίας του πλοίου και οι δυσανάλογες ποινές δεν αποτελούν απλώς λειτουργικά εμπόδια, αλλά και υπαρξιακές απειλές για το θαλάσσιο οικοσύστημα της Ινδίας», δήλωσε ο καπετάνιος Nalin Pandey της ινδικής εταιρείας Pentagon Shipping & Logistics.
Το ερώτημα που γεννάται είναι το πού θα απορροφηθούν 20,000 ναυτικοί. Μπορεί η παγκόσμια έλλειψη ναυτικών να γίνεται όλο ένα και πιο ορατή, αλλά ο αριθμός των 20,000 ναυτικών θεωρείται από πολλούς ειδικούς μεγάλος.