Η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην περιοχή Chattogram του Μπαγκλαντές συνεχίζει να καταγράφει μεγάλο αριθμό εργατικών ατυχημάτων. Σύμφωνα με αναφορές, τον Δεκέμβριο του 2021 ένας εργάτης σκοτώθηκε και άλλοι τέσσερις κάηκαν στα διαλυτήρια. Αυτό έρχεται την στιγμή που ανεξάρτητοι οργανισμοί συνεχίζουν τις εκκλήσεις τους για περισσότερη κυβερνητική δράση και αυστηρότερη επιβολή των κανονισμών ασφαλείας.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό συνέβη στις 25 Δεκεμβρίου όταν σημειώθηκε φωτιά και έκρηξη σε ένα διαλυτήριο της περιοχής. Το Business Standard αναφέρει ότι η φωτιά εκδηλώθηκε στο ναυπηγείο Jamuna Ship-breaking Yard στη Sitakunda upazila του Chattogram. Το δυστύχημα σημειώθηκε την ώρα που οι εργάτες πραγματοποιούσαν εργασίες κοπής στο διαλυτήριο.
Τοπικοί αξιωματούχοι της πυροσβεστικής είπαν στην εφημερίδα ότι ενημερώθηκαν για τη φωτιά γύρω στις 10:00 π.μ. την ημέρα των Χριστουγέννων. Ανέφεραν ότι τρεις πυροσβεστικές ομάδες πήγαν στο ναυπηγείο αλλά μέχρι να φτάσουν στο σημείο, εργαζόμενοι από το ναυπηγείο είχαν σβήσει τη φωτιά και πραγματοποιούσαν επιχείρηση διάσωσης.
Τουλάχιστον τέσσερις εργαζόμενοι κάηκαν από την φωτιά,και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για νοσηλεία. Δύο από αυτούς παραμένουν σε κρίσιμη κατάσταση και μεταφέρθηκαν σε εξειδικευμένο ίδρυμα εγκαυμάτων. Οι άλλοι δύο νοσηλεύτηκαν και βγήκαν από το νοσοκομείο.
Νωρίτερα τον Δεκέμβριο, σημειώθηκε ένα θανατηφόρο ατύχημα σε άλλο διαλυτήριο. Το Business Standard αναφέρει ότι ένας εργαζόμενος σκοτώθηκε αφού χτυπήθηκε από ένα φύλλο σιδήρου στο NB Ship Breaking Yard στην περιοχή Sitakunda upazila του Chattogram.
Τα ατυχήματα του Δεκεμβρίου ήρθαν μετά από αυτό που η ΜΚΟ Shipbreaking Platform, μια ανεξάρτητη οργάνωση εποπτείας που επιδιώκει τη μεταρρύθμιση στον κλάδο, χαρακτήρισε το πιο θανατηφόρο τρίμηνο ποτέ για τη βιομηχανία διάλυσης στο Μπαγκλαντές. «Τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, δεκαέξι ατυχήματα προκάλεσαν το θάνατο οκτώ εργαζομένων στη διάλυση πλοίων και σοβαρούς τραυματισμούς ακόμα έντεκα», έγραψε η ΜΚΟ στην πιο πρόσφατη έκθεσή της για τη διάλυση πλοίων στη Νοτιοανατολική Ασία. Είπαν ότι όλοι οι θάνατοι και οι τραυματισμοί στη βιομηχανία κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 σημειώθηκαν στα διαλυτήρια στο Μπαγκλαντές.
Η ΜΚΟ Shipbreaking Platform συνεχίζει να προτρέπει την κυβέρνηση να αναλάβει δράση σημειώνοντας ότι το 72 τοις εκατό των πλοίων παγκοσμίως που διαλύονται πηγαίνουν επί του παρόντος στα ναυπηγεία της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σύμφωνα με στοιχεία από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργοστασίων και Εγκαταστάσεων του Μπαγκλαντές, την Ένωση διάλυσης πλοίων και ανακύκλωσης του Μπαγκλαντές και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, υπάρχουν 150 εγγεγραμμένα ναυπηγεία διάλυσης πλοίων στη χώρα με 50 από αυτά να λειτουργούν όλο το χρόνο και να απασχολούν περισσότερους από 25.000 ανθρώπους .
Το Τμήμα Επιθεώρησης Εργοστασίων και Εγκαταστάσεων λέει ότι συνολικά 156 εργάτες σκοτώθηκαν στα διαλυτήρια πλοίων την τελευταία δεκαετία. Μόνο φέτος έχουν καταγραφεί 13 θάνατοι. Κυβερνητικά στοιχεία δείχνουν ότι μέσω όρο 10 έως 22 άτομα σκοτώνονται ετησίως στα διαλυτήρια πλοίων.