Ένοχος κρίθηκε ανθυποπλοίαρχος για τη θανατηφόρα σύγκρουση επιβατηγού με αλιευτικό, όταν το ferry Commodore Goodwill συγκρούστηκε με το σκάφος L’Ecume II στο Τζέρσεϊ, με αποτέλεσμα τρεις άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
Ένοχος κρίθηκε ο ανθυποπλοίαρχος που εκτελούσε βάρδια στην γέφυρα του ferry Commodore Goodwill το την στιγμή της σύγκρουσης του με το αλιευτικό σκάφος L’Ecume II, έχοντας σαν αποτέλεσμα τρεις άνθρωποι να χάσουν την ζωή τους. Το θανατηφόρο ατύχημα έγινε το 2022.
Το φέρι βρισκόταν εν πλω προς το Τζέρσεϊ όταν στις 05:35, περίπου τέσσερα ναυτικά μίλια από τις ακτές του, και με ταχύτητα περίπου 19 κόμβων, χτύπησε και βύθισε το αλιευτικό σκάφος. Ο καπετάνιος του αλιευτικού και δύο ακόμη μέλη του πληρώματος χάθηκαν μαζί με το αλιευτικό σκάφος.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου, Επίτροπος Σερ Τζον Σόντερς, δήλωσε μετά από τρεις εβδομάδες ακροάσεων ότι ήταν «μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Το σώμα ενόρκων συσκέφθηκε για 18 ώρες πριν κρίνει αθώο τον οπτήρα που βρισκόταν στην γέφυρα εκείνη την στιγμή Άρτουρ Σεβάς-Ζάντε. Το σώμα ενόρκων επέστρεψε την Παρασκευή και, μετά από 90 επιπλέον λεπτά συσκέψεων, εξέδωσε την ετυμηγορία του.
Ο ανθυποπλοίαρχος Λιούις Πίτερ Καρ, που είχε την διακυβέρνηση του πλοίου εκείνη την στιγμή, κρίθηκε ένοχος για μια ελαφρύτερη κατηγορία βάσει του Ναυτιλιακού Νόμου του Τζέρσεϊ. Το σώμα ενόρκων συμφώνησε ότι είχε θέσει σε κίνδυνο πλοία, κατασκευές ή άτομα, ένα αδίκημα που επισύρει την μέγιστη ποινή φυλάκισης των δύο ετών. Δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε ετυμηγορία για τις κατηγορίες ανθρωποκτονίας εξ αμελείας.
Ο Ανώτερος Ερευνητής για το περιστατικό, Άντι Σίαργουντ, μίλησε στα μέσα ενημέρωσης στη συνέχεια, αποκαλώντας την «μία από τις πιο περίπλοκες έρευνες που είχε χειριστεί ποτέ η αστυνομία της πολιτείας του Τζέρσεϊ». Ανέφερε λεπτομερώς ότι είχαν πήραν εκατοντάδες καταθέσεις και συνεντεύξεις από πάνω από 150 μάρτυρες και είχαν εξετάσει περίπου 800 έγγραφα και πάνω από 1000 στοιχεία.
Ωστόσο, οι ερευνητές δεν μπόρεσαν να ανακτήσουν το αλιευτικό σκάφος και βασικά αποδεικτικά στοιχεία από αυτό. Είπαν ότι ο καιρός και οι παλίρροιες προκάλεσαν πρόσθετες ζημιές στο σκάφος. Ήλπιζαν να ανακτήσουν τα φώτα πλοήγησης και πιθανώς την πλακέτα ασφαλειών για να διαπιστώσουν εάν τα φώτα ήταν αναμμένα ή σβηστά κατά τη στιγμή της σύγκρουσης. Εάν τα φώτα ήταν αναμμένα, το L’Ecume II είχε προτεραιότητα, αλλά εάν ήταν σβηστά, ήταν ευθύνη του να απομακρυνθεί από την πορεία του φέρι.
Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο αξιωματικός γέφυρας Carr είπε στο δικαστήριο ότι πίστευε ότι η σύγκρουση συνέβη επειδή τα φώτα του αλιευτικού σκάφους ήταν σβηστά. Ρώτησαν επίσης αν υπήρχε κάποιος οπτήρας ή κάποιος στην γέφυρα του αλιευτικού σκάφους και αν είχε αλλάξει πορεία τα τελευταία λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Οι φίλοι του εκλιπόντος καπετάνιου του αλιευτικού σκάφους τον χαρακτήρισαν εξαιρετικό ναυτικό. Ισχυρίστηκαν ότι δεν θα έπλεε ποτέ χωρίς τα φώτα του.
Οι εισαγγελείς υποστήριξαν ότι η σύγκρουση ήταν αποτέλεσμα από ανθρώπινο λάθος και αμέλεια. Ο Carr παραδέχτηκε ότι ήταν απασχολημένος με άλλα καθήκοντα και λίγα λεπτά πριν από τη σύγκρουση, το πλοίο άλλαξε πορεία. Ισχυρίστηκαν επίσης ότι το αλιευτικό σκάφος ήταν ορατό στο ραντάρ. Ο παρατηρητής είχε φύγει από τη γέφυρα νωρίτερα για το πρωινό του, αλλά είχε επιστρέψει 13 λεπτά πριν από το ατύχημα.
Το Commodore Goodwill έφτασε στο Τζέρσεϊ με γρατσουνιές και μικρές ζημιές. Το πλοίο ήταν πραγματοποιούσε δρομολόγια στο Γκέρνσεϊ και το Τζέρσεϊ από το 1996. Η εταιρεία διαχείρισης πορθμείων Condor Ferries συγχωνεύτηκε πρόσφατα με την Brittany Ferries και το πλοίο πουλήθηκε νωρίτερα φέτος στην DFDS.
Είναι ένα ακόμη παράδειγμα το ποσό συμβατική και υπεύθυνη είναι η θέση ενός ανθυποπλοίαρχου. Έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια δεκάδες περιπτώσεις στις οποίες οι ανθυποπλοίαρχοι που εκτελούσαν βάρδια στη γέφυρα έχουν καταδικαστεί σε φυλάκιση και σε μεγάλα χρηματικά πρόστιμα.
Όταν ο πλοίαρχος λείπει από την γέφυρα ο ανθυποπλοίαρχος είνα ο μοναδικός υπεύθυνος για την διακυβέρνηση του πλοίου.