Ένα μέλος του πληρώματος του αλιευτικού πλοίου Leila Jo παραδέχτηκε την ενοχή του και τις κατηγορίες ότι έφυγε από την γέφυρα του σκάφους αφήνοντας το μόνο του πριν αυτό συγκρουστεί με ένα φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά του Lyttelton της Νέας Ζηλανδίας στις αρχές του 2020.
Το βράδυ της 12ης Ιανουαρίου 2020, το φορτηγό πλοίο Rose Harmony αναχωρούσε από το Lyttelton, με προορισμό το κοντινό λιμάνι του Dunedin. Το Leila Jo είχε πορεία με προορισμό το λιμάνι. Ήταν μια ωραία και καθαρή βραδιά, με τα δύο πλεούμενα να εντοπίζουν το ένα το άλλο πολύ νωρίτερα.
Στο Rose Harmony, ο αξιωματικός φυλακής εντόπισε το αλιευτικό Leila Jo στην πλώρη του και διαπίστωσε ότι το βρίσκονταν σε πορεία σύγκρουσης. Ο αξιωματικός ενημέρωσε τον πλοίαρχο – ο οποίος βρισκόταν στη γέφυρα και συνομιλούσε με ανθρώπους των ναυλωτών – ότι το αλιευτικό πλησίαζε και είναι σε πορεία σύγκρουσης. Ο αξιωματικός φυλακής επανέλαβε την προειδοποίηση, αλλά ο καπετάνιος παρέμεινε σε συνομιλία και δεν έκανε καμία ενέργεια έως ότου η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Σύμφωνα με την έκθεση μετά το ατύχημα από την Επιτροπή Έρευνας Ατυχημάτων Μεταφορών της Νέας Ζηλανδίας (TAIC), ο πλοίαρχος αποσπάστηκε «σχεδόν σίγουρα» από την συνομιλία στη γέφυρα.
Στο Leila Jo, ένα άτομο πλήρωνα καταστρώματος ήταν υπεύθυνο για την διακυβέρνηση του σκάφους. Αν και εντόπισε το Rose Harmony στο ραντάρ, δεν είχε τις γνώσεις να χειριστεί σωστά το ραντάρ και δεν ήταν πλήρως εξοικειωμένος με τους κανονισμούς συγκρούσεων στη θάλασσα, σύμφωνα με την έκθεση του TAIC.
Επιπλέον, καθώς τα δύο πλεούμενα πλησίαζαν το ένα στο άλλο, τα λεπτά λίγο πριν από τη σύγκρουση, η γέφυρα του Leila Jo ήταν μη επανδρωμένη. Το μέλος του καταστρώματος του αλιευτικού – που στα δικαστικά έγγραφα αναγνωρίστηκε ως ο ψαράς Κρίστοφερ Άντερσον, επί χρόνια υπάλληλος του χειριστή του αλιευτικού σκάφους – είχε πάει κάτω από τα καταστρώματα για να ξυπνήσει τον κυβερνήτη και να πάρει φαγητό. Ο κυβερνήτης έφτασε στην γέφυρα για να δεί το φορτηγό να πλησιάζει σε κοντινή απόσταση, αλλά ήταν πολύ αργά για να αποφευχθεί μια σύγκρουση.
Το Leila Jo υπέστη μικρές ζημιές στην πλώρη του και ο καπετάνιος της υπέστη ελαφρο τραυματισμό στα πλευρά, αλλά όλοι επέζησαν από τη σύγκρουση και επέστρεψαν με ασφάλεια στο λιμάνι. Σε ακρόαση στο Κράιστσερτς αυτή την εβδομάδα, ο Άντερσον παραδέχτηκε ότι «προκάλεσε περιττό κίνδυνο» φεύγοντας από την γέφυρα και το τιμόνι πριν από τη σύγκρουση, σύμφωνα με τη New Zealand Herald. Θα του επιβληθεί πρόστιμο, με το ποσό να καθοριστεί σε επόμενη ακρόαση τον Μάρτιο.
Κάποια επιπλέον άτομα που συνδέονται με την υπόθεση έχουν επίσης κατηγορηθεί και θα ξεκινήσουν οι δικαστικές ακροάσεις τον Φεβρουάριο.