Δύο ημέρες μετά την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου από τη λάσπη στον κόλπο Chesapeake, όπου είχε προσαράξει για περισσότερο από ένα μήνα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Forward φέρεται να είναι σε καλή κατάσταση και χωρίς κάποια σοβαρή ζημία.
Το πλοίο παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Annapolis του Μέριλαντ από το απόγευμα της Τετάρτης, αλλά αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα αφήνοντας πίσω του μια μακρά λίστα προβλημάτων που πρέπει να επιλυθούν από τους δικηγόρους.
Η έρευνα για τα αιτία της προσάραξης είναι σε εξέλιξη από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και αναμένεται να διαρκέσει μήνες. Οι πρώτες όμως αναφορές δείχνουν ότι το πλοίο σε ένα γύρισμα στο κανάλι Craighill του Chesapeake Bay δεν κατάφερε να στρίψει καθώς κατευθυνόταν νότια μετά την αναχώρηση από τη Βαλτιμόρη. Οι καιρικές συνθήκες είχαν απωθήσει το νερό από τον κόλπο και με το πλοίο φορτωμένο και να κινείται με ταχύτητα περίπου 13 κόμβων, κόλλησε βαθιά στη λάσπη.
Αφού ξεκόλλησε από τη λάσπη στις 17 Απριλίου, το πλοίο μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο κοντά στην Annapolis. Εκεί υποβλήθηκε σε επιθεώρηση από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και δύτες για να εκτιμήσουν τις ζημιές στο κύτος ή τα μηχανήματα και να επιβεβαιώσουν την αξιοπλοΐα του.
Όπως αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την Baltimore Sun, «το μόνο που έχει να επιδείξει το πλοίο για τη μακρά παραμονή του κολλημένο στον πυθμένα του κόλπου είναι 2 χιλιοστά λάσπη και μερικές γρατσουνιές μπογιάς».
Η εφημερίδα αναφέρει ότι ο διοικητής της ακτοφυλακής των ΗΠΑ Baxter Smoak ανέφερε ότι έχουν διαπιστώσει ότι το πλοίο είναι σε καλή κατάσταση. «Είμαστε τυχεροί που προσάραξε σε μαλακή λάσπη», αναφέρει η εφημερίδα ότι τους είπε ο διοικητής.
Οι πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, η Evergreen Line με έδρα την Ταϊβάν, ανέφερε ότι μετά τις υποβρύχιες επιθεωρήσεις το Ever Forward θα επιστρέψει στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Σκοπεύουν να φορτώσουν εκ νέου τα 500 κοντέινερ που ξεφορτώθηκαν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης επαναπλευσης και στη συνέχεια να συνεχίσουν το ταξίδι. Το επόμενο λιμάνι θα είναι το Νόρφολκ της Βιρτζίνια.
Ενώ το ταξίδι θα πρέπει να ξεκινήσει σύντομα, η Evergreen στις 31 Μαρτίου κήρυξε γενική αβαρία. Ο σύμβουλος αξιώσεων φορτίου WK Webster προειδοποιεί τους αποστολείς ότι, «Όλο το φορτίο στο πλοίο θα πρέπει να έχει την κατάλληλη ασφάλεια γενικής αβαρίας προτού παραδοθεί στον προορισμό του». Αναφέρουν ότι αντιπροσωπεύουν ήδη σημαντικό όγκο φορτίου επί του πλοίου και είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν στις διατυπώσεις της γενικής αβαρίας για να βοηθήσουν τους φορτωτές να έχουν πρόσβαση στα εμπορευματοκιβώτια τους.
Μετά την καταχώριση των κατάλληλων συμφωνιών, οι αποστολείς θα μπορούν να παραλαμβάνουν τα κοντέινερ τους, αλλά είναι πιθανό να υπάρξει μακρά διαιτησία και δικαστική υπόθεση για την επίλυση των υποχρεώσεων. Το ζήτημα θα είναι η ευθύνη του πλοηγού που επέβαινε όταν το πλοίο προσάραξε, καθώς και τα αποτελέσματα του της ακτοφυλακής των ΗΠΑ και πιθανώς μια αξιολόγηση από τον νηογνώμονα του πλοίου για να προσδιοριστεί εάν οποιοιδήποτε μηχανική βλάβη ή άλλοι παρεμβατικοί παράγοντες συνέβαλαν ή προκάλεσαν τη προσάραξη του πλοίου.
Η Evergreen εξέφρασε τη βαθιά της εκτίμηση για τις προσπάθειες επανάπλευσης με επικεφαλής τον Donjon-Smit, μαζί με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και τις αρχές της Πολιτείας του Μέριλαντ. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης που διήρκεσε 35 ημέρες, ολοκληρώθηκε η βυθοκόρηση σε βάθος 43 ποδιών, με αποτέλεσμα 206.280 κυβικά μέτρα άμμου να αφαιρεθούν γύρω από το πλοίο και να χρησιμοποιηθούν σε ένα έργο αποκατάστασης στον κόλπο.
Αφού απέτυχαν δύο προσπάθειες ελ αποκόλλησης του πλοίου, 500 εμπορευματοκιβώτια ξεφορτώθηκαν και μεταφέρθηκαν πίσω στο λιμάνι της Βαλτιμόρης και τελικά, δύο φορτηγίδες έλξης, δύο ρυμουλκά από το Donjon-SMIT, δύο ρυμουλκά από τον Moran και δύο ρυμουλκά από τον McAllister συνεργάστηκαν για να τραβήξουν και να αποκολλήσουν το πλοίο λίγο μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής.
«Η πολυπλοκότητα αυτής της επιχείρησης ήταν ιστορική, καθώς ένα περιστατικό όπως η προσάραξη του Ever Forward, σε είδος και διάρκεια, είναι ένα σπάνιο φαινόμενο», δήλωσε ο λοχαγός David O’Connell, διοικητής του Τομέα της Ακτοφυλακής του Maryland-National Capital Region. «Ήταν η συνεργασία κάθε υπηρεσίας που οδήγησε στην επιτυχή επανάπλευση του Ever Forward».
Αν και δεν υπήρξαν αναφορές για διαρροές πετρελαίου ή ρύπανση, το Μέριλαντ ωστόσο σχεδιάζει επίσης να πραγματοποιήσει έρευνα για περιβαλλοντικές ζημιές.
Την περασμένη εβδομάδα, ο ελεγκτής του Μέριλαντ, Peter Franchot, ο οποίος θα θέσει υποψηφιότητα για κυβερνήτης, ανακοίνωσε ότι έστειλε μια επιστολή στην Evergreen λέγοντας ότι η εταιρεία θα έπρεπε «να καταβάλει κάποια μορφή καλής πρόθεσης για πληρωμή και θα μπορούσε να είναι εντός του εύρους από 75 εκατομμύρια δολάρια έως 100 εκατομμύρια δολάρια».
Είπε ότι η προσάραξη και η βυθοκόρηση αναμφίβολα οδήγησαν σε διαταραχές στο εύθραυστο οικοσύστημα του κόλπου, αναφέροντας την πιθανότητα ζημιάς στα στρείδια και την περίοδο αναπαραγωγής για πολλά είδη ψαριών που συλλέγει η βιομηχανία θαλασσινών.


















