Πειραιάς
33°C

Συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης του MSC Baltic III, 3 μήνες μετά την προσάραξη του!

Δημοσιεύθηκε στις

08/06/2025

από

Επιχείρηση διάσωσης του MSC Baltic III βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σχεδόν τρεις μήνες μετά την προσάραξη του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ. Οι βελτιωμένες καιρικές συνθήκες επιτρέπουν στην Καναδική Ακτοφυλακή και τις ομάδες διάσωσης να απομακρύνουν καύσιμα και εμπορευματοκιβώτια από το πλοίο, που είχε προσκρούσει σε βραχώδη ακτή τον Φεβρουάριο.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση διάσωσης του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ MSC Baltic III , σχεδόν 3 μήνες μετά την προσάραξη του. Ο καιρός, ο οποίος ήταν ανασταλτικός παράγοντας κατά τη διάρκεια του χειμώνα και στις αρχές της άνοιξης, έχει βελτιωθεί, δίνοντας στις ομάδες διάσωσης ευκολότερη πρόσβαση στο πλοίο.

Επιπλέον, ένας από τους τοπικούς δημάρχους ανέφερε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα ένας δρόμος για ελαφρά οχήματα, για να δώσει πρόσβαση στο προσωπικό στην απομακρυσμένη περιοχή στη δυτική ακτή της Νέας Γης.

Η απομάκρυνση εμπορευματοκιβωτίων έχει επίσης ξεκινήσει εν μέρει για να δώσει στις ομάδες καλύτερη πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών καυσίμων στις οποίες δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να φτάσουν.

Η Καναδική Ακτοφυλακή αναφέρει ότι περίπου το μισό από καύσιμο fuel έχει αφαιρεθεί αφού πρώτα έχει θερμανθεί και έχει αντληθεί σε δεξαμενές αποθήκευσης που βρίσκονται στο κατάστρωμα του πλοίου. Στη συνέχεια το καύσιμο, αντλείται στις δεξαμενές μιας φορτηγίδας και μεταφέρεται στο Corner Brook, όπου φορτώνεται σε άλλα πλοία της MSC.

Η Ακτοφυλακή εκτιμά ότι το πλοίο είχε περίπου 1.600 μετρικούς τόνους καυσίμου fuel και καυσίμου ντίζελ. Το πλοίο προσάραξε σε βραχώδη ακτή σε έναν απομακρυσμένο όρμο στις 15 Φεβρουαρίου, αφού έπαθε μπλακάουτ εν μέσω μιας χειμερινής καταιγίδας. Το πλήρωμα μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε ασφαλές μέρος. Η επιχείρηση διάσωσης συνεχίζεται εδώ και τρεις μήνες.

Η ομάδα διάσωσης τοποθέτησε το 6.000 dwt ανοικτού τύπου φορτηγού πλοίου EEMS Dublin για να παράσχει μια πλατφόρμα εργασίας για το MSC Baltic III. Επίσης, οι εικόνες δείχνουν ότι έχει τοποθετηθεί ένας γερανός που χρησιμοποιείται για την ανύψωση εμπορευματοκιβωτίων από το MSC Baltic III στο κατάστρωμα του EEMS Dublin.

Η Καναδική Ακτοφυλακή αναφέρει ότι μέχρι αυτή την εβδομάδα έχουν αφαιρεθεί 115 εμπορευματοκιβώτια, που αντιστοιχούν περίπου στο ένα τέταρτο των κιβωτίων που υπήρχαν στο πλοίο όταν προσάραξε.

Αρχικά, αφαιρέθηκαν μερικά κοντέινερ με πλαστικά και πιθανά ρυπογόνα υλικά. Το πλοίο είχε συνολικά 470 εμπορευματοκιβώτια με αναφορές ότι τα μισά ήταν άδεια.

Η Ακτοφυλακή δήλωσε ότι η προσοχή παραμένει στην απομάκρυνση καυσίμων και στον μετριασμό της ρύπανσης. Προηγουμένως είχε αναφέρει την ανακάλυψη μερικών σφαιρών πίσσας στην ακτογραμμή που πιστεύεται ότι προέρχονται από το πλοίο.

Ένας εκπρόσωπος της Ακτοφυλακής λέει ότι η ομάδα συνεχίζει να παρακολουθεί την ακτογραμμή και ότι πρόσφατα υπήρξαν κάποιες μικρές παρατηρήσεις πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού αριθμού σφαιρών πίσσας διαφόρων μεγεθών.

Το πλοίο έχει υποστεί σημαντικές ζημιές στο κύτος, με προηγούμενες αναφορές να λένε ότι το μηχανοστάσιο και κάποια αμπάρια φορτίου έχουν πλημμυρίσει. Η Καναδική Ακτοφυλακή αναμένει να συνεχίσει να βλέπει μικρές ποσότητες πετρελαίου να διαφεύγουν από το πλοίο με την πάροδο του χρόνου.

Μέχρι σήμερα, δεν έχουν γίνει δημόσια σχόλια για το πώς το πλοίο θα μπορούσε να αποκολληθεί. Η Ακτοφυλακή έχει δηλώσει προηγουμένως ότι λόγω της ζημιάς δεν ήταν δυνατή η απομάκρυνση του πλοίου αυτή τη στιγμή.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
33°C