Φορτηγό πλοίο προσάραξε στη Σουηδία τα ξημερώματα της 25ης Μαΐου, προκαλώντας κινητοποίηση των αρχών, που εξετάζουν σοβαρές παραλείψεις στην πλοήγηση και ενδεχόμενη κατανάλωση αλκοόλ από μέλος του πληρώματος.
Ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου μήκους 93 μέτρων, φορτωμένο με παλιοσίδερα, προσάραξε νωρίς το πρωί της Κυριακής στις 25 Μαΐου 2025, κοντά στο Klagshamn στο νότιο Öresund της Σουηδίας. Το περιστατικό έλαβε χώρα περίπου στις 2:30 π.μ., ενώ το πλοίο κατευθυνόταν βόρεια μέσω του fairway.
Σύμφωνα με τη Σουηδική Ακτοφυλακή, το πλοίο είναι επί του παρόντος προσαραγμένο, με μεγάλα τμήματα του κύτους του να είναι σε επαφή με τον βυθό της θάλασσας, ο οποίος αποτελείται από άμμο και πέτρα. Έχει ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα για υποψία βαριάς αμέλειας της ναυσιπλοΐας και πιθανή μέθη στη του αξιωματικού φυλακής.
Δεν έχει υπάρξει εισροή υδάτων στα αμπάρια του φορτίου παρά μόνο σε μια δεξαμενή έρματος η οποία έχει γεμίσει με νερό. Παρόλα αυτά το πλοίο παραμένει λειτουργικό.
Υπάρχουν περίπου 69.000 λίτρα πετρέλαιο ντίζελ στο πλοίο. Μέχρι στιγμής, δεν έχει εντοπιστεί πετρέλαιο στο νερό και η Ακτοφυλακή έχει επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχουν σημάδια διαρροής. Ωστόσο, προειδοποίησαν ότι ο κίνδυνος διαρροής πετρελαίου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων επανάπλευσης.
Το Φορτηγό πλοίο προσάραξε ακριβώς δίπλα στο fairway, αλλά η θαλάσσια κυκλοφορία στην περιοχή δεν έχει επηρεαστεί.
Το πλήρωμα του πλοίου KBV 314 της Ακτοφυλακής, μαζί με εκπροσώπους της Σουηδικής Υπηρεσίας Μεταφορών, επιβιβάστηκε στο προσαραγμένο πλοίο αμέσως μετά το περιστατικό για να ξεκινήσει τις έρευνες.
Αργότερα την Κυριακή, οι καιρικές συνθήκες εμπόδισαν τους δύτες της Ακτοφυλακής να εξετάσουν το κύτος και τον βυθό. Αυτές οι επιθεωρήσεις θεωρήθηκαν σημαντικές για την αξιολόγηση των ζημιών και τον σχεδιασμό της διάσωσης.
Στις 26 Μαΐου, δύτες διεξήγαγαν υποβρύχιες έρευνες, επιβεβαιώνοντας ότι το πλοίο είναι σταθερά προσαρασμένο και ότι το κύτος έχει υποστεί ζημιά. Η Ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι έχει πλέον συνεχή παρουσία στο σημείο και έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση περιβαλλοντικής διάσωσης ως προφύλαξη. Εξοπλισμός και προσωπικό βρίσκονται στη θέση τους για να αναλάβουν δράση σε περίπτωση που η κατάσταση επιδεινωθεί ή αρχίσει να διαρρέει πετρέλαιο.
Ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου έχει συλληφθεί. Το μέλος του πληρώματος είναι ύποπτο για βαριά αμέλεια στη θαλάσσια κυκλοφορία και ερευνάται για πιθανή κατανάλωση αλκοόλ. Ο ύποπτος απομακρύνθηκε από το πλοίο μετά από απόφαση του εισαγγελέα, ο οποίος ηγείται τώρα της έρευνας.
Απαιτείται σχέδιο διάσωσης πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε προσπάθεια διάσωσης. Το σχέδιο πρέπει να καταρτιστεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου και την εταιρεία διάσωσης και στη συνέχεια να εγκριθεί τόσο από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών όσο και από την ακτοφυλακή. Μέχρι στιγμής, δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για το πότε το πλοίο θα επαναπλεύσει ή θα μετακινηθεί.