Ένα φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με αλιευτικό σκάφος στη Νότια Κορέα όταν το αυτόματο σύστημα πλοήγησης του δεύτερου παρουσίασε σφάλμα.
Ένα αλιευτικό σκάφος συγκρούστηκε με ένα φορτηγό πλοίο νωρίς στις 26 Μαΐου κοντά στη δυτική ακτή της Νότιας Κορέας, όταν το σύστημα αυτόματου πιλότου του αλιευτικού σκάφους παρουσίασε σφάλμα.
Η Ακτοφυλακή της Νότιας Κορέας βρήκε την πλώρη του αλιευτικού σκάφους βαθιά καρφωμένη στην αριστερή μεριά στην πλώρη στο φορτηγό πλοίο. Έδεσαν ένα σχοινί ρυμούλκησης στο αλιευτικό σκάφος και χώρισαν προσεκτικά τα δύο πλοία πριν τα ρυμουλκήσουν πίσω στο λιμάνι για επιθεώρηση και περαιτέρω έρευνα.
Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί μεταξύ των 19 μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου και των έξι του αλιευτικού σκάφους, το οποίο είχε αναχωρήσει νωρίς το πρωί από το λιμάνι Daecheon στο Boryeong για ψάρεμα καβουριών.
Η Ακτοφυλακή επιβεβαίωσε ότι ο καπετάνιος του αλιευτικού σκάφους δεν είχε ρυθμίσει σωστά τον αυτόματο πιλότο, γεγονός που οδήγησε στη σύγκρουση.
Οι αξιωματούχοι διαπίστωσαν ότι στο αλιευτικό σκάφος επέβαινε ένα άτομο περισσότερο από αυτό που αναγραφόταν στο μανιφέστο του πληρώματος.
Αυτό το μη δηλωμένο μέλος πληρώματος ήταν ένας Βιετναμέζος υπήκοος και βρίσκεται υπό έρευνα για πιθανή παράνομη είσοδο στην χώρα.
Η σύγκρουση προκάλεσε σοβαρή ζημιά στην πλώρη στο φορτηγό πλοίο, αφού είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα σχίσιμο μήκους περίπου 2,2 μέτρων και πλάτους 35 εκατοστών. δεν αναφέρθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Αυτό το περιστατικό σηματοδοτεί την τέταρτη σύγκρουση τους τελευταίους έξι μήνες στην περιοχή της θάλασσας Gunsan που συνδέεται με κάποιο σφάλμα ή λάθος χειρισμό του αυτόματου πιλότου.
Η ακτοφυλακή προειδοποίησε ότι τα εμπορικά πλοία συχνά περιμένουν στα ανοιχτά για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω καθυστερήσεων στην εκφόρτωση, κάτι που δημιουργεί επικίνδυνες συνθήκες στη ναυσιπλοΐα αφού στις συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές επικρατεί αυξημένη θαλάσσια κίνηση.
Ένας αξιωματούχος της ακτοφυλακής δήλωσε ότι τα συστήματα αυτόματου πιλότου δεν διαθέτουν λειτουργίες αυτόματης αποφυγής σύγκρουσης, επομένως οι καπετάνιοι των αλιευτικών πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση και να είναι προσεκτικοί κατά την πλοήγηση.
Το αλιευτικό σκάφος και το φορτηγό πλοίο βρίσκονται επί του παρόντος σε επισκευές και αξιολόγηση από τους ασφαλιστές τους. Εν τω μεταξύ, η ακτοφυλακή συνεχίζει να διερευνά τις ακριβείς συνθήκες της σύγκρουσης και την παρουσία του μη δηλωμένου μέλους του πληρώματος.
