Η γιγαντιαία Τουρκική πλωτή δεξαμενή, η μεγαλύτερη που έχει ποτέ κατασκευαστεί στη χώρα, ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες το εντυπωσιακό ταξίδι των 13.500 ναυτικών μιλίων με προορισμό τις ΗΠΑ, μέσω του πλοίου βαρέων βαρών BOKA Vanguard.
Η Kuehne+Nagel ξεκίνησε τη μεταφορά της μεγαλύτερης Πλωτής Δεξαμενής που κατασκευάστηκε ποτέ στην Τουρκία προς τις ΗΠΑ.
Η πλωτή δεξαμενή, βάρους 17.300 τόνων, μήκους άνω των 253 μέτρων, πλάτους 54 μέτρων και ύψους 21 μέτρων, κατασκευάστηκε σε ναυπηγείο στη Γιάλοβα της Τουρκίας.
Η αμερικανική ναυπηγική εταιρεία Dynamics NASSCO, ανέθεσε τη μεταφορά της δεξαμενής από την Τουρκία στο ναυπηγείο της NASSCO στο Σαν Ντιέγκο. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το τεράστιο μέγεθος και βάρος έκαναν την όλη επιχείρηση πολύπλοκη και δύσκολη.
Η ομάδα της Kuehne+Nagel στην Τουρκία ξεκίνησε να σχεδιάζει την επιχείρηση πολύ πριν η πλωτή δεξαμενή αναχωρήσει από το λιμάνι.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Logistics του έργου, ο σχεδιασμός περιελάμβανε όχι μόνο λίστες ελέγχου (checklist), αλλά και λίστες ελέγχου για τις λίστες ελέγχου, διασφαλίζοντας ότι και η παραμικρή λεπτομέρεια, από την κατανομή του βάρους έως την τοποθέτηση των σχοινιών, να εξεταστούν ενδελεχώς και προσεκτικά.
Οι πλωτές δεξαμενές είναι κινητές κατασκευές σχήματος U που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση των πλοίων, ειδικά για συντήρηση ή εργασίες επισκευής κάτω από την ίσαλο γραμμή.
Έχουν σχεδιαστεί για να βυθίζονται κάτω από τα πλοία και στη συνέχεια να ανυψώνονται, ανυψώνοντας ταυτόχρονα τα πλοία από τη θάλασσα για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής. Η φορητότητά τους τις καθιστά χρήσιμες για επιχειρήσεις σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Όταν ξεκίνησε η μεταφορά, η πλωτή δεξαμενή μετακινήθηκε από το ναυπηγείο της Γιάλοβα σε ανοιχτή θάλασσα με τη βοήθεια τεσσάρων ρυμουλκών. Εκεί, προετοιμάστηκε για να φορτωθεί στο πλοίο BOKA Vanguard, ένα από τα μεγαλύτερα ημι-βυθιζόμενα πλοία μεταφοράς βαρέων βαρών στον κόσμο.
Το πλοίο μεταφοράς βαρέων βαρών, που το διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Boskalis, έχει μήκος 275 μέτρα και πλάτος πάνω από 75 μέτρα και είναι ικανό να μεταφέρει κατασκευές μεγαλύτερες από το ίδιο.
Η διαδικασία φόρτωσης περιελάμβανε την τοποθέτηση της πλωτής δεξαμενής στην πρύμνη του BOKA Vanguard. Εν συνεχεία, με τη βοήθεια των ρυμουλκών οδηγήθηκε στη θέση της, ενώ οι μηχανικοί της Kuehne+Nagel που βρίσκονταν στη δεξαμενή εργάστηκαν για να την ασφαλίσουν.

Η επιχείρηση ήταν προσεκτική και διήρκεσε αρκετές ημέρες. Κάθε εκατοστό και κάθε σύνδεση έπρεπε να ελεγχθεί ξανά. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης επιπλέον σκάφη υποστήριξης για τη μεταφορά του πληρώματος και των μηχανικών μεταξύ της δεξαμενής, του πλοίου και της προβλήτας.
Μόλις η ξηρά δεξαμενή ασφαλίστηκε πλήρως στο πλοίο μετά από τρεις ημέρες εργασιών, ξεκίνησε το 13.500 ναυτικών μιλίων ταξίδι προς το Σαν Ντιέγκο.
Λόγω του τεράστιου μεγέθους του, το BOKA Vanguard δεν μπορούσε να περάσει από τη Διώρυγα του Παναμά και έπρεπε να ακολουθήσει μια εναλλακτική διαδρομή διασχίζοντας τόσο τον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό Ωκεανό. Το πλοίο αντιμετώπισε σφοδρές καταιγίδες και άλλες κακοκαιρίες.
Η ομάδα της Kuehne+Nagel στις ΗΠΑ προετοιμάζεται τώρα να παραλάβει τη δεξαμενή και να χειριστεί το τελικό στάδιο της παράδοσης στο ναυπηγείο του Σαν Ντιέγκο.
















