Η American Offshore Energy (AOE) σχεδίασε την πρώτη ανεμογεννήτρια – την «American Turbine» – χωρίς κεντρικό άξονα. Ο στρόβιλος κατακόρυφου άξονα διαθέτει μια ελαφριά δομή, σαν διασταύρωση ιστών ιστιοφόρου και τροχών ποδηλάτου, με πλωτή βάση από υαλοβάμβακα.
Τα βαρύτερα εξαρτήματα – τα ρουλεμάν και η γεννήτρια – βρίσκονται κοντά στο επίπεδο της θάλασσας στην περίμετρο, όπου υπάρχουν υψηλές επιφανειακές ταχύτητες ακόμη και σε χαμηλές στροφές ανά λεπτό, εξαλείφοντας την ανάγκη για ρουλεμάν κύλισης, κιβώτια ταχυτήτων και λάδι.
Ο σχεδιασμός AOE δεν χρειάζεται επίσης σφυρηλάτηση, χύτευση, συμβατικές γεννήτριες ή μετατροπές AC/DC στη θάλασσα και απαιτεί πολύ λιγότερο χάλυβα από μια συμβατική ανεμογεννήτρια.
Όντας πολύ ελαφρύτεροι, αυτοί οι στρόβιλοι θα μπορούσαν να κατασκευαστούν και να καθελκυστούν από τοποθεσίες που δεν είναι κατάλληλες για την καθέλκυση συμβατικών πλωτών στροβίλων. Θα μπορούσαν να ρυμουλκηθούν και να εξυπηρετηθούν από υπάρχοντα πλοία που συμμορφώνονται με τον νόμο Jones.
Κατασκευασμένες από χάλυβα και υαλοβάμβακα, οι τουρμπίνες θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από αποκλειστικά αμερικανικά υλικά, επιτρέποντας στους κατασκευαστές των ΗΠΑ να αποφύγουν την αναμονή για υλικά από το εξωτερικό. Ο Drew Devitt, CTO της AOE, σημείωσε σε δελτίο τύπου ότι αυτό θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να αναπτύξουν τις τουρμπίνες πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος.
Επειδή οι τουρμπίνες δεν θα περιλαμβάνουν λάδι, θα μπορούσαν να βυθιστούν κάτω από την επιφάνεια του νερού όταν υπάρξει κάποιος τυφώνας με σκοπό να περάσει η κακοκαιρία, και μετά να αναδυθούν και πάλι. Αυτό θα μείωνε δραματικά τον κίνδυνο ζημιάς και κατά συνέπεια το κόστος χρηματοδότησης και ασφάλισης. Οι τουρμπίνες θα μπορούσαν να ανυψωθούν μετά την καταιγίδα απελευθερώνοντας εξ αποστάσεως κυλίνδρους πεπιεσμένου αέρα στους πλωτήρες από υαλοβάμβακα.
Με τα ρουλεμάν και τα εξαρτήματα της γεννήτριας στο επίπεδο του καταστρώματος για σκάφη εξυπηρέτησης, η γενική συντήρηση στη θάλασσα θα απλοποιηθεί. Ακόμα, οι τουρμπίνες θα μπορούσαν να αποσυνδεθούν και να ρυμουλκηθούν πίσω στο λιμάνι μέσα σε μια μέρα από υπάρχοντα ρυμουλκά συμβατά με τον νόμο Jones για συντήρηση, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.
Τα πλεονεκτήματα του σχεδιασμού περιλαμβάνουν επίσης χαρακτηριστικά ασφαλείας για την προστασία τόσο των πλοίων όσο και των πτηνών στη θάλασσα. Η μεγάλη επιφάνεια των κάθετων φτερών είναι εμφανής στα πουλιά και δίνει ισχυρή οριζόντια αντανάκλαση στα ραντάρ συμβάλλοντας στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, χωρίς όμως να υπάρχει κάθετη ανάκλαση που θα θέτει σε κίνδυνο τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα.
Ο Devitt βλέπει την ταχύτητα στην ανάπτυξη ως το πιο σημαντικό από τα πλεονεκτήματα του σχεδιασμού. «Η κατασκευή χάλυβα και υαλοβάμβακα έχει σχετικά χαμηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις», είπε. «Συνδυάστε το με χαμηλό κόστος του real estate κοντά στα προτεινόμενα αιολικά πάρκα, και έχετε μια συνταγή για την κατασκευή franchising. Μόλις αναπτυχθούν οι εγκαταστάσεις και τα εργαλεία για την κατασκευή των στροβίλων, μπορούν να αντιγραφούν, έχοντας σαν αποτέλεσμα και άλλες εγκαταστάσεις κατασκευής να μπορούν να εμφανιστούν γρήγορα κοντά στις τοποθεσίες ανάπτυξης. Αυτός θα ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να μας βοηθήσετε να πετύχουμε τους στόχους μας για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να βάλουμε τους Αμερικανούς να εργαστούν γρήγορα».