Η Chevron ναύλωσε το πρώτο της υβριδικό ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού καυσίμων. Το τάνκερ έφτασε στις εγκαταστάσεις της Σιγκαπούρης το περασμένο καλοκαίρι.
Το υβριδικό πλοίο θα τροφοδοτεί με καύσιμα της Chevron τα πλοία που βρίσκονται στην περιοχή.
Το δεξαμενόπλοιο αναμένεται να καταναλώνει περίπου 20% λιγότερα καύσιμα σε σύγκριση με ένα συμβατικό δεξαμενόπλοιο, γεγονός που θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων και το επιχειρησιακό του κόστος .
«Μας βοηθά επίσης να κάνουμε ένα βήμα προς τα εμπρός στον στόχο μας να προσφέρουμε χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα και υψηλότερες αποδόσεις», δήλωσε ο Nayab Karimi, διευθυντής εμπορίας καυσίμων στην Ασία και τον Ειρηνικό.
Το τάνκερ παρέχει επίσης την ευκαιρία να αξιολογηθεί η ευρύτερη υιοθέτηση υβριδικών πλοίων, δήλωσε η Jennifer Chao, η διευθύντρια εμπορικής ναυτιλίας της Chevron Ασίας-Ειρηνικού.
«Αναζητούμε ευκαιρίες όπως αυτή για να κατανοήσουμε τις νέες τεχνολογίες, να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες και να συλλέξουμε δεδομένα για να προσδιορίσουμε εάν υπάρχει ευρύτερη δυνατότητα εφαρμογής για τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας». – Jennifer Chao, Commercial Marine Manager
Παρόμοια με ένα υβριδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το πλοίο διαθέτει σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και κινητήρα που λειτουργεί με καύσιμο. Θα συμπληρώνει με ηλεκτρική ενέργεια σε περιόδους υψηλής κατανάλωσης για να επιτρέψει στους κινητήρες να μειώσουν τη χρήση καυσίμου.
Αντί για τρεις ηλεκτρομηχανές, όπως θα είχε ένα συμβατικό δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού καυσίμων αυτού του μεγέθους, το εν λόγω πλοίο έχει δύο ηλεκτρομηχανές και ένα σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Η τρέχουσα τεχνολογία δεν επιτρέπει στα πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων να λειτουργούν πλήρως με ηλεκτρισμό και, μεταξύ άλλων προκλήσεων, οι μπαταρίες θα καταλάμβαναν πολύ χώρο, δήλωσε ο Varun Kohli, από το τμήμα ναυλώσεων της Chevron στην Ασία-Ειρηνικό. Ένα πακέτο μπαταριών είναι ελαφρώς μικρότερο από ένα κοντέινερ αποστολής των 20 ποδιών.
«Καθώς έρχεται η τεχνολογία και οι μπαταρίες γίνονται μικρότερες και πιο αποτελεσματικές, ελπίζουμε στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον, θα έχουμε δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού καυσίμων που θα μπορούν να λειτουργούν πλήρως με μπαταρίες», συμπλήρωσε ο Varun Kohli.
Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει χερσαίες εγκαταστάσεις φόρτισης που περιλαμβάνονται στα σχέδια ηλεκτροδότησης της Σιγκαπούρης. Η ενεργοποίηση των μπαταριών χωρίς την ανάγκη καυσίμου θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων σε αυτόν τον τομέα που είναι δύσκολο να μειωθεί.
Η Chevron ναυλώνει το πλοίο από την V-Bunkers, στην εταιρεία που ανήκει και διαχειρίζεται το πλοίο.