Λαθρεμπόριο ναρκωτικών: Η Ινδία κλείνει τα λιμάνια της σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από Αφγανιστάν, Πακιστάν και Ιράν

Μετά τα περιστατικά με τις ποσότητες ρεκόρ των ναρκωτικών, τα λιμάνια Adani αποφάσισαν να απαγορεύσουν στο να εισέρχονται στα λιμάνια τους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από το Πακιστάν, το Αφγανιστάν και το Ιράν.

Τα λιμάνι Adani και η ειδική οικονομική τους ζώνη Adani (APSEZ), είναι ο μεγαλύτερος λιμενικός φορέας στην Ινδία, και ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δεν θα δέχεται πλέον με οποιαδήποτε μορφή φορτίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το Ιράν, το Πακιστάν και το Αφγανιστάν. Η κίνηση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια μετά από μαζική κατάσχεση ναρκωτικών στο λιμάνι της Mundra τον περασμένο μήνα.

Η απόφαση δημοσιοποιήθηκε με ανακοίνωση που έγινε την Δευτέρα, η οποία έγραφε, «με ισχύ από τις 15 Νοεμβρίου 2021, η APSEZ δεν θα χειρίζεται φορτία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων EXIM που προέρχονται από το Ιράν, το Πακιστάν και το Αφγανιστάν».

Η απόφαση πάρθηκε χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος αλλά υπάρχουν εικασίες ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών που έχουν βρεθεί τελευταία σε συγκεκριμένα λιμάνια και τερματικούς σταθμούς της Ινδίας.

Στις 14 Σεπτεμβρίου 3 τόνους αφγανικής ηρωίνης βρήκαν και κατάσχεσαν οι αρχές της Ινδίας σε εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι της Μούνδρα, καθιστώντας αυτή την ποσότητα ναρκωτικών ως μία από της μεγαλύτερες που έχουν βρεθεί ποτέ στη χώρα. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η αξία των ναρκωτικών ήταν περίπου 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η απόφαση των λιμανιών Adani προκάλεσε πολλές ανησυχίες μεταξύ των ειδικών της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των εισαγωγών αξίας άνω των 260 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, μετά την εκτροπή τους από το λιμάνι της Mundra, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Ινδίας στο JNPT στο Nhava Sheva στη Βομβάη.

Οι εισαγωγές αγαθών που ενδέχεται να διαταραχθούν είναι μεταξύ άλλων οι χημικές ουσίες, τα ορυκτά καύσιμα και αλουμίνιο μαζί με αγροτικά προϊόντα όπως ξηρά φρούτα και δημητριακά.

Ο αντίκτυπος στο κόστος εξαγωγής αναμένεται επίσης να είναι εξίσου σοβαρός με εκτιμώμενη αύξηση 20%.

Διαβάστε ακόμα