Το 2023 ήταν μια ακόμη καλή χρονιά για τον ναυπηγικό κλάδο της Κίνας, ο οποίος συνέχισε να κυριαρχεί τόσο σε παραγωγή όσο και σε αριθμό νέων παραγγελιών. Νέα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της χώρας, δείχνουν ότι η Κίνα έχει διατηρήσει το ισχυρό μερίδιο στη αγορά τους πρώτους 11 μήνες του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ναυπηγική παραγωγή της Κίνας αυξήθηκε 12 % σε ετήσια βάση σε 38 εκατομμύρια τόνους μεταφορικής ικανότητας (dwt) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου. Αυτό αντιπροσωπεύει το 50,1 % της συνολικής μεταφορικής ικανότητας παγκοσμίως.
Οι νέες παραγγελίες ανήλθαν σε 65 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 64 % από έτος σε έτος. Επιπλέον, το υπουργείο ανέφερε ότι οι παραγγελίες διακράτησης του κλάδου ανήλθαν συνολικά σε 134 εκατομμύρια dwt στα τέλη Νοεμβρίου. Αυτός ο όγκος αντιπροσωπεύει το 53 % του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.
Πέρυσι, η BIMCO είπε ότι τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν φτάσει σε μερίδιο αγοράς 47 % και για πρώτη φορά ξεπέρασαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων. Πριν από είκοσι χρόνια, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν μερίδιο αγοράς λιγότερο από 10 %, αλλά χάρη σε μια τεράστια επέκταση της χωρητικότητας στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Κίνα μπόρεσε να διεκδικήσει την κορυφαία θέση στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Η ναυπηγική επιτυχία της Κίνας θα μπορούσε να αποδοθεί σο ότι είναι η κορυφαία χώρα στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα περισσότερα από τα πολύ μεγάλα boxship των 24.000 TEU που καθελκύστηκαν φέτος έχουν κατασκευαστεί σε κινεζικά ναυπηγεία. Ο τομέας έχει επίσης γίνει η κινητήρια δύναμη στην κατασκευή στρατιωτικών σκαφών, συμπεριλαμβανομένων των αεροπλανοφόρων.
Επιπλέον, η Κίνα έχει εισχωρήσει στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG, που είναι επί του παρόντος ο δεύτερος μεγαλύτερος κλάδος πλοίων στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών..
Συνολικά, τα κινέζικα ναυπηγεία κατασκεύασαν πλοία αξίας 21 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, αύξηση 21 % σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της China Association of the National Shipbuilding Industry.
Η υψηλή ζήτηση και οι υψηλότερες τιμές βοήθησαν: στην έκθεσή της για την ναυτιλιακή αγορά του τρίτου τριμήνου, η Maritime Strategies International σημείωσε ότι οι τιμές αναφοράς για νέες κατασκευές ήταν περίπου 30-50 % υψηλότερες σε σύγκριση με το τέλος του 2020.