Η εταιρεία με έδρα το Τόκιο e5 Lab Inc. και η Mitsubishi Shipbuilding, μέρος της Mitsubishi Heavy Industries, συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν έναν υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο καυσίμου βιομάζας που κατασκευάζεται από τη Honda Heavy Industries για την Asahi Tankers.
Οι εταιρείες λένε ότι το πλοίο θα έχει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές CO2 στον «παράκτιο» τομέα, ενώ μειώνει και τον φόρτο εργασίας για τα πληρώματα.
Γνωστό ως “Roboship”, το σχέδιο θα διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες αποθήκευσης μεγάλης χωρητικότητας και γεννήτριες που θα επιτρέπουν τις λειτουργίες του χωρίς CO2 κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού του, όπως η φόρτωση και η εκφόρτωση, πρόσδεση και απόδεση και είσοδος ή έξοδος από το λιμάνι. Θα διαθέτει επίσης τον υψηλής απόδοσης σχεδιασμό διπλού κύτους της Mitsubishi Shipbuilding, που απαιτεί 20% λιγότερη ενέργεια και μειώνοντας τις σχετικές εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία.
Οι γεννήτριες θα μπορούν να αλλάζουν μεταξύ φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), υδρογόνου, αμμωνίας, βιοκαυσίμου και συνθετικού καυσίμου για πιθανές λειτουργίες χωρίς CO2. Άλλα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν τον μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς, λιγότερη συντήρηση και βελτιωμένο σύστημα πηδαλιουχίας.
Αν και ο σχεδιασμός του Roboship θα είναι κατάλληλος για πλοία έως 749 τόνους, το πλοίο για την Asahi Tankers θα φτάσει τους 499 τόνους και έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί από τη Honda Heavy Industries τον Απρίλιο του 2023, οπότε και θα λειτουργεί ως φορέας βιομάζας για τον Aioi Bioenergy Corporation.