Πειραιάς
13°C

Η περίεργη ιστορία της εξαφάνισης του αξιωματικού φυλακής – Η γέφυρα έμεινε για 1 ώρα μη επανδρωμένη!

08/10/2021

Μία πολύ περίεργη ιστορία συνέβη πριν λίγο καιρό όταν η γέφυρα πλοίου μεταφοράς κοντέινερ έμεινε για σχεδόν μία ώρα χωρίς κάποιος να βρίσκεται εκεί και να κάνει βάρδια και ενώ το πλοίο βρισκόταν αν πλω στα ανοικτά των ακτών της Κίνας. Ο υποπλοίαρχος ο οποίος είχε βάρδια εκείνη την στιγμή άφησε μόνη της την γέφυρα και την διακυβέρνηση του πλοίου και εξαφανίστηκε!

Ο συναγερμός του πλοίου μήκους 262 Kota Lazim ενεργοποιήθηκε περίπου μισή ώρα μετά και αφότου ο λοστρόμος πήγε στη γέφυρα για να του δοθούν οδηγίες από τον υποπλοίαρχο σχετικά με τις καθημερινές εργασίες που θα πρέπει να γίνουν. Το πλοίο βρισκόταν εν πλω από το λιμάνι της Σαγκάη με προορισμό το Μεξικό.

Οι εκτεταμένες έρευνες δεν απέφεραν κάποιο αποτέλεσμα ή κάποιο στοιχείο που να δείχνει ότι είχε πέσει στη θάλασσα ή να βρεθεί κάποιο σημείωμα για να εξηγήσει την εξαφάνισή του. Τα μέλη του πληρώματος και οι εργαζόμενοι στην εταιρεία στη στεριά δήλωσαν ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι ο αξιωματικός – ο οποίος είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο μόλις πέντε ημέρες νωρίτερα – είχε προβλήματα.

Οι ερευνητές ατυχημάτων δήλωσαν ότι το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας του πλοίου (SMS) για τη φύλαξη της γέφυρας δεν είχε εφαρμοστεί εκείνη τη στιγμή, καθώς δεν υπήρχε οπτήρας να κάνει βάρδια μαζί με τον αξιωματικό φυλακής. Ο ναύτης που είχε βάρδια δήλωσε ότι ο υποπλοίαρχος του είχε πει να κάτσε να ξεκουραστεί και να μην ανέβει στη βάρδια, καθώς ήταν απαραίτητος για τις εργασίες που είχαν στο κατάστρωμα.

Ο πλοίαρχος και τα άλλα μέλη του πληρώματος όμως δήλωσαν άγνοια γι αυτή την εντολή που είχε δώσει ο υποπλοίαρχος στον ναύτη που είχε βάρδια στη γέφυρα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το VDR (μαύρο κουτί) δεν έδειξε κάποια ασυνήθιστη δραστηριότητα στη γέφυρα, εκτός από μερικές περιπτώσεις από το άνοιγμα και το κλείσιμο στις πόρτες που οδηγούν στη βαρδιόλα πριν από τις 0600. «Η επόμενη σημαντική δραστηριότητα που ακούστηκε ήταν περίπου στις 0630, πιθανότατα όταν ο λοστρόμος έφτασε στη γέφυρα», αναφέρει η έκθεση έρευνας των αρχών της Σιγκαπούρη.

Ανακαλύφθηκε ότι το BNWAS είχε απενεργοποιηθεί από όταν το πλοίο αναχώρησε από τη Σαγκάη, παρόλο που η λειτουργία του είναι υποχρεωτική πάντα όταν το πλοίο βρίσκεται εν πλω ή είναι αγκυροβολημένο. Ο πλοίαρχος είπε ότι αυτό ήταν μια «αβλεψία», αλλά στο ημερολόγιο γέφυρας αναγραφόταν κανονικά από όλους τους αξιωματικούς φυλακής ότι το σύστημα λειτουργούσε κανονικά.

Αυτό ήταν ενδεικτικό ότι οι καταχωρήσεις που γινόντουσαν στο ημερολόγιο ήταν μόνο και μόνο για να φαίνεται ότι συμμορφώνονται με το σύστημα ασφαλούς διαχείρισης της εταιρείας και ότι ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί δεν είχαν αξιολογήσει σωστά το πόσο σημαντική είναι η λειτουργία του BNWAS.

Απορία προκαλεί ότι ο λοστρόμος αφού είδε ότι δεν υπάρχει αξιωματικός στη γέφυρα έμεινε εκεί για περίπου 30 λεπτά και στην συνέχεια αποχώρησε και άφησε εκ νέου την γέφυρα μόνη της, και πήγε να τον αναζητήσει.

Μια γέφυρα στην οποία δεν υπάρχει κανείς θα έπρεπε να παραξενέψει και να ενεργοποιήσει έναν τόσο έμπειρο ναυτικό όπως ο λοστρόμος, ο οποίος αντί να αφήσει μόνη της και πάλι την γέφυρα θα έπρεπε να ενημερώσει μέσω τηλεφώνου αμέσως τον πλοίαρχο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η έκθεση.

Εκείνη την στιγμή έπνεαν άνεμοι έντασης 6 μποφόρ και είναι πολύ πιθανό το πλοίο να κούναγε και να έπαιρνε μεσαίες με μεγάλες κλήσεις, και σαν αποτέλεσμα ο υποπλοίαρχος να έπεσε στη θάλασσα από την βαρδιόλα την στιγμή που είχε βγει έξω. Αυτό το σενάριο όμως δεν εξακριβώθηκε ποτέ και ούτε κάποιος μπορεί να πει με σιγουριά εάν έπεσε ηθελημένα στη θάλασσα από την βαρδιόλα ή έπεσε λόγω της κλίσης που έπαιρνε το πλοίο.

Το σίγουρο είναι ότι ο άτυχος ναυτικός χάθηκε και δε βρέθηκε ποτέ.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
13°C