Η Tsakos Energy Navigation (TEN) εκμεταλλεύτηκε την έντονη αγορά πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων, πουλώντας και ρευστοποιώντας ορισμένα από τα παλαιότερα πλοία της, ενώ παράλληλα χρονοναύλωσε ένα από τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για μακροχρόνια ναύλωση στην Ασία.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία επιβεβαίωσε προηγούμενες αναφορές ότι πούλησε έξι δεξαμενόπλοια MR κατασκευής 2005 καθώς και δύο δεξαμενόπλοια handysize κατασκευής 2007 σε en-bloc βάση σε συμφέροντα τρίτων το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Από τις πωλήσεις δημιουργήθηκαν ρευστοποίησε μετρητά ύψους 117 εκατ. δολαρίων μετά την αποπληρωμή του σχετικού χρέους και ένα κεφαλαιακό κέρδος 80,4 εκατ. δολαρίων από αυτές τις πωλήσεις θα καταγραφεί σε αυτό το τρίμηνο, δήλωσε η εταιρεία.
Η TEN αγόρασε επίσης πρόσφατα δύο suezmaxes κατασκευής 2005 στο πλαίσιο πώλησης και επαναμίσθωσης σε τιμή που, όπως λέει, είναι πολύ χαμηλότερη από την εύλογη αγοραία αξία τους σήμερα. Τα πλοία διαπραγματεύονται σήμερα στην αγορά spot και η εταιρεία λέγεται ότι διερευνά ενεργά ευκαιρίες.
«Το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν η πιο ενεργή περίοδος πωλήσεων και αγορών από την ίδρυση της εταιρείας το 1993 και αποδεικνύει ότι η TEN κινείται γρήγορα όταν προκύπτουν ευκαιρίες προκειμένου να διατηρήσει τον εκσυγχρονισμό του στόλου της. Μετά την πώληση οκτώ πλοίων, με μέση ηλικία 17 ετών, η εταιρεία ανανεώνει τον στόλο της με ένα ενεργό πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας με παραδόσεις που θα ξεκινήσουν το τρίτο τρίμηνο του 2023», ανέφερε η εταιρεία στην τελευταία έκθεση αποτελεσμάτων της.
Η TEN ναύλωσε επίσης το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Maria Energy, κατασκευής 2016, σε κορυφαίο ασιατικό φορέα εκμετάλλευσης νωρίτερα αυτό το μήνα για τουλάχιστον 12 χρόνια. Το πλοίο των 174.000 κυβικών μέτρων θα πρέπει να παραδώσει μετά τη λήξη του υφιστάμενου συμβολαίου του με την Uniper τον Απρίλιο του 2026. Η συμφωνία αναμένεται να αποφέρει έσοδα ύψους τουλάχιστον 350 εκατ. δολαρίων.
Ο στόλος της TEN, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων πλοίων, αποτελείται σήμερα από 67 πλοία, αποτελώντας ένα σύνολο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων αυτού και πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στο 4ο τρίμηνο ύψους 101 εκατ. δολαρίων και 204,2 εκατ. δολάρια ή 6,02 δολάρια ανά μετοχή, για το σύνολο του 2022.