Ιδιωτικές σχολές θα υπάρχουν! Καράβια για μπάρκο θα υπάρχουν;

Την στιγμή που δεκάδες (ή ακόμα και εκατοντάδες) παιδία δεν βρίσκουν καράβι για να μπαρκάρουν, οι κύριοι, χωρίς πλάνο βέβαια, δημιουργούν ιδιωτικές σχολές εμπορικού ναυτικού ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν και την ανεργία στο επάγγελμα κατακόρυφα!

Τα σχόλια στο διαδίκτυο είναι εκατοντάδες και η ανησυχία πολύ μεγάλη. Με τι προσόντα κάποιος θα μπαίνει εκεί; τι χρήματα θα χρειάζονται; μέχρι τι ηλικία θα μπορούν να εγγράφονται; Και ένα μεγάλο ερώτημα που θέσατε σε εμάς αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζουμε, είναι το αν θα συμμετάσχουν και οι εφοπλιστές σε ιδιωτικές σχολές. Στην ουσία είναι ένας φόβος που έχουν όλοι όσοι είναι σε δημόσιες ΑΕΝ γιατί φοβούνται ότι οι εφοπλιστές θα προτιμούν περισσότερο αυτούς από τις ιδιωτικές παρά από τις δημόσιες.

Τα διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ήδη υπάρχουν, χρησιμοποιούνται προς το παρόν για σεμινάρια αλλά και για απόκτηση διπλωμάτων πλοιάρχου Α και Β όπως και μηχανικού Α και Β. Στα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, πολλοί από εμάς έχουμε περάσει από εκεί, λόγω του ότι μας έστειλε η εταιρεία μας για παρακολούθηση κάποιου σεμιναρίου. Η αλήθεια είναι ότι το επίπεδο είναι σαφώς ανώτερο από το ΚΕΣΕΝ. Είναι ανώτερο όχι επειδή οι καθηγητές εκεί είναι καλύτεροι από αυτούς στο ΚΕΣΕΝ, αλλά επειδή η όλη φιλοσοφία είναι διαφορετική και κυρίως ο εξοπλισμός που διαθέτουν είναι ανώτερος από ένα δημόσιο ίδρυμα.

Η απαξίωση των δημόσιων σχολών είναι κάτι που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Απαράδεκτες εγκαταστάσεις και έλλειψη εξοπλισμού και βιβλίων είχαν σαν αποτέλεσμα κάποιοι καθηγητές με άριστες γνώσεις να παλεύουν μόνοι τους. Η κρίση και οι μείωση των μισθών είχε σαν αποτέλεσμα ακόμη λιγότεροι καθηγητές με επίπεδο και γνώσεις να θέλουν να δουλέψουν στις σχολές. Και φυσικά υπάρχουν ακόμα άξιοι καθηγητές, είναι κοινή ομολογία από όλους όμως ότι οι περισσότεροι είτε δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις είτε το κάνουν καθαρά από αγγαρεία.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε σχετικά:

«Σήμερα υλοποιούμε μια σημαντική μεταρρύθμιση, εναρμονίζοντας τη ναυτική εκπαίδευση με τις συνθήκες της αγοράς. Μετά από 11 χρόνια αναβολών ενεργοποιούμε την νομοθεσία για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και βάζουμε τέλος στην ταλαιπωρία των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, που αναγκάζονταν να καταφεύγουν σε άλλες χώρες για τη μετεκπαίδευσή τους.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα κατεξοχήν ναυτιλιακή με μακρά παράδοση στη ναυτοσύνη και τη ναυτική τέχνη, της οποίας κινητήριος μοχλός ήταν και είναι οι ναυτικοί μας. Για το λόγο αυτό, θέσαμε ως ύψιστο στόχο τον εκσυγχρονισμό της Ναυτικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και τη διαρκή αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης των Ελλήνων ναυτικών. Έτσι, μετά από την αναβάθμιση των ΑΕΝ μας σε κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, προχωράμε τώρα σε όλα τα απαραίτητα βήματα, προκειμένου ο Έλληνας ναυτικός να έχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοπορία της ναυτιλίας. Γι’ αυτό οφείλει να έχει μια ναυτική εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και θα λειτουργεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας, των ελληνικών εταιριών και κυρίως των ίδιων των ναυτικών μας».

Αντί κύριε Βαρβιτσιώτη να καυχιέστε για την ιδιωτική εκπαίδευση η οποία αναβαθμίζει το ναυτικό επάγγελμα, καλύτερα θα ήταν να κοιτάξετε και λίγο την δημόσια. Είπατε ότι «Έτσι, μετά από την αναβάθμιση των ΑΕΝ μας σε κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, προχωράμε τώρα σε όλα τα απαραίτητα βήματα, προκειμένου ο Έλληνας ναυτικός να έχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική». Για ποια αναβάθμιση των ΑΕΝ μιλάμε; φτιάξατε όλα τα κτίρια που οι μαθητές έχουν πρόβλημα; και αν ναι, προμηθεύσατε τις σχολές με εξομοιωτές, ηλεκτρονικά όργανα που πλέον χρησιμοποιούνται (και όχι φυσικά αυτά πριν 40 χρόνια)και γενικότερα νέο εξοπλισμό για τη επαρκή εκπαίδευση τους; Έχετε περάσει ποτέ από το ΚΕΣΕΝ, το οποίο παρόλο που έγιναν κάποιες εργασίες παραμένει στο κακό του το χάλι; Εκτός από την αίθουσα του ecdis, η οποία έγινε προσπάθεια από κάποιους εφοπλιστές, έχετε δει το υπόλοιπο υλικό και εξοπισμό για εκπαίδευση που υπάρχει; Από το ΚΕΣΕΝ βγαίνουν καπεταναίοι και Α μηχανικοί και θα έπρεπε να ήταν πρότυπο για την μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου.

Μα πήγατε την εφορία από 3% στο 17%, λες και εμείς τα φάγαμε τα λεφτά, λες και μαζί θαλασσοπνιγόμαστε για να τα βγάλουμε και μετά λέτε: «Μετά από 11 χρόνια αναβολών ενεργοποιούμε την νομοθεσία για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και βάζουμε τέλος στην ταλαιπωρία των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, που αναγκάζονταν να καταφεύγουν σε άλλες χώρες για τη μετεκπαίδευσή τους». Αν οι εταιρείες εγγυηθούν ότι θα τα πληρώνουν όλα αυτές έχει καλώς αλλά αν νομίζεται ότι περισσεύουν χρήματα για να τα πληρώνουμε μόνοι μας είστε γελασμένος. Πάνε οι καλές οι εποχές κύριε, τώρα μας γονατίσατε και εμάς.

Εμείς εν ολίγοις άλλα θέλουμε. Θέλουμε δημόσιες σχολές αντάξιες της ναυτικής ιστορίας μας. Να βγαίνουν από εκεί άρτια καταρτισμένοι ανθυποπλοίαρχοι και Γ μηχανικοί. Θέλουμε ΚΕΣΕΝ πρότυπο, γιατί μια χώρα με τεράστια παράδοση είναι το λιγότερο απαράδεκτο να βγάζει καπεταναίους και Α μηχανικούς από εκεί μέσα. Ακόμα θέλουμε και σχολές για κατώτερα πληρώματα αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Αυτά θέλει ο Έλληνας ναυτικός. Αναρωτιέμαι, εκτός από λιμενικούς και συμβούλους πανεπιστήμιων, ρωτήσατε ποτέ ναυτικούς για το τι θέλουν ή τι πρέπει να γίνει ή ποια είναι τα προβλήματα τους; 15 χρόνια ναυτικός είμαι και δυστυχώς διαφορά προς το καλύτερο δεν είδα. Και πώς να δω άλλωστε όταν τις αποφάσεις για την ναυτιλία παίρνουν γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι κ.τλ.π….

c.o.

Διαβάστε ακόμα