Πειραιάς
21°C

Τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά ταχύπλοα πλοία των ΗΠΑ – Στην Ελλάδα πότε;

Δημοσιεύθηκε στις

30/05/2025

από

Τα ηλεκτρικά ταχύπλοα πλοία είναι πλέον πραγματικότητα. Στις ΗΠΑ, τα πρώτα φεριμπότ μηδενικών εκπομπών θα ξεκινήσουν δρομολόγια το 2027. Πότε όμως θα κάνει η Ελλάδα το δικό της βήμα προς την πράσινη ναυτιλία;

Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä θα προμηθεύσει το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης για τρία πλήρως ηλεκτρικά, ταχύπλοα πλοία με μπαταρία που θα λειτουργούν στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.

Τα πλοία μηδενικών εκπομπών θα είναι τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά ταχύπλοα πλοία που θα λειτουργούν και θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Η παραγγελία στην Wärtsilä έχει υποβληθεί από το ναυπηγείο All American Marine (AAM), για λογαριασμό της San Francisco Bay Ferry, του μεγαλύτερου δημόσιου φορέα εκμετάλλευσης πορθμείων της Καλιφόρνια. Η παραγγελία έγινε από την Wärtsilä το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Κατά την ανάθεση της σύμβασης στην Wärtsilä, η εκτεταμένη παγκόσμια εμπειρία της εταιρείας στην ανάπτυξη και προμήθεια ολοκληρωμένων συστημάτων και λύσεων για ταχύπλοα πλοία μηδενικών εκπομπών ήταν βασικό στοιχείο. Η Wärtsilä έχει προμηθεύσει περισσότερη ισχύ μπαταρίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία από οποιονδήποτε άλλο πάροχο ηλεκτρικής πρόωσης στον κόσμο.

«Αυτά τα φέριμποτ των 150 επιβατών αντιπροσωπεύουν ένα μετασχηματιστικό βήμα προς τα εμπρός στις βιώσιμες και καινοτόμες θαλάσσιες μεταφορές. Δείχνουν την ακλόνητη δέσμευση της AAM στην καινοτομία, παρέχοντας πρωτοποριακές λύσεις χωρίς εκπομπές. Καθώς κοιτάμε προς το μέλλον αυτού του έργου, βασιζόμαστε στις προηγμένες τεχνολογίες και την εκτεταμένη τεχνογνωσία της Wärtsilä για να συνεχίσουμε να οδηγούμε την επιτυχία αυτού του πρωτοποριακού έργου», δήλωσε ο Ron Wille, Πρόεδρος της All American Marine Inc.

Τα τρία πλοία μηδενικών εκπομπών θα είναι τα πρώτα που παραδίδονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Πλοίων Rapid Electric Emission Free (REEF) της San Francisco Bay Ferry, μιας μετασχηματιστικής σειράς έργων για τη μετάβαση του στόλου της εταιρείας σε τεχνολογία πρόωσης μηδενικών εκπομπών.

Θα πραγματοποιούν νέα δρομολόγια που θα συνδέουν δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες γειτονιές του Σαν Φρανσίσκο, το Treasure Island και το Mission Bay, με τον κόμβο φεριμπότ στο κέντρο του Σαν Φρανσίσκο της SF Bay Ferry. Η Wärtsilä θα συνεργαστεί με την ομάδα έργου REEF για την οριστικοποίηση των σχεδίων για το πλοίο και το σύστημα φόρτισης.

Το πεδίο εφαρμογής της Wärtsilä αφορά το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Αυτό περιλαμβάνει το σύστημα διαχείρισης ενέργειας και ισχύος (EPMS), το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοματισμού (IAS), τις μπαταρίες, τον κόμβο DC, τους μετασχηματιστές, τους ηλεκτρικούς κινητήρες και την παροχή ρεύματος από την ξηρά. Η παράδοση του εξοπλισμού Wärtsilä έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2026 και το πρώτο πλοίο αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο των πορθμείων στις αρχές του 2027.

Ο Jan Othman, Αντιπρόεδρος Υπηρεσιών Έργων – Wärtsilä Marine, λέει: «Η ανάθεση αυτής της σύμβασης αποτελεί σαφή επικύρωση του ισχυρού ιστορικού μας στην ολοκλήρωση συστημάτων και την πρόωση χωρίς εκπομπές και υποστηρίζει τις παγκόσμιες προσπάθειές μας για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα. Συγχαίρουμε την SF Bay Ferry και την AAM για το όραμά τους να υλοποιήσουν αυτό το συναρπαστικό έργο».

Η Aurora Marine Design παρέδωσε τον αρχικό σχεδιασμό των σκαφών στην SF Bay Ferry. Η Teknicraft είναι στη συνέχεια υπεύθυνη για τον λεπτομερή σχεδιασμό των σκαφών, τα οποία θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα πρότυπα του Υποκεφαλαίου Τ της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Τα σκάφη θα λειτουργούν με 24 κόμβους, με κινητήρες διπλών ηλεκτροκινητήρων 625 κιλοβάτ. Τα πλοία θα έχουν μήκος 30,48 μέτρα με πλάτος 7,92 μέτρα και βύθισμα 1,80 μέτρα.

Πότε θα δούμε ηλεκτρικά ταχύπλοα πλοία στην Ελλάδα;

Το ερώτημα είναι, πότε θα δούμε και στην Ελλάδα νέα πλοία, με ηλεκτρική πρόωση, τα οποία και στην ασφάλεια θα συμβάλουν αλλά και στην προσπάθεια που γίνεται για μηδενικές εκπομπές από τη ναυτιλία.

Και όσους βιαστούν να πουν ότι εδώ επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η Νορβηγία έχει πάρα πολλά πλοία με ηλεκτρική πρόωση. Και όπως γνωρίζουμε όλοι, στην Νορβηγία δεν επικρατούν και οι καλύτερες καιρικές συνθήκες.

Η Ελλάδα, όντας μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές χώρες στον κόσμο, θα έπρεπε να ήταν πρωτοπόρος σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες και καινοτομίες στη ναυτιλία.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
21°C