Αυτός θα είναι ο ισχυρότερος κινητήρας μεθανόλης στον κόσμο που ανακοίνωσε η MAN Energy Solutions και αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2025. Πρόκειται για τον MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM με ισχύ 82.440 kW, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί σε νέα mega containerships 24.000 teu για τις εταιρείες OOCL και COSCO.
Η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει τον ισχυρότερο δίχρονο κινητήρα μεθανόλης στον κόσμο τον Ιούνιο του 2025. Ο κινητήρας, ένας τύπος MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (-Liquid Gas Injection Methanol) με ισχύ 82.440 kW @ 80rpm, κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από την κινεζική εταιρεία CSSC-MES Diesel Co., Ltd. (CMD).
Ο κινητήρας είναι ο πρώτος από τους 12 που προορίζονται για μια σειρά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 12 × 24.000 teu που βρίσκονται υπό κατασκευή:
επτά στα ναυπηγεία Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) για την πλοιοκτήτρια εταιρεία Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL) και πέντε στην Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) για την πλοιοκτήτρια εταιρεία COSCO Shipping Lines Co., Ltd.
Κάθε κινητήρας θα διαθέτει επίσης το ιδιόκτητο σύστημα εκπομπών EGRTC (Exhaust Gas Recirculation Turbocharger Cut-out) της MAN Energy Solutions, το μεγαλύτερο σύστημα EGR δύο σειρών σε δίχρονο κινητήρα μέχρι σήμερα.
Ο Bjarne Foldager – Επικεφαλής του τμήματος Δίχρονων Κινητήρων – MAN Energy Solutions, δήλωσε: «Στην MAN Energy Solutions, το όραμά μας για το «Μετακίνηση των Μεγάλων Πραγμάτων στο Μηδέν» μας παρακινεί σε όλα όσα κάνουμε για την ανάπτυξη της τεχνολογίας κινητήρων ώστε να λειτουργούν με αυτά τα καύσιμα που διεκδικούν εξέχουσα θέση στην αγορά του μέλλοντος. Αυτό το τελευταίο, αξιοσημείωτο ορόσημο – ο ισχυρότερος κινητήρας μεθανόλης στον κόσμο – είναι απλώς η τελευταία εκπλήρωση αυτού. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της μεθανόλης, φέρνουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία πιο κοντά σε λύσεις μηδενικών εκπομπών και αναμένουμε πλήρως ότι η μεθανόλη θα πρωταγωνιστήσει ως καύσιμο του μέλλοντος σε όλα τα τμήματα. Ευχαριστούμε την CMD, την OOCL και την COSCO Shipping, πολύτιμους συνεργάτες με τους οποίους συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τόσα πολλά σημαντικά γεγονότα.»
Ο Christian Ludwig – Επικεφαλής Πωλήσεων και Προώθησης Δίχρονων Κινητήρων – MAN Energy Solutions, δήλωσε: «Καθώς προχωράμε προς ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων, το ενδιαφέρον για τη μεθανόλη αυξάνεται σταθερά. Μέχρι σήμερα, μεταξύ κινητήρων νέας κατασκευής και μετασκευής, έχουμε κερδίσει πάνω από 230 συστάσεις ME-LGIM που έχουν συσσωρεύσει πάνω από 600.000 ώρες λειτουργίας μόνο με μεθανόλη. Με την τεχνολογία ME-LGIM να φτάνει τα 10 χρόνια στην αγορά, αντιπροσωπεύειμ μια ώριμη, αποδεδειγμένη τεχνολογία και αντικατοπτρίζει την ικανότητα της MAN Energy Solutions να αναπτύσσει ελκυστική τεχνολογία για να επιτρέψει τη μετάβαση από τον άνθρακα στη ναυτιλία.
Επιπλέον, ενώ η μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές είναι μια ελκυστική επιλογή καυσίμου πλοίων λόγω της χαμηλής έντασης άνθρακα, ένας κινητήρας που χρησιμοποιεί πράσινη μεθανόλη μπορεί ακόμη και να παρέχει πρόωση με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα – προσθέτοντας στα οφέλη που προσφέρει το ME-LGIM.»
Σχετικά με τον κινητήρα MAN B&W ME-LGIM
Η MAN Energy Solutions ανέπτυξε τον κινητήρα διπλού καυσίμου ME-LGIM για την λειτουργία με μεθανόλη, καθώς και με συμβατικό καύσιμο. Ο κινητήρας βασίζεται στην αποδεδειγμένη σειρά ME της εταιρείας, με περίπου 8.500 κινητήρες σε λειτουργία. Όταν λειτουργεί με πράσινη μεθανόλη, ο κινητήρας προσφέρει πρόωση με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα για μεγάλα πλοία εμπορικής ναυτιλίας.
Τα πλοία που κινούνται με μεθανόλη υπάρχουν ήδη στη θάλασσα εδώ και πολλά χρόνια χρησιμοποιώντας τον κινητήρα και, ως εκ τούτου, το ME-LGIM έχει αποδεδειγμένο ιστορικό που προσφέρει μεγάλη αξιοπιστία και υψηλή απόδοση καυσίμου.