Πειραιάς
34°C

Ιστορικό υπερωκεάνιο που κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας θα βυθιστεί για να γίνει τεχνητός ύφαλος!

Δημοσιεύθηκε στις

25/07/2024

από

Μετά από δικαστική απόφαση να φύγει από την θέση του στη Φιλαδέλφεια που βρίσκεται για πολλά χρόνια προσδεμένο, το φημισμένο υπερωκεάνιο SS United States θα πρέπει να βρει ένα νέο σπίτι.

Εκεί έρχεται η κομητεία Escambia της Φλόριντα η οποία έχει μια αμφιλεγόμενη πρόταση. Ένας επίτροπος θέλει να αγοράσει το πλοίο από τους σημερινούς ιδιοκτήτες του και να το βυθίσει ως αξιοθέατο για καταδύσεις.

Εάν υιοθετηθεί αυτή η πρόταση του, οι χαριτωμένες γραμμές του πλοίου θα διατηρηθούν και θα είναι προσβάσιμες στο κοινό. Η άλλη επιλογή που απομένει μπορεί να είναι η διάλυση του, προειδοποίησε ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου σε δήλωση τον περασμένο μήνα.

Το SS United States κατασκευάστηκε το 1952 για την United States Lines και σχεδιάστηκε για να είναι το ταχύτερο υπερατλαντικό πλοίο που παραδόθηκε ποτέ.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ κάλυψε περίπου το 70 τοις εκατό του κόστους κατασκευής, υπό την προϋπόθεση ότι το πλοίο θα μπορούσε να επιστρατευτεί και να μεταφέρει στρατιώτες και στρατιωτικό υλικό, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ναυπηγηθεί στα πρότυπα του ναυτικού των ΗΠΑ πρότυπα.

Με οκτώ λέβητες, τέσσερις ατμοστρόβιλους και τέσσερις προπέλες, μπορούσε να αναπτύξει 240.000 ίππους και να επιτύχει τελική ταχύτητα 38 κόμβων (ορισμένοι ισχυρισμοί το βάζουν υψηλότερα). Έσπασε τα ρεκόρ μέσης ταχύτητας με κατεύθυνση προς ανατολάς και Δύσης για μια υπερατλαντική διέλευση στο παρθενικό του ταξίδι το 1952, και εξακολουθεί να κατέχει και τα δύο ρεκόρ σήμερα.

Το SS United States λειτούργησε στην εμπορική υπηρεσία μέχρι το 1969, όταν οι νέοι ιδιοκτήτες του αποφάσισαν να το αποσύρουν. Αν και εξακολουθούσε να είναι λειτουργικό, το πλοίο ήταν ασύμφορο και έμπαινε μέσα σε για χρόνια.

Μεταβιβάστηκε στη Ναυτιλιακή Διοίκηση το 1973 και – όπως πολλά παροπλισμένα επιβατηγά πλοία με ιστορική σημασία – υπέστη πολλαπλές αλλαγές στην ιδιοκτησία του καθώς οι ιδιοκτήτες που το αποκτούσαν, στη συνέχεια χρεοκοπούσαν ή εγκατέλειπαν τα επιχειρηματικά τους σχέδια.

Αγοράστηκε από την SS United States Conservancy το 2011, η οποία είχε σχέδια να το μετατρέψει σε παραθαλάσσιο καζίνο, εμπορικό κέντρο, μουσείο, ξενοδοχείο ή συγκρότημα κατοικιών. ς δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Το 2021, ο ιδιοκτήτης της προβλήτας του πλοίου στη Φιλαδέλφεια αποφάσισε να διπλασιάσει το ημερήσιο μίσθωμα. Αυτόν τον Ιούνιο, μετά από μια μακρά δικαστική μάχη, το SS United States έχασε την υπόθεση. Ένας δικαστής του ομοσπονδιακού δικαστηρίου της Φιλαδέλφειας διέταξε την απομάκρυνση του πλοίου έως τις 12 Σεπτεμβρίου. Μέχρι στιγμής, εξακολουθεί να αναζητείται ένας κατάλληλος προορισμός που θα μετακινηθεί το πλοίο.

Αξιωματούχοι στην κομητεία Escambia της Φλόριντα σκέφτονται αν θα μπορούσαν να προσφέρουν μια λύση. Να καθαρίσουν και να βυθίσουν το πλοίο, σε αρκετά ρηχά νερά ώστε να προσελκύσουν δύτες που θα πραγματοποιούν καταδύσεις.

Η τοποθεσία θα μπορούσε να είναι κοντά στο USS Oriskany, έναν δημοφιλή προορισμό στα ανοιχτά του Κόλπου της Φλόριντα. Το κόστος της πρότασης θα ανέλθει σε περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια, αλλά οι διοργανωτές πιστεύουν ότι η οικονομική δραστηριότητα από τους επιπλέον επισκέπτες θα κάνει απόσβεση του συνολικού κόστους.

Η θαλάσσια συμβουλευτική επιτροπή της κομητείας έχει ήδη ξεκινήσει τη συγκέντρωση κεφαλαίων για την αγορά του πλοίου, σύμφωνα με το Pensacola News Journal.

Το διοικητικό συμβούλιο που ανήκει το πλοίο θα προτιμούσε να βρει μια προβλήτα για το SS United States, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι θετικό στο να εξετάσει το ενδεχόμενο να το κάνει τεχνητό ύφαλο, ειδικά αν υπάρχει ένα παραθαλάσσιο μουσείο κοντά για να φιλοξενήσει αντικείμενα από το πλοίο.

«Καθώς συνεχίζεται η εξαντλητική του αναζήτηση για πιθανές θέσεις ελλιμενισμού για το πλοίο, είμαστε ανοιχτοί να διερευνήσουμε την προοπτική του τεχνητού ύφαλου ως εναλλακτικό σενάριο», ανέφερε το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου σε δήλωση.

«Ενώ η μετατροπή του πλοίου σε τεχνητό ύφαλο δεν είναι σαφώς η πρώτη μας επιλογή για το μέλλον της ναυαρχίδας της Αμερικής, παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη διάλυση του, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης του οικονομικού και τουριστικού δυναμικού του για όσους επιθυμούν να επενδύσουν σε ένα τέτοιο σενάριο».

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C