Ισχυρό χτύπημα για τις ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές

xrimatistirio_

Βρές την κρουαζιέρα που σου ταιριάζει

Υπάρχουν πολλές “ανοιγμένες μύτες” στη Wall Street αυτές τις μέρες, ειδικά μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών. Μια ιδιαίτερα κακή μέρα για τις εισηγμένες ναυτιλιακές μετοχές ήταν η 8η Δεκεμβρίου, οπότε και πολλές ναυτιλιακές μετοχές έπεσαν σε ελεύθερη πτώση και είχαν διψήφιο ποσοστό απωλειών.

Οι πληγές έκτοτε έχουν επουλωθεί σχετικά, αλλά στην αρχή της εβδομάδας με το νούμερο 51 πολλές μετοχές εξακολουθούσαν να διαπραγματεύονται με μεγάλες απώλειες σε σύγκριση με την εβδομάδα με το νούμερο 49.

Υπάρχουν 38 ελληνικές εταιρείες που είναι εισηγμένες σε χρηματιστήρια – 16 στο NYSE, 16 στο Nasdaq, τέσσερα στην Αθήνα και δύο στο Λονδίνο. Πολλές από τις εισηγμένες στα αμερικάνικα χρηματιστήρια ελληνικές εταιρείες ήταν μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο την “Μαύρη Δευτέρα”.

Μια ολίσθηση στην τιμή των μετοχών δεν αποτελεί κάτι καινούριο για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που βγαίνουν στην αγορά κεφαλαίων προς αναζήτηση επενδυτών, από τη στιγμή που οι τράπεζες -ο παραδοσιακός χρηματοδότης της ναυτιλίας- αναγκάστηκαν από την οικονομική κρίση να κλείσουν τις πόρτες του προς όλους, πλην των ελίτ.

Από τις 38 εταιρείες που είναι εισηγμένες, οι μετοχές των Genmar, NewLead και της εισηγμένης στο ΧΑΑ NEL Lines δεν είναι υπό διαπραγμάτευση, ενώ τρεις, οι Box Ships, Euroseas, και FreeSeas αυτή τη στιγμή δίνουν μάχη να συμμορφωθούν με τους κανόνες του NYSE και του Nasdaq.

Ανάμεσα στους μεγαλους χαμένους των αμερικάνικων χρηματιστηρίων εξ’ αιτίας της 8ης Δεκεμβρίου από ελληνικής πλευράς συναντάμε τις πλοικτήτριες εταιρείες: DryShips (-17%), Navios Partners (-15%), Navios Holdings (-14%), Baltic Trading (-13%), Ocean Rig, Paragon Shipping (-12%), Dorian LPG (-11%), Capital Product Partners (-10%), Navios Mainstream (-9%), Diana Shipping, Euroseas και StealthGas (-7%).

Η DryShips βρίσκεται εδώ και καιρό μεταξύ των πλέον διαπραγματεύσιμων μετοχών στη δημόσια αγορά των ΗΠΑ. Αλλά στις 8 Δεκεμβρίου τέθηκαν υπό διαπραγματεύση πάνω από 40,1 εκατομμύρια μετοχές, σχεδόν τετραπλάσιο μέγεθος του μέσου όγκου της ελεγχόμενης από τον Γιώργο Οικονόμου ελληνικής εταιρείας. Η θυγατρική της DryShips, η εταιρεία υπεράκτιων γεωτρύπανων Ocean Rig υπέστη επίσης ζημιές στο φόντο της πτώσης των τιμών του αργού και αν και οι δύο έχουν ανακτήσει μερικώς το χαμένο έδαφος, η DryShips εξακολουθεί να δίνει μάχες στην τιμή των 0,80 δολαρίων ανά μετοχή.

Οι διακυμάνσεις στη χρηματιστηριακή αγορά ήταν κάτι που θα έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενο, αλλά το τελευταίο διάστημα επικράτησε μια σχεδόν συνολική κατρακύλα. Στις αρχές του Δεκεμβρίου, ο Δείκτης Capital Link Tanker – που σχετίζεται με εισηγμένες μετοχές τάνκερ – ήταν 57% κάτω σε σχέση με το ανώτερο σημείο του 2014, ενώ ο Δείκτης Capital Link Drybulk ήταν πεσμένος κατά 38%.

Στις 12 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το Newsfront Greek Shipping Intelligence’s “Stockwatch”, οκτώ ελληνικές εταιρείες διαπραγματεύονταν σε υψηλότερη τιμή από ό, τι στην ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Οι υπόλοιπες βρίσκονταν σε αρνητικά επίπεδα.

Τρεις βρίσκονται σε θετικά επίπεδα, πρόκειται για δύο της GasLog και την TEN ακολουθούν το δρόμο τους στον τομέα της ενέργειας, ενώ μια, η Aegean Marine Petroleum Network ασχολείται με τον εφοδιασμό καυσίμων, και άλλη μια, η Attica Holdings, είναι μια ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που είναι εισηγμένη στην Αθήνα.

Δύο από τις εταιρείες, η Costamare και η Danaos λειτουργούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από τις υπόλοιπες δύο, η Goldenport εμπορεύεται στο Λονδίνο και η Eagle Bulk Shipping μόλις ολοκλήρωσε μια σημαντική αναδιάρθρωση με την Oaktree Capital Management, σύμφωνα με την οποία το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προχώρησε στη μετατροπή του χρέους της ιδιοκτήτριας εταιρείας supramax bulker. H Oaktree πιστεύεται ότι κατέχει το 41% της νέας εταιρείας.