Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ο πάγος συνεχίζουν να προκαλούν καθυστερήσεις στις προσπάθειες διάσωσης του προσαραγμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Baltic III, το οποίο παραμένει εγκλωβισμένο σε απομακρυσμένη όρμο της Νέας Γης στον Καναδά.
Το MSC Baltic III, ένα πλοίο χωρητικότητας 37.636 dwt, υπέστη ολική απώλεια ισχύος περίπου 12 ναυτικά μίλια από την είσοδο του Κόλπου των Νήσων. Το πλήρωμα μεταφέρθηκε με ασφάλεια από τις καναδικές αρχές, ωστόσο, το πλοίο παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους σε μια απομακρυσμένη ακτή, όπου και παραμένει έως σήμερα.
Οι ομάδες διάσωσης επιβιβάστηκαν στο προσαραγμένο MSC Baltic III- Σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης
Η κακοκαιρία και η παρουσία θαλάσσιου πάγου καθιστούν τις προσπάθειες διάσωσης εξαιρετικά δύσκολες. Σύμφωνα με το Καναδικό Λιμενικό Σώμα, οι επιχειρήσεις διασώσεων διακόπτονται σχεδόν στο 50% των ημερών λόγω των αντίξοων συνθηκών, δυσχεραίνοντας την πρόσβαση στο πλοίο.
Η MSC Mediterranean Shipping Company έχει αναθέσει στις T&T Salvage και Eastern Canada Response Corporation τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της επιχείρησης διάσωσης. Έχουν ήδη αποσταλεί ειδικά ρυμουλκά και φορτηγίδες παγοθραυστικής κλάσης, καθώς και εξοπλισμός άντλησης καυσίμων, προκειμένου να απομακρυνθούν περίπου 1,7 εκατομμύρια λίτρα βαρέος καυσίμου από το πλοίο, ώστε να αποφευχθεί περιβαλλοντική ρύπανση.
Η προσέγγιση του MSC Baltic III από την ξηρά είναι επίσης ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς απαιτείται η αναβάθμιση και η διάνοιξη δρόμων που οδηγούν στο σημείο. Το σχέδιο για την κατασκευή αυτής της πρόσβασης βρίσκεται στα τελικά στάδια έγκρισης από τις αρχές, ωστόσο εκτιμάται ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν τουλάχιστον δύο εβδομάδες.
Οι ομάδες που επιθεώρησαν το πλοίο επιβεβαίωσαν εκτεταμένες ζημιές στο κύτος και την υπερκατασκευή του, με πλημμυρισμένες δεξαμενές καυσίμων και φορτίου. Η απομάκρυνση των καυσίμων θα απαιτήσει την προηγούμενη θέρμανσή τους, ώστε να καταστεί δυνατή η άντλησή τους.
Στο πλοίο υπάρχουν περίπου 470 εμπορευματοκιβώτια, εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά είναι κενά. Η MSC ανέφερε ότι τα επικίνδυνα εμπορευματοκιβώτια έχουν ασφαλιστεί κατάλληλα για την αποφυγή περιβαλλοντικών κινδύνων και θα απομακρυνθούν σταδιακά.
Σύμφωνα με τη καναδική νομοθεσία, η MSC είναι υπεύθυνη για το κόστος της επιχείρησης διάσωσης. Το Καναδικό Λιμενικό Σώμα απέφυγε να δώσει ακριβείς εκτιμήσεις κόστους, καθώς οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς.
Οι επιχειρήσεις διάσωσης του MSC Baltic III συνεχίζονται, με βασικές προτεραιότητες την ασφάλεια του προσωπικού και την προστασία του περιβάλλοντος. Η επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη, με την ελπίδα ότι, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, θα ολοκληρωθεί με επιτυχία.