Η σύγκρουση τάνκερ στον κόλπο του Ομάν ανατρέπει τα αρχικά σενάρια περί παρεμβολών GPS, καθώς η Frontline επιβεβαιώνει ότι επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος στη ναυσιπλοΐα.
Ανατρέπονται όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής για την σύγκρουση των 2 δεξαμενόπλοιων στα ανοικτά των ακτών των ΗΑΕ.
Παρά τα προβλήματα σε αυτή την ταραγμένη γεωπολιτική ζώνη, η εταιρεία τόνισε ότι η σύγκρουση ήταν καθαρά τυχαία και άσχετη με εξωτερική επιθετικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου Front Eagle, Frontline, επιβεβαίωσε ότι το ατύχημα ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους πάνω στη ναυσιπλοΐα, και δεν υπάρχουν ενδείξεις μέχρι στιγμής που να το συνδέουν με τη σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν.
Προηγουμένως, ναυτιλιακοί κύκλοι και αναλυτές σημείωσαν ακανόνιστα δεδομένα πλοήγησης πριν από το περιστατικό, εγείροντας ανησυχίες για πιθανές διακοπές του σήματος του GPS, το οποίο ενδεχομένως επηρέασε και τα ραντάρ.
Αγνοείται ο πλοιοκτήτης «φαντομάς» του τάνκερ Adalynn μετά την σύγκρουση του
Τα προβλήματα με το σήμα στα GPS, συμβαίνουν όλο και περισσότερο στον Κόλπο του Ομάν. Αυτές οι ανωμαλίες, αν και ανεπιβεβαίωτες σε αυτήν την περίπτωση, έχουν προκαλέσει ανησυχία σχετικά με την αξιοπιστία της ηλεκτρονικής πλοήγησης στην περιοχή.
Το ιστορικό του ατυχήματος
Η σύγκρουση σημειώθηκε όταν το δεξαμενόπλοιο VLCC Front Eagle, που διαχειρίζεται η Frontline Ltd. και φέρει σημαία Λιβερίας, συγκρούστηκε με το δεξαμενόπλοιο Adalynn, σημαίας Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, νωρίς στις 17 Ιουνίου, περίπου 17 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Φουτζέιρα, κοντά στο Στενό του Ορμούζ.
Και τα δύο πλοία υπέστησαν ζημιές από πυρκαγιά που ξέσπασε, αλλά δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στο πλήρωμα.
Η Greenpeace προειδοποίησε για πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, επικαλούμενη δορυφορικές εικόνες στις οποίες φαίνεται πετρελαιοκηλίδα.
Ενώ δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα καμία διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, η σύγκρουση υπογραμμίζει την ευπάθεια των παγκόσμιων ναυτιλιακών οδών και των αλυσίδων εφοδιασμού ενέργειας σε ύδατα που γειτνιάζουν με συγκρούσεις.