Πειραιάς
34°C

Καπετάνιος ελληνικού πλοίου αρνήθηκε την φόρτωση του πλοίου λόγω της υπερβολικής κούρασης του πληρώματος

Δημοσιεύθηκε στις

25/08/2025

από

Καπετάνιος ελληνικού πλοίου αρνήθηκε φόρτωση λόγω κούρασης πληρώματος στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, ανοικτά της Καλιφόρνιας, όταν οι ναυλωτές ζήτησαν διαδοχικά STS χωρίς επαρκή ανάπαυση.

Μεγάλο θέμα έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με τις ώρες ξεκούρασης των ναυτικών, και η αλήθεια είναι ότι αυτές οι ώρες είναι δύσκολο να τηρηθούν κατά γράμμα.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που το πλήρωμα είναι πολύ κουρασμένο έχοντας ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια των ωρών εργασίας.

Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να λαμβάνεται η απόφαση από τον πλοίαρχο να σταματήσει το πλοίο τις εργασίες του ο ώστε αν ξεκουραστεί και το πλήρωμα αλλά και ο ίδιος. Πολλές φορές το ξεχνάμε αλλά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες πρώτος από όλους θα πρέπει να ξεκουραστεί και ο ίδιος, ιδιαίτερα όταν ναυσιπλοΐει σε δύσκολες περιοχές όπως π.χ. η Σιγκαπούρη.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή που μας ενημέρωσε ένας συνάδελφος και η οποία έλαβε χώρα στην δυτική ακτή των ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα ανοικτά της Καλιφορνια.

Πρόκειται για ένα πλοίο VLCC το οποίο είχε φορτώσει από τον Περσικό κόλπο και σύμφωνα με τις οδηγείς εκφόρτωσης θα έπρεπε να κάνει 4 STS (να ξεφορτώσει δηλαδή σε άλλα πλοία στη μέση της θάλασσα) για να ξεφορτώσει όλο το φορτίο.

Το αρχικό πλάνο έλεγε να πραγματοποιήσει 2 STS με μια χρονική περίοδο ανάμεσά τους περίπου τις 10 ώρες. Στην συνέχεια το τρίτο STS θα γινόταν μετά από 2 ημέρες και ακολούθως το τέταρτο μετά από 4 ημέρες.

Όταν το πλοίο ξεκινούσε να κάνει το δεύτερο STS έλαβε οδηγίες από τους ναυλωτές ότι το τρίτο καράβι θα φτάσει στο σημείο περίπου 5-6 ώρες πριν ολοκληρωθεί το δεύτερο STS και άρα θα πρέπει να ξεκινήσει και η τρίτη εκφόρτωση σχεδόν «στα καπάκια», μετά αφότου τελειώσει το δεύτερο.

Οπως γίνεται κατανοητό το πλήρωμα ήταν ήδη κουρασμένο από το πρώτο STS, έχοντας ξεκουραστεί λίγες ώρες, και άρα μετά το δεύτερο STS θα ήταν ακόμη χειρότερα τα πράγματα.

Τότε ο καπετάνιος πήρε την απόφαση να ζητήσει ένα διάστημα ξεκούρασης για το πλήρωμα του περίπου 10 ωρών, κάτι που φυσικά έγινε αποδεκτό από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Τα STS ολοκληρώθηκαν με επιτυχία χωρίς να υπάρξει η παραμικρή ενόχληση από τους ναυλωτές ή άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.

Καλό είναι να ακούγονται και αυτά, γιατί οι ελιές κυρίως οι Έλληνες έχουμε την εντύπωση ότι εάν ζητήσουμε να υπάρχει επαρκής χρόνος ξεκούρασης για το πλήρωμα θα μας διώξουν.

Το πλήρωμα ενός πλοίο ήταν, είναι και θα είναι το σημαντικότερο κομμάτι ενός πλοίου και θα πρέπει ο κάθε πλοίαρχος να το προσέχει ιδιαιτέρως.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C