Πάνω από δύο μήνες αφότου οι γερμανικές αρχές διέσωσαν ένα δεξαμενόπλοιο στην Βαλτική, η κυβέρνηση αποφάσισε να κατασχέσει το πλοίο και το φορτίο του. Το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Der Spiegel αναφέρει ότι η κυβέρνηση θα κατασχέσει το δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκοτεινό στόλο και το φορτίο του αντί να το αφήσει να φύγει.
Οι τελωνειακές αρχές ξεκίνησαν τη νόμιμη κατάσχεση στις 14 Μαρτίου, σύμφωνα με το Der Spiegel, αφού η κυβέρνηση και διάφορα υπουργεία είχαν συζητήσει πώς να χειριστούν το φορτωμένο δεξαμενόπλοιο.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κυβέρνηση πήρε αυτή την απόφαση ως επίδειξη προς τη Ρωσία και τον σκοτεινό στόλο, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε κυρώσεις στο πλοίο τον Φεβρουάριο του 2025 για παραβιάσεις του ανώτατου ορίου τιμής της G7 για το ρωσικό πετρέλαιο.
Το δεξαμενόπλοιο Eventin, μεταφορικής ικανότητας 152.000 dwt, είναι φορτωμένο με περίπου 100.000 τόνους αργού πετρελαίου αξίας άνω των 43 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Der Spiegel αναφέρει ότι οι αρχές σχεδιάζουν τώρα πώς και πού θα εκφορτώσουν το πετρέλαιο και τι θα συμβεί στο πλοίο.
Το Eventin τράβηξε τη διεθνή προσοχή τον Ιανουάριο, όταν οι γερμανικές αρχές απέστειλαν πολλά ρυμουλκά για να διασώσουν το προσαραγμένο πλοίο. Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο και παρασύρθηκε στη Βαλτική στα ανοικτά των ακτών του Ρούγκεν της Γερμανίας. Το πλοίο μεταφέρθηκε σε ένα αγκυροβόλιο και εκεί άρχισε να ξετυλίγεται η ιστορία.
Κατασκευασμένο το 2006, κατέστη σαφές ότι το δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Παναμά αποτελούσε μέρος του σκοτεινού στόλου που εξυπηρετούσε το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου. Είχε φορτώσει στο λιμάνι της Ust-Luga της Ρωσίας αναχωρώντας στις 7 Ιανουαρίου με δηλωμένο προορισμό τη Διώρυγα του Σουέζ. Τρεις ημέρες αργότερα το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο και παρασυρόμενο στη Βαλτική.
Σύμφωνα με τα έγγραφα του, το πλοίο ανήκε στην μυστηριώδη Laliya Shipping από τον Μάιο του 2024 χωρίς γνωστή διεύθυνση. Το πλοίο διαχειριζόταν από εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι. Οι αναφορές συνδέουν το δεξαμενόπλοιο με την Fractal Marine DMCC, την εταιρεία δεξαμενόπλοιων με έδρα το Ντουμπάι που συμμετέχει επίσης στο ρωσικό εμπόριο.
Μέσα σε λίγες μέρες, ο πλοίαρχος του πλοίου φέρεται να υπέβαλε αίτηση για άδεια αναχώρησης από τη Γερμανία αφού το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών ενημερώθηκε ότι η κύρια μηχανή του είχε επισκευαστεί. Ωστόσο, το υπουργείο είπε ότι το δεξαμενόπλοιο βρίσκεται υπό κράτηση λόγω τις επιθεώρησης των εγγράφων του. Επίσης πάρθηκε και δείγμα από το φορτίο πετρελαίου με σκοπό να σταλθεί για ανάλυση.
Ρώσοι αξιωματούχοι δήλωσαν σήμερα στο Reuters ότι δεν γνωρίζουν το πλοίο και την ιδιοκτησία του. Το Der Spiegel αναφέρει ότι η πολιτειακή κυβέρνηση στη Γερμανία επιθυμεί να απαλλαγεί από το πλοίο και ενθαρρύνει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να δράσει γρήγορα.