Καθυστερήσεις ως και 10 μέρες στη Διώρυγα του Παναμά

panama_canal_delays
Πολυήμερες καθυστερήσεις, που φτάνουν μέχρι και τις 10 ημέρες, αντιμετωπίζουν τα πλοία που χρησιμοποιούν την διώρυγα του Παναμά, σύμφωνα με τους φορτωτές και τους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων.

Ενώ οι καθυστερήσεις μιας ή και μιάμισης μέρας σε αυτήν τη σημαντική εμπορική αρτηρία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, πολλοί φορείς προειδοποιούν τους φορτωτές ότι οι ανεξήγητοι μεγάλοι χρόνοι αναμονής επηρεάζουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Η Cosco Container Lines, σε πρόσφατο σημείωμα προς τους πελάτες της, είπε ότι μερικά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της υπέστησαν καθυστερήσεις 10 ημερών, καθώς προσπαθούσαν να διέλθουν από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό.

Η διώρυγα είναι στα τελευταία στάδια ενός τεράστιου έργου επέκτασης, ώστε να μπορέσει να εξυπηρετεί υπερμεγεθή πλοία με διπλάσια χωρητικότητα φορτίου από αυτήν που επιτρέπει η παρούσα κατάσταση.

Όμως η Διεύθυνση του Καναλιού (ACP) ενημέρωσε πριν λίγες μέρες πως το έργο αντιμετωπίζει προβλήματα με ρωγμές και διαρροή υδάτων στη νέα τρίτη πόρτα της, γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες για την ικανότητα της να ανταποκριθεί στην τελευταία προθεσμία που είχε τεθεί για τον Απρίλιο του 2016.

Υπεύθυνη για την έγκαιρη και ασφαλή ολοκλήρωση των πορτών είναι η κοινοπραξία GUPC (Grupo Unidos por el Canal), που περιλαμβάνει την Ισπανική Sacyr Vallehermoso, την Ιταλική Impregilo, τη Βελγική Jan De Nul και την Παναμική Constructora Urbana, SA.

Η GUPC έχει δεσμευθεί να ενισχύσει την προβληματική πόρτα του Ειρηνικού Cocoli, όπως και για προληπτικούς λόγους την Agua Clara που βλέπει στον Ατλαντικό. Αλλά τόσο η ACP όσο και η GUPC, επιμένουν ότι οι τρέχουσες λειτουργίες του καναλιού δεν θα επηρεαστούν.