Ένα τεράστιο πρόβλημα προέκυψε σε τουλάχιστον 14 εμπορικά πλοία τα ποια πλοία εφοδιάστηκαν καύσιμο fuel υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) από τη Σιγκαπούρη, δήλωσε η εταιρεία δοκιμών καυσίμων και λαδιών Veritas Petroleum Services (VPS).
Η εταιρεία είπε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων έχει επηρεαστεί από τα ακατάλληλα καύσιμα, αφού 34 πλοία έχουν ήδη εντοπιστεί ότι αν εφοδιάστηκαν με το καύσιμο fuel HSFO από δύο ανώνυμους προμηθευτές από τη Σιγκαπούρη τους τελευταίους δύο μήνες. Το συγκεκριμένο καύσιμο είχε αναμιχθεί με έως και 2.000 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) με χλωριωμένους υδρογονάνθρακες.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια της πρόωσης λόγω της ζημιάς που υπέστη η κυρία μηχανή αλλά και της ισχύος λόγω της ζημιάς των ηλεκτρομηχανών, έχοντας σαν αποτέλεσμα σε πολλές περίπτωσης να υπάρξει ολικό μπλακ άουτ στα οποία σύμφωνα με την VPS.
Τέτοια περιστατικά θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη ζήτηση των καυσίμων στη Σιγκαπούρη, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων στον κόσμο.
Η VPS και η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) δεν απάντησαν στα αιτήματα του Reuters για σχόλια.
Η VPS είπε ότι το παραδοθέν HSFO πληρούσε πραγματικά τις προδιαγραφές ISO 8217, αλλά μια βαθύτερη μέθοδος ελέγχου εντόπισε την ανάμιξη του καυσίμου.
Η ανάμιξη των καυσίμων θα έχει πιθανότατα σημαντικό αντίκτυπο στους διαχειριστές πλοίων, όσον αφορά τις δαπανηρές ζημιές και επισκευές, τις καθυστερήσεις του ταξιδιού και τις χρονοβόρες αξιώσεις, πρόσθεσε η VPS.
Ένας πλοιοκτήτης στην Ασία, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω ευαισθησίας του θέματος, είπε ότι το ζήτημα πρόκειται να πλήξει πλοία εξοπλισμένα με scrubber που χρησιμοποιούν για ανεφοδιασμό καύσιμο fuel HSFO από την Σιγκαπούρη. Τα scrubber είναι εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για τη μείωση των εκπομπών θείου.
Πλοία τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το fuel χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο δεν επηρεάζονται.
Ανάμεσα τους βρίσκονται και αρκετά ελληνόκτητα πλοία τα οποία έχουν υποστώ ζημιές από το συγκεκριμένο καύσιμο.