Περίπου 1,3 δις δολάρια τα κέρδη της Maersk για το πρώτο τρίμηνο του 2025, εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και πιέσεων στη ναυτιλιακή αγορά.
Οι πλοιοκτήτρια εταιρεία της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων και τόκων της τάξεως των 1,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα κέρδη των 177 εκατομμυρίων δολαρίων για το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, είναι μειωμένα από τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια που κέρδισε η Maersk το τέταρτο τρίμηνο του 2024, καθώς οι αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δέχεται αυξανόμενες γεωπολιτικές πιέσεις και πιέσεις χωρητικότητας. Η Maersk περιέγραψε τη διαδοχική πτώση ως «αναμενόμενη».
Τα συνολικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 7,8% το πρώτο τρίμηνο του 2025 στα 13,32 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 12,36 δισεκατομμύρια δολάρια το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.
Παρά το κακό ξεκίνημα, το 2024 ήταν το τρίτο πιο κερδοφόρο στην ιστορία της Maersk, καθώς η βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων επωφελήθηκε από τον αντίκτυπο της εκτροπής των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για να αποφευχθούν οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες απορρόφησαν μεγάλες ποσότητες νέας χωρητικότητας που εισήλθαν στην αγορά και απότομες αυξήσεις στα ναύλα.
Φέτος έχει σημαδευτεί από περαιτέρω αυξήσεις στις γεωπολιτικές εντάσεις, με τη νέα κυβέρνηση Τραμπ να επιβάλλει δασμούς στις εισαγωγές έως και 145% σε κινεζικά προϊόντα, και με ανακοινώσεις σε πολλούς άλλους σημαντικούς εξαγωγείς προς τις ΗΠΑ, οι οποίες ασκούν πιέσεις στο εμπόριο. Εν τω μεταξύ, αυτή την εβδομάδα συμφωνήθηκε εκεχειρία μεταξύ των ΗΠΑ και των Χούθι της Υεμένης, ώστε η ανταρτική ομάδα να σταματήσει τις επιθέσεις στα εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Εάν αυτή η εκεχειρία διατηρηθεί και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεκινήσουν και πάλι να περνάνε από την Διώρυγα του Σουέζ στα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης/Μεσογείου, θα ασκηθεί σημαντική καθοδική πίεση στις τιμές των ναύλων λόγω της αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας σε μια εποχή που τα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να κατακλύζουν την αγορά.
Η βασική ωκεάνια δραστηριότητα της Maersk, ή η γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της, ανέφερε κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 743 εκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με -161 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η συνεργασία Gemini με την Hapag-Lloyd από τις αρχές Φεβρουαρίου με στόχο την αξιοπιστία 90% στις γραμμές Ανατολής-Δύσης.
Ο πολυδιαφημισμένος κλάδος logistics σημείωσε κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 142 εκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αυξημένα από 54 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι, αποτελώντας μόλις το 11,4% του συνόλου του ομίλου. Ο κλάδος των τερματικών σταθμών υπό την APM Terminals ανέφερε κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 394 εκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αυξημένα από 300 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε: «Παρουσιάσαμε ισχυρά αποτελέσματα σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, χάρη στην ορμή της επιχειρησιακής μας αποτελεσματικότητας και σε μια παγκόσμια οικονομία σε καλή κατάσταση για τους πρώτους τρεις μήνες. Με τις εμπορικές εντάσεις να κλιμακώνονται και την αβεβαιότητα να αυξάνεται, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού βρίσκονται για άλλη μια φορά στο προσκήνιο».
Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις, η Maersk διατήρησε την προηγουμένως ανακοινωθείσα πλήρη πρόβλεψη για κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) που κυμαίνονται από το νεκρό σημείο έως τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κατώτερο άκρο του εύρους υποδηλώνει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία θα βρεθεί στο κόκκινο μέχρι το τέλος του έτους.
Με τη νέα συμμαχία με την Hapag-Lloyd, η Clerc παρέμεινε σίγουρη για την ικανότητά της να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που μας περιμένουν, λέγοντας: «Από το πιο αξιόπιστο ωκεάνιο δίκτυο μέχρι μία από τις καλύτερες ομάδες υποστήριξης logistics και τελωνείων, αξιοποιούμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να τους βοηθήσουμε να λάβουν τις καλύτερες αποφάσεις για την επιχείρησή τους. Ταυτόχρονα, διπλασιάζουμε τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στον αυτοματισμό και τη διαχείριση κόστους, ώστε να παραμείνουμε έτοιμοι για ό,τι μας περιμένει. Αυτές οι προσπάθειες μας δίνουν την αυτοπεποίθηση να επιτύχουμε ένα αποτέλεσμα σύμφωνα με τις οδηγίες που ανακοινώσαμε τον Φεβρουάριο».