Πειραιάς
25°C

Κράτηση πλοίου χωρίς άδεια αγκυροβολίας: Ποινή «μαμούθ» αντιμετωπίζει ο Πλοίαρχος

Δημοσιεύθηκε στις

21/05/2025

από

πλοίο κοντέινερ υπό κράτηση στη Μαλαισία χωρίς άδεια αγκυροβολίας

Η κράτηση πλοίου χωρίς άδεια αγκυροβολίας από τις αρχές της Μαλαισίας έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στον ναυτιλιακό κόσμο. Ο πλοίαρχος ενός πλοίου μεταφοράς κοντέινερ συνελήφθη, καθώς το πλοίο αγκυροβόλησε στα χωρικά ύδατα της Μαλαισίας χωρίς να έχει καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα.

Η Malaysia Maritime ανέφερε την κράτηση ενός πλοίου μεταφοράς κοντέινερ και την σύλληψη του πλοίαρχου, αφού φέρεται να αγκυροβόλησε στα ύδατα της Μαλαισίας χωρίς άδεια.

Οι αρχές ανέφεραν ότι εάν καταδικαστεί ο Πλοίαρχος θα μπορούσε να του επιβληθεί πρόστιμο 23,000 δολάρια ΗΠΑ ή 2 χρόνια φυλακή ή και τα δύο! Όπως γίνεται αντιληπτό τα 2 χρόνια φυλάκισης είναι μια εξοντωτική ποινή.

Το περιστατικό συνέβη το πρωί της 16ης Μαΐου, όταν το κέντρο ελέγχου της περιοχής εντόπισε ένα πλοίο το οποίο οι αρχές το αποκαλούν «ύποπτο πλοίο».

Άρχισαν να παρακολουθούν την κίνηση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περίπου στις 09:20 τοπική ώρα και γύρω στις 13:20 το πλοίο διαπιστώθηκε ότι ήταν σταματημένο.

Ένα περιπολικό σκάφος στάλθηκε στο σημείο για ερευνήσει τι ακριβώς συμβαίνει. Εντόπισε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να είναι αγκυροβολημένο περίπου 22.5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της πόλης Sekinchan, που βρίσκεται βόρεια της Κουάλα Λουμπούρ στη δυτική ακτή της Μαλαισίας στο Στενό του Malacca.

Οι μαλαισιανές αρχές δημοσίευσαν μια φωτογραφία του πλοίου, αλλά απέκρυψαν το όνομα του και δεν δημοσίευσαν περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Malaysia Maritime αναφέρει ότι η ομάδα της επιβιβάστηκε στο πλοίο και επιθεώρησε τα έγγραφα του πληρώματος. Ανέφερε ότι υπήρχαν 23 μέλη του πληρώματος από διάφορες χώρες και δεν εντοπίστηκε κάποια παρατυπία στα έγγραφα τους.

Ανέφεραν, ωστόσο, ότι ο καπετάνιος του πλοίου δεν είχε υποβάλει κανένα έγγραφο άδειας αγκυροβολίας. Ο καπετάνιος, ένας 44χρονος Ρώσος υπήκοος μεταφέρθηκε στην έδρα της Selangor State Maritime για «περαιτέρω έρευνα».

Η Μαλαισία και αρκετές γειτονικές χώρες είναι γνωστές για τις αυστηρές πολιτικές επιβολής του νόμου και έχουν συχνά κρατήσει πλοία με παρόμοιες κατηγορίες.

Η ασφάλεια αποτελεί ανησυχία στην περιοχή, η οποία είναι γνωστή ως ένα από τα πιο δημοφιλή σημεία παράνομων μεταφορών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο που αφορούν ιρανικά φορτία.

Στα στενά του Malacca και της Σιγκαπούρης έχει υπάρξει και αύξηση στις ληστείες πλοίων κατά το πρώτο 3μηνο του 2025.

Το 2022, ωστόσο, αξιωματούχοι στην Ινδονησία αναγκάστηκαν να αρνηθούν τους ισχυρισμούς στα μέσα ενημέρωσης ότι το ναυτικό ζητούσε πληρωμές από πλοία που είχαν κατασχεθεί.

Το Reuters ανέφερε ότι οι πληρωμές ζητούνταν από πλοία που είχαν τεθεί υπο κράτηση επειδή είχαν αγκυροβολήσει παράνομα.

Δεν δημοσιεύθηκαν περαιτέρω λεπτομέρειες από την Malaysia Maritime.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
25°C