Πειραιάς
34°C

Κραυγή αγωνίας στη μαρίνα της Νέας Περάμου – Μεγάλος κίνδυνος για εργαζόμενους και σκάφη

Δημοσιεύθηκε στις

21/10/2025

από

Κραυγή αγωνίας στη μαρίνα της Νέας Περάμου, όπου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ Γιώργο Βάλλη, οι διελεύσεις σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού με υπερβολικές ταχύτητες προκαλούν μεγάλους κυματισμούς και θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο εργαζόμενους και σκάφη.

– Κατά τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ), Γιώργο Βάλλη, το πρόβλημα προέκυψε πριν από πέντε χρόνια και καταγράφονται συχνά περιστατικά.

Σοβαροί κίνδυνοι για τη σωματική ακεραιότητα αλλά και για τη ζωή εργαζομένων στη μαρίνα της Νέας Περάμου καθώς και για την αρτιότητα των σκαφών που ελλιμενίζονται σε αυτήν δημιουργούνται ανά τακτά χρονικά διάστημα, εξαιτίας της διέλευσης με υψηλές ταχύτητες σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού από το στενό – δίαυλο μεταξύ της Νέας Περάμου και της Σαλαμίνας.

Στην παραπάνω καταγγελία προχωρεί στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ), καπετάνιος Γιώργος Βάλλης, σημειώνοντας ότι τα ταχύπλοα του Πολεμικού Ναυτικού, καταπατώντας το Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα, διέρχονται από το στενό ακόμα και με ταχύτητα 30-40 κόμβων ή και περισσότερο,προκαλώντας μεγάλους κυματισμούς, που φτάνουν στη μαρίνα της Νέας Περάμου. «Από αυτά βρίσκονται σε εξαιρετικά επικίνδυνη θέση οι εργαζόμενοι και διάφορα τεχνικά συνεργεία στη μαρίνα της Νέας Περάμου. Αν, για παράδειγμα, ένας εργαζόμενος βρίσκεται πάνω σε μία σκάλα, είναι πολύ εύκολο ένα δυνατό κύμα να τον ρίξει κάτω και να σκοτωθεί. Επίσης, κινδυνεύουν σοβαρά περιουσίες πολιτών. Τα σκάφη, που ελλιμενίζονται στη μαρίνα, είναι πολύ πιθανό, όταν τα χτυπήσουν τα δυνατά κύματα, να συγκρουστούν στα τσιμέντα της μαρίνας ή μεταξύ τους ή ακόμα και να πεταχτούν στη στεριά», σημειώνει στο ethnos.gr ο κ. Βάλλης.

Κατά τον ίδιο, παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις της ΠΕΠΙΕΘ, του λιμεναρχείου της περιοχής καθώς και της διεύθυνσης της μαρίνας προς τα συναρμόδια υπουργεία της κυβέρνησης, την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, προκειμένου να μειωθούν οι ταχύτητες των διερχόμενων σκαφών, δεν υπήρξε κάποια ανταπόκριση και το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται.

Το τελευταίο περιστατικό

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ, η τελευταία επιστολή από την Ένωση για το ζήτημα εστάλη στις 15 Οκτωβρίου προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τοΥπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες συναρμόδιες Αρχές.
Αφορμή για την αποστολή της συγκεκριμένης επιστολής αποτέλεσε περιστατικό, το οποίο σημειώθηκε στις 15:20 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, όταν ταχύπλοο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, πιθανότατα πρόωσης τύπου Arneson ή jet, διήλθε με υπερβολική ταχύτητα 30–40 κόμβων από το στενό. Οι έντονοι κυματισμοί που προκλήθηκαν, έθεσαν σε σοβαρό κίνδυνο εργαζόμενους και σκάφη στη μαρίνα της Νέας Περάμου.

«Η ασφάλεια στη θάλασσα αποτελεί κοινή ευθύνη όλων μας. Δεν μπορεί το Πολεμικό Ναυτικό, που θα έπρεπε να δίνει το καλό παράδειγμα, να αδιαφορεί για τους κινδύνους που δημιουργούνται. Έγιναν επανειλημμένες ενημερώσεις αλλά, δυστυχώς, δεν σημειώθηκε καμία βελτίωση και το μόνο που συναντήσαμε, τόσο εμείς όσο και η Λιμενική Αρχή, ήταν αδιαφορία. Η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη.Φοβάμαι ότι θα θρηνήσουμε θύματα και θα καταστραφούν περιουσίες. Σε προγενέστερο συμβάν, μάλιστα, σκάφος υπέστη ζημία ύψους περίπου 50.000 ευρώ, με την ασφαλιστική εταιρεία να αναζητά τον υπαίτιο προκειμένου να κινηθεί νομικά», τονίζει ο κ. Βάλλης.

Κατά τον πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου επεισοδίου, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση μέσω VHF (κανάλι 16) από το πολεμικό πλοίο που ακολουθούσε, παρά τις τρεις συνεχόμενες κλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους επαγγελματίες της περιοχής.

Συχνά περιστατικά τα τελευταία πέντε χρόνια

Κατά τον πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ, περιστατικά με διελεύσεις σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού με υψηλές ταχύτητες καταγράφονται συχνά στην περιοχή. Όπως λέει, το πρόβλημα προέκυψε πριν από πέντε χρόνια, όταν διαμορφώθηκε μαρίνα στη Νέα Πέραμο και από τότε υφίσταται. Κατά τον κ. Βάλλη και παλαιότερα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού διέρχονταν με υψηλές ταχύτητες από το στενό αλλά δεν υπήρχε η μαρίνα, οπότε δεν δημιουργούνταν προβλήματα.

«Πρόκειται για ξεκάθαρη παραβίαση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και ένδειξη έλλειψης σεβασμού. Εμείς ζητούμε άμεση διερεύνηση των περιστατικών από τις Αρμόδιες Αρχές, ενημέρωση όλων των αρμόδιων, ώστε να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας κατά τη διέλευση από την περιοχή και ενίσχυση της επιτήρησης του διαύλου Νέας Περάμου – Σαλαμίνας καθώς και κυρώσεις, όταν δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα προς τους υπαίτιους», καταλήγει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C