«Καμπάνα» σε κρουαζιερόπλοιο και πλοίαρχο λόγω του περιστατικού το οποίο έγινε αντικείμενο έντονης κριτικής, όταν βρέθηκε πολύ κοντά στους διάσημους βράχους Faraglioni, παραβιάζοντας την ελάχιστη απόσταση ασφαλείας και προκαλώντας την παρέμβαση των ιταλικών αρχών.
Ενώ οι επιβάτες θαύμαζαν την υπέροχη θέα από το κατάστρωμα του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου Silver Ray, καθώς ο καπετάνιος έκανε ελιγμούς για να δει τους παράκτιους θησαυρούς της Ιταλίας, όλοι πίστευαν ότι ήταν μια εντυπωσιακή σκηνή καθώς το πλοίο πλησίαζε τους διάσημους βραχώδεις σχηματισμούς Faraglioni στα ανοιχτά του Κάπρι.
Δεν είχαν όμως την ίδια άποψη οι τοπικοί περιβαλλοντολόγοι οι οποίοι εξοργίστηκαν με έναν από αυτούς να βγάζει το smartphone του για να βιντεοσκοπήσει το πλοίο.
Το κρουαζιερόπλοιο Silver Ray, χωρητικότητας 54.700 τόνων, που το διαχειρίζεται η Silversea Cruises της Royal Caribbean, αποδείχθηκε ότι παραβίαζε τους κανονισμούς της Ιταλίας. Το πλοίο, το οποίο έχει μήκος 244 μέτρα και κατασκευάστηκε το 2024, έχει βύθισμα περίπου 6 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει 728 επιβάτες που καλύπτουν όμως κάθε τους ανάγκη σε πολυτέλεια.
Με καθαρό, ζεστό ουρανό και ήρεμη θάλασσα, ο καπετάνιος σκέφτηκε ότι θα ήταν ένα εντυπωσιακό θέαμα για τους επιβάτες να δουν τον απόκρημνο βραχώδη σχηματισμό που υψώνεται πάνω από 300 πόδια πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι επιβάτες βιντεοσκόπησαν και αυτοί την εκπληκτική θέα και ανέβασαν το βίντεο στο διαδίκτυο. Το ίδιο έπραξε και ένας ερασιτέχνης φωτογράφος από την ακτή.
Οι ιταλικές αρχές εξέτασαν τα βίντεο και έλεγξαν το σήμα AIS του κρουαζιερόπλοιου. Επιβεβαίωσαν ότι είχε πλησιάσει σε απόσταση 500 μέτρων από τη βραχώδη δομή. Αυτή ήταν μια μη τήρηση της ελάχιστης απόστασης σύμφωνα με τους ιταλικούς κανονισμούς. Ως αποτέλεσμα, στο πλοίο επιβλήθηκε πρόστιμο 1.032 ευρώ περίπου 1.100 δολάρια ενώ στον πλοίαρχο επιβλήθηκε επίπληξη από την ιταλική ακτοφυλακή.
Ενώ φαίνεται ασήμαντο, οι αρχές έφεραν σαν παράδειγμα το τραγικό περιστατικό πριν από 15 χρόνια, όταν το Costa Concordia έπλευσε πολύ κοντά στην στεριά, έχοντας σαν αποτέλεσμα να χτυπήσει σε έναν αχαρτογράφητο βράχο.
Συνολικά 32 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 4.200 σώθηκαν σε μια θαυματουργή προσπάθεια. Αυτό προκάλεσε μεταρρυθμίσεις στο ναυτικό δίκαιο και στον τρόπο με τον οποίο η Carnival Corporation διαχειρίζεται όλα τα κρουαζιερόπλοιά της.
Οι Ιταλοί περιβαλλοντολόγοι άσκησαν πίεση για αυτό το περιστατικό χρησιμοποιώντας το ως ευκαιρία να ζητήσουν περισσότερους περιορισμούς σχετικά με τον σχηματισμό και τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου θαλάσσιου καταφυγίου.
Τόνισαν ότι οι προηγούμενες προσπάθειες έχουν οδηγήσει σε εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης μιας σπάνιας φώκιας μονάχου-μονάχου, η οποία φωτογραφήθηκε στις περιοχές προστασίας. Απαιτούν επίσης να τοποθετηθούν σημαδούρες γύρω από αυτόν τον σχηματισμό για να αποτραπεί η είσοδος άλλων πλοίων στην περιοχή, είτε σκόπιμα, όπως το Silver Ray, είτε ακούσια.