Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register έδωσε τη αρχική έγκριση του σε ένα φορτηγό πλοίο newcastlemax το οποίο θα έχει εγκατεστημένους Anemoi Rotor Sails και θα συμβάλει σε μια σημαντική βελτίωση στην απόδοση και στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Τα Rotor Sails είναι μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του Flettner Rotor, που αποτελείται από ψηλούς κυλίνδρους που, όταν περιστρέφονται, χρησιμοποιούν το φαινόμενο Magnus για να εκμεταλλευτούν τη δύναμη του ανέμου για να παρέχουν βοηθητική πρόωση στα σκάφη, μειώνοντας έτσι τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και συμβάλλοντας στις χαμηλότερες επιβλαβείς εκπομπές.
Η κορυφαία εταιρεία στο χώρο, η Norsepower, έχει ήδη εγκαταστήσει την έκδοση του Rotor Sail σε κάποια πλοία, συμπεριλαμβανομένου ενός νεότευκτου Very Large Ore Carrier που ναυλώθηκε στη Vale.
Το AIP από το Lloyd’s Register καλύπτει τη δομική ενοποίηση για ένα σχέδιο πλοίου με έξι Rotor Sails 5x30m και το Σύστημα της Anemoi, το οποίο βλέπει τα Rotor Sails να κινούνται εγκάρσια στο κατάστρωμα για να αποφευχθεί οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με το χειρισμό του φορτίου.
Ο Lloyd’s Register αναφέρει ότι έχει αξιολογήσει τον υπολογισμό που χρησιμοποιήθηκε για την εκτίμηση της επίδρασης που θα έχουν τα Rotor Sails στον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) και επικύρωσε ότι η βαθμολογία EEDI της νέας κατασκευής Newcastlemax θα μειωθεί από 1,92 σε 1,37, μια μείωση 29%, κατά τοποθέτηση έξι πανιών ρότορα 5x30m και 1,47 (μείωση 23%) με την τοποθέτηση τεσσάρων πτυσσόμενων πανιών ρότορα 5x35m.
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα για το πρώτο σκάφος που περιλαμβάνεται στο JDP. Το EEDI είναι ένας σημαντικός μοχλός για την εγκατάσταση της τεχνολογίας Rotor Sail και, καθώς πλησιάζουμε στην εφαρμογή των EEXI και CII, γίνονται επίσης σημαντικά κίνητρα για τα Rotor Sails, μαζί με τις γενικές μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και τις σχετικές εκπομπές», δήλωσε ο Nick. Κοντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Anemoi.
«Το να έχει προεπικυρωθεί ο αντίκτυπος από τον Lloyd’s Register είναι ένα βασικό βήμα για τη συνέχιση της απόδειξης της σημασίας της τεχνολογίας μας στο πλαίσιο της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας. Και οι δύο σχεδιαστικές διαμορφώσεις (αναδιπλούμενη και ράγα) των Rotor Sails για ένα πλοίο Newcastlemax είναι διαθέσιμες για παραγγελία τώρα.»
Το Newcastlemax Approval In Principle (AIP) αποτελεί μέρος ενός κοινού έργου ανάπτυξης που υπογράφηκε το 2020, με την Anemoi Marine Technologies, τον Lloyd’s Register και το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικών Πλοίων της Σαγκάης, που συγκεντρώνει τον κατασκευαστή του εξοπλισμού (OEM), τον νηογνώμονα, το ναυπηγό και τον πλοιοκτήτη, για να αναπτύξει μια σειρά ενεργειακά αποδοτικών σχεδίων πλοίων εξοπλισμένων με Rotor Sails.
Η Oldendorff Carriers είναι ο πλοιοκτήτης- συνεργάτης αυτού του σχεδίου του πλοίου Newcastlemax.
Το Newcastlemax αναφέρεται στο μεγαλύτερου μεγέθους πλοίο που μπορεί να εισέλθει στο λιμάνι του Νιούκαστλ της Αυστραλίας, το μεγαλύτερο λιμάνι άνθρακα στον κόσμο.
Άλλα πλοία που περιλαμβάνονται στο JDP και θα ακολουθήσουν είναι ένα Bulk Carrier 85.000 DWT, ένα πολύ μεγάλο ore carrier (VLOC), ένα δεξαμενόπλοιο Aframax 114.000 DWT, ένα δεξαμενόπλοιο MR 50.000 DWT και ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC).
«Αυτή η συνεργασία με την Anemoi, τον νηογνώμονα LR και την Oldendorff καταδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες της τεχνολογίας Rotor Sail, για να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών και να παρέχει στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές διαθέσιμες λύσεις για συμμόρφωση με τους κανονισμούς, καθώς προχωράμε προς το 2030 και μετά.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε την αγορά να κινείται και να αρχίζει να δίνει εμπορικές παραγγελίες για αυτήν την τεχνολογία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», δήλωσε ο Wang Gang Yi, Αρχιμηχανικός της SDARI.
Ο Διευθυντής Καινοτομίας, Torsten Barenthin, της Oldendorff Carriers σχολίασε:
« Αυτό ήταν ένα σημαντικό έργο ως μέρος της δέσμευσης της Oldendorff Carriers για το «Getting to Zero». Τα αποτελέσματα κατέδειξαν τον εντυπωσιακό αντίκτυπο των Rotor Sails στις ρυθμιστικές υποχρεώσεις, κάτι που αποτελεί βασικό στοιχείο, εκτός από τα οφέλη μείωσης των εκπομπών. Θα συνεχίσουμε την αξιολόγησή μας για την τεχνολογία της Anemoi για τον στόλο μας».