Το μηχάνημα συλλογής ενέργειας από τα κύματα Blue X, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε δύσκολες συνθήκες θάλασσας και έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη υπεράκτιων εγκαταστάσεων, ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο δοκιμών στη θάλασσα.
Το μηχάνημα κυμάτων βάρους 38 τόνων ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του σειρά δοκιμών στα νερά βόρεια της Σκωτίας και τώρα θα συντηρηθεί και θα προετοιμαστεί για νέα δοκιμή το καλοκαίρι του 2022.
«Αυτή ήταν μια εξαιρετικά πολύτιμη περίοδος όπου μπορέσαμε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί το μηχάνημά μας σε πραγματικές συνθήκες θάλασσας και να αποκτήσουμε πρακτική εμπειρία σε λειτουργίες όπως ρυμούλκηση, εγκατάσταση, αφαίρεση και πρόσβαση στη θάλασσα», δήλωσε ο Cameron McNatt, Διευθύνων Σύμβουλος των προγραμματιστών ενέργειας Mocean της Blue X.
«Αυτό μας έδωσε τεράστια εμπιστοσύνη στο σχεδιασμό μας – τόσο στην ικανότητά του να συλλαμβάνει αποτελεσματικά την ενέργεια των κυμάτων, όσο και στον τρόπο με τον οποίο καταδύεται κάτω από τα μεγαλύτερα κύματα, επιτρέποντάς του να αποβάλλει τα πιο βαριά φορτία».
Το πρωτότυπο των 10 kW ξεκίνησε τη δοκιμαστική του λειτουργία στα μέσα Ιουνίου και έκτοτε έχει συμπληρώσει 154 ημέρες στη θάλασσα, παρέχοντας σταθερές αποδόσεις έως και 5 kW και στιγμιαία μέχρι και 30 kW. Λειτουργούσε μέχρι σε 2.3 μέτρα κύμα.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δοκιμών που διεξήχθη στο χώρο δοκιμών του Ευρωπαϊκού Κέντρου Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC) στα νησιά Όρκνεϋ, η ομάδα έκανε αρκετές δοκιμές και έλυσε, ρυμούλκησε και πρόσδεσε το μηχάνημα πολλές φορές. Δοκιμάστηκε επίσης η χρήση ηλιακών συλλεκτών στο κατάστρωμα, έστειλε εντολές από την ακτή και δοκίμασε την παραγωγή ενέργειας σε διάφορες καιρικές συνθήκες.
Τις τελευταίες ημέρες, το Blue X, το οποίο έχει μήκος σχεδόν 20 μέτρα, ρυμουλκήθηκε από το χώρο δοκιμών Scapa Flow της EMEC στο Kirkwall. Ανυψώθηκε στην προβλήτα Hatston, όπου θα καθαριστεί, θα επιθεωρηθεί και θα συντηρηθεί μέχρι το πρόγραμμα δοκιμών του επόμενου έτους.
Το επόμενο έτος, σχεδιάζουν να βάλουν ξανά το μηχάνημα στη θάλασσα στο Orkney και να το συνδέσουν με μια υποθαλάσσια μπαταρία που θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία ενός τηλεχειριζόμενου αυτόνομου υποβρύχιου οχήματος.
Θα διερευνήσουν πιθανές εφαρμογές για υπεράκτιους φορείς εκμετάλλευσης πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η ανάπτυξη και η επίδειξη του Blue X στο EMEC χρηματοδοτήθηκε από την Wave Energy Scotland και υποστηρίχθηκε από το έργο Interreg North-West Europe’s Ocean DEMO.