Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου Star Bulk Carriers, επιβεβαίωσε τις συμφωνίες που έκλεισε για την αγορά τριών νεότευκτων φορτηγών πλοίων τύπου Kamsarmax στα ναυπηγεία Hengli Shipbuilding.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Αθήνα, υπέγραψε τρεις συμφωνίες με την Hengli Shipbuilding (Σιγκαπούρη) και την Hengli Shipbuilding (Νταλιάν) για την αγορά τριών φορτηγών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 82.000 dwt, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή. Οι παραδόσεις τους αναμένονται να γίνουν σταδιακά, το τρίτο τρίμηνο του 2026.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, διάφορες πηγές στην Ελλάδα είχαν συνδέσει την Star Bulk με μια ακόμη μεγαλύτερη συμφωνία, που αφορά την κατασκευή τεσσάρων πλοίων έχοντας την επιλογή για ακόμη δύο, τα οποία θα διαθέτουν scrubbers, με τα χρονοδιαγράμματα της παράδοσης να είναι την ίδια περίοδο.
Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει την τιμή, αλλά οι μεσίτες εκτιμούν ότι το κάθε πλοίο αναμένεται να κοστίσει 36-38 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με άλλες πρόσφατες συμφωνίες της επίσης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας EFNAV.
Η Star Bulk έχει ήδη πέντε Kamsarmaxes υπό παραγγελία στο ναυπηγείο CMI Qingdao Shipyard με αναμενόμενη παράδοση το 2026.
Η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο με πάνω από 140 φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, και φέτος δραστηριοποιήθηκε στον τομέα των πωλήσεων, πουλώντας περισσότερα από δέκα φορτηγά πλοία Supramax και δύο Kamsarmaxes κατασκευής 2006, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής ανανέωσης του στόλου.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, δήλωσε ότι οι συμφωνίες κλείστηκαν σε «ελκυστικές τιμές», προσθέτοντας ότι οι εξαγορές αποτελούν μέρος της συνεχιζόμενης στρατηγικής της εταιρείας για ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου της σε «ευκαιριακή βάση, ενισχύοντας τη συνολική αποδοτικότητα και τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες κερδών».
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κυριαρχήσει στην αγορά νεότευκτων φορτηγών πλοίων Kamsarmax το 2025, με τα ναυπηγεία Hengli Shipbuilding να αναδεικνύεται σε κορυφαίο ναυπηγείο για νέες παραγγελίες.
Η EFNAV, με επικεφαλής τον Φίλιππο Ευσταθίου, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία για έξι πλοία, ακολουθώντας την Eastmed του Θανάση Μαρτίνου, η οποία παρήγγειλε τέσσερα πλοία, ενώ η Centrofin Management, με επικεφαλής τον Δημήτρη Προκοπίου, έχει συνολικά 8 πλοία υπό παραγγελίες στα ναυπηγεία της Hengli.
Βλέπουμε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται σε μια φάση διαρκούς ανανέωσης των στόλων τους, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι βρίσκονται μπροστά από τις εξελίξεις, και είναι έτοιμοι να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους παίχτες παγκοσμίως.

















