Η Κορεατική Ακτοφυλακή πραγματοποίησε ενημέρωση σχετικά με τη χθεσινή προσάραξη του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Queen Jenuvia 2, αναφέροντας μια σειρά από λάθη και λέγοντας ότι έχει ασκηθεί δίωξη για το περιστατικό, συμπεριλαμβανομένης της βαριάς αμέλειας.
Ανέφερε ότι ο αξιωματικός φυλακής, ο οποίος είχε τη διακυβέρνηση του πλοίου εκείνη τη στιγμή, αποσπάστηκε από το κινητό του τηλέφωνο. Ο πλοίαρχος και ο πηδαλιούχος βρίσκονται επίσης υπό έρευνα.
Αξιωματικός φυλακής του οχηματαγωγού, ένας Κορεάτης ναυτικός περίπου 40 ετών, ήταν υπεύθυνος για τη ναυσιπλοΐα, καθώς ολοκληρωνόταν το τετράωρο ταξίδι του από τον δημοφιλή τουριστικό προορισμό στο νησί Τζέτζου. Αρχικά είπε στην Ακτοφυλακή ότι υπήρξε δυσλειτουργία του πηδαλίου, αλλά αργότερα παραδέχτηκε ότι διάβαζε ειδήσεις στο κινητό του τηλέφωνο.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 45 λεπτών του ταξιδιού, το οχηματαγωγό Queen Jenuvia 2 ταξίδευε μέσα από ένα στενό κανάλι και, σύμφωνα με την Ακτοφυλακή, το πλοίο θα έπρεπε εκείνη τη στιγμή να πλέει υπό χειροκίνητη πηδαλιουχία. Αντ’ αυτού, το πλοίο έπλεε με τον αυτόματο πιλότο, τη στιγμή που πλησίαζε σε μια στροφή σχεδόν 90 μοιρών μέσα στο κανάλι!
Το πλοίο άργησε να ξεκινήσει να στρίβει κατά περίπου δύο με τρία λεπτά, ή 1.500 μέτρα απόσταση, και βρισκόταν μόλις 100 μέτρα από ένα ακατοίκητο νησί όταν έγινε αντιληπτό ότι κάτι δεν πάει καλά. Η πλώρη του πλοίου τρύπησε τη στιγμή που προσέκρουσε και προσάραξε στο νησί. Συνολικά 27 επιβάτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα μετά την εγκατάλειψη του πλοίου.
Η ακτοφυλακή δήλωσε ότι ο αξιωματικός φυλακής, μαζί με τον πηδαλιούχο, κρατούνται και αντιμετωπίζουν την κατηγορία της βαριάς αμέλειας. Εάν καταδικαστούν, θα αντιμετωπίσουν ποινή φυλάκισης έως και πέντε ετών.
Η έρευνα για το περιστατικό συνεχίζεται, με την ακτοφυλακή να αναφέρει ότι κατάσχεσε τα κινητά τους τηλέφωνα τα οποία βρίσκονται και στο μικροσκόπιο των εγκληματολογικών εργαστηρίων. Εξετάζει επίσης το βίντεο από την κάμερα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης του πλοίου, καθώς και «μαύρο κουτί».
Ο πλοίαρχος του πλοίου, ένας Κορεάτης ηλικίας περίπου 60 ετών, βρίσκεται επίσης υπό έρευνα επειδή δεν βρισκόταν στη γέφυρα τη στιγμή του περιστατικού. Αντιμετωπίζει κατηγορίες για μη εκπλήρωση των καθηκόντων του.
Η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, Sea World Express Ferry Co., εξέδωσε επίσημη συγγνώμη και ανέστειλε την υπηρεσία. Δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές, ενώ σημείωσε ότι παρείχε ό,τι βοήθεια χρειάστηκε στους επιβάτες μετά την αποβίβαση τους από το πλοίο. Δήλωσε ότι εργάζεται για να προσδιορίσει τις συνθήκες και υποσχέθηκε να «αναδιοργανώσει πλήρως το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας σε όλες τις λειτουργίες του πλοίου για να αποτρέψει την επανάληψη ενός τέτοιου περιστατικού».
Το πλοίο επανέπλευσε ξανά κατά τη διάρκεια της νυχτερινής παλίρροια και μεταφέρθηκε σε προβλήτα στο Μόκπο για περαιτέρω έρευνα.
Κατά τη στιγμή του συμβάντος, στο οποίο επέβαιναν 246 επιβάτες και 21 μέλη πληρώματος ενώ μετέφερε και 118 οχήματα.
Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες μιας προσάραξης πλοίου επειδή ο αξιωματικός φυλακής είχε αποσπαστεί στο κινητό του τηλέφωνο. Αυτή η αμέλεια του ναυτικού θα μπορούσε να αποβεί μοιραία, αρκεί να σκεφτούμε ότι στο πλοίο επέβαιναν εκατοντάδες άνθρωποι.
Η βάρδια στη γέφυρα θεωρείται ίσως η σημαντικότερη εργασία πάνω σε ένα πλοίο, αφού όταν δεν εκτελείται σωστά, μπορεί να προκαλέσει τεράστια καταστροφή με ανυπολόγιστες συνέπειες.
















