Ο «σκιώδης στόλος» απειλεί τη ναυτιλία, καθώς πλοία-φαντάσματα φτάνουν στα διαλυτήρια της Ινδίας. Τα πλοία αυτά, άγνωστης ταυτότητας και επικίνδυνα για την ασφάλεια, δημιουργούν σοβαρές αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σε πολυσύνθετο πρόβλημα φαίνεται να εξελίσσεται ο αποκαλούμενος «σκιώδης στόλος», αφού πέρα από το ότι αψηφά όλες τις κυρώσεις, διαθέτει πλοία τα οποία είναι αγνώστου ταυτότητας και επικίνδυνα για την ασφάλεια, ενώ τώρα δημιουργεί και αναταράξεις στον τομέα των διαλύσεων πλοίων.
Με τον όγκο των πλοίων που πάνε για σκραπ να βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και μια δεκαετία, τα διαλυτήρια πλοίων, σε μια κίνηση απόγνωσης, άρχισαν να δέχονται πλοία τα οποία ανήκουν στον σκιώδη στόλο.
Σύμφωνα με τη Clarksons Research, αυτή η αύξηση των υπό κυρώσεων πλοίων που πάνε στα διαλυτήρια πλοίων στην Ινδία ασκεί πίεση στις τιμές του κλάδου, δημιουργώντας ένα επιπρόσθετο πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα.
Τα πλοία αυτά φαίνεται να διαλύονται κρυφά, περνώντας κάτω από το ραντάρ της βιομηχανίας. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, αφού αυτά τα πλοία αποκτώνται σε μειωμένες ή και σε εξευτελιστικές τιμές, κάτι που σημαίνει ότι διαλύονται και σε χαμηλότερο κόστος, δημιουργώντας περαιτέρω πτωτική πίεση στις τιμές του τομέα.
Τα υπό κυρώσεις δεξαμενόπλοια που διαλύονται στην Ινδία συχνά συνοδεύονται από ειδικούς όρους πληρωμής και μέτρα απόκρυψης της ταυτότητας των πραγματικών ιδιοκτητών τους.
Βλέπουμε λοιπόν ότι ο σκιώδης στόλος αρχίζει και εισέρχεται σε έναν ακόμη τομέα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και όχι μόνο σε αυτόν της μεταφοράς παράνομου ή υπό κυρώσεις πετρελαίου.
Το κακό για τη ναυτιλία με αυτά τα πλοία είναι ότι αποτελούν τεράστιο πρόβλημα για την ασφάλεια στη θάλασσα. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται αυτά τα πλοία ή για την ποιότητα των πληρωμάτων που τα επανδρώνουν.
Θα πρέπει να ληφθούν επειγόντως μέτρα πριν γίνει κάποια μεγάλη θαλάσσια καταστροφή. Τα πλοία του σκιώδους στόλου έχουν γίνει πλέον μάστιγα και απειλούν ευθέως την ασφάλεια των μεταφορών στη θάλασσα.
















