Σάλoς στο διαδίκτυο με τη φωτογραφία για το πως θα είναι «Η ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ»

Αυτή είναι η φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου και παρουσιάζει το χάρτη της Ελλάδας, γεωγραφικά μικρότερη.

Δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις γεωγραφικές διεκδικήσεις των γειτονικών μας χωρών και αφορμή τις έντονες συζητήσεις που γίνονται τελευταία γύρω από τα εθνικά μας θέματα.

Η φωτογραφία παρουσιάζει πως θα γίνει η Ελλάδα μετά τις προσαρτήσεις εδαφών της σε γειτονικές χώρες και φέρει τίτλο: «Αυτή είναι η ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ».

paraskhnio.gr

Διαβάστε ακόμα

Ενώ η μνημονιακή ελληνική κυβέρνηση με τον περίφημο και διάσημο υπουργό υγείας, αξιότιμο κ Άδωνη Γεωργιάδη, κλείνει νοσοκομεία, αφαιρει συνεχώς κρεβάτια από το εθνικό σύστημα υγείας και γενικά εξαρθρώνει κάθε υποδομή στον πολύ ευαίσθητο αυτό χώρο, από την άλλη πλευρά του Αιγαίου οι Τούρκοι ετοιμάζουν να εξαπολύσουν γενική επίθεση στον χώρο της υγείας προσδοκώντας πολλαπλά οφέλη από την διάλυση των υγειονομικών ελληνικών υπηρεσιών.

Έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα τη τουρκικής εφημερίδας, SABAH, η Τουρκία ετοιμάζεται να κατεβάσει στον χώρο του Αιγαίου όχι ένα, αλλά δυο παρακαλώ πλωτά νοσοκομεία. Τα πλωτά αυτά νοσοκομεία θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για την αντιμετώπιση κάθε ανάγκης που θα προκύψει στις τουρκικές ακτές του Αιγαίου που σφύζουν από τουρισμό, αλλά και στα απέναντι ελληνικά νησιά, αφού η τουρκική «ευσπλαχνία» δεν διστάζει να εκμεταλλευτεί τις ανάγκες των νησιωτών, (φυσικά με το αζημίωτο), στον τομέα της υγείας.

Το πρώτο πλωτό νοσοκομείο που αναμένεται να κυκλοφορήσει πολύ σύντομα καθώς οι Τούρκοι προβλέπουν πως στην ελληνική πλευρά τα πράγματα θα χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο στον χώρο της υγείας, θα είναι δυναμικότητας 200 κρεβατιών, θα έχει χειρουργείο για όλα τα έκτακτα περιστατικά, θα διαθέτει μονάδα εντατικής θεραπείας, ακόμα και κέντρο αιμοκάθαρσης για τους νεφροπαθείς. Μάλιστα για όλες τις έκτακτες ανάγκες που θα προκύπτουν και για να καλύπτει όλο τον χώρο του Αιγαίου, το πλωτό αυτό νοσοκομείο θα διαθέτει και πίστα προσγείωσης ελικοπτέρων που θα είναι έτοιμα για κάθε περίπτωση διακομιδής των ασθενών όταν παραστεί η ανάγκη.

Οι Τούρκοι δεν κρύβουν τις προθέσεις τους να εκμεταλλευτούν ακόμα και τον χώρο της υγείας για να προωθήσουν και να επιβάλλουν την παρουσία τους σε όλο τον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου. Σαν αρχή έχουν αρχίσει μια μεγάλη προπαγάνδα στον τομέα του τουρισμού, ότι η Τουρκία είναι πολύ καλύτερη στις παροχές υγείας για τους τουρίστες που κατακλύζουν κάθε χρόνο τις ακτές του Αιγαίου.

Όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα, τον περασμένο χρόνο 180.000 τουρίστες νοσηλευτήκαν στις τουρκικές υγειονομικές μονάδες ενώ υπολογίζουν ότι μέχρι το 2017 αριθμός αυτός, δηλαδή των τουριστών που θα καταφεύγουν στην Τουρκία για υγειονομική περίθαλψη, θα ανέλθει στις 400.000, φυσικά με όλα τα οικονομικά οφέλη για την τουρκική οικονομία.

Χαρακτηριστικό είναι και να μην το ξεχνάμε, ότι σε όλη αυτή την εκστρατεία επέκτασης των τουρκικών υγειονομικών υπηρεσιών προς ελληνική πλευρά, πρωτοστατεί ο συνάδελφος του κ Γεωργιάδη, Τούρκος υπουργός υγείας, Mehmet Müezzinoğlu, ο οποίος είναι από την Κομοτηνή, (Gümülcine για τον ίδιο).

Ο Müezzinoğlu γνωρίζει πολύ καλά την ελληνική κατάσταση και σίγουρα σπεκουλάρει στην διάλυση του ελληνικού συστήματος υγείας. Ο κύριος αυτός, έχει προκαλέσει πολλές φορές στο παρελθόν με τις δηλώσεις του για… καταπάτηση των δικαιωμάτων της «τουρκικής» μειονότητας στην δυτική Θράκη.

Αλήθεια δεν γνωρίζω αν όλα αυτά θα προβληματίσουν την μνημονιακή κυβέρνηση και τον πολύ «παραστατικό» και «αστέρα» της τηλεόρασης, υπουργό υγείας κ Άδωνη, αλλά σίγουρα οι Τούρκοι τρίβουν τα χέρια τους καθώς βλέπουν άλλη μια χρυσή ευκαιρία να επιβληθούν με την παρουσία τους στον χώρο του Αιγαίου και αυτή την φορά όχι με πολεμικά πλοία, αλλά με πλωτά νοσοκομεία. Όσον αφόρα τον ίδιο τον κ Γεωργιάδη. θα του θυμίσω πως όταν κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή, αλλά όταν κλείνει ένα νοσοκομείο, ανοίγει ένα… νεκροταφείο.

kostasxan.blogspot.gr

Διαβάστε ακόμα

Ιστιοφόρο που έπλεε ακυβέρνητο χωρίς επιβάτες και πλήρωμα εντόπισε το ρωσικό καταδρομικό πλοίο “Μόσκβα” κατά τη διέλευσή του στον Ατλαντικό Ωκεανό, και συγκεκριμένα στην περιοχή του Τριγώνου των Βερμούδων, όπως μετέδωσε το τηλεοπτικό κανάλι “Zvezda”.

Το σχετικά μικρό σκάφος ήταν σχεδιασμένο για υπερατλαντικά ταξίδια, ενώ σύμφωνα με τα έγγραφα του πλοίου, ο πλοιοκτήτης είναι πολίτης της Νορβηγίας και ονομάζεται Γκουννάρ Εγκίλ Μίρε.

Άγνωστο παραμένει εάν ήταν μόνος του ή εάν στο σκάφος επέβαιναν και άλλα πρόσωπα. Το καταδρομικό “Μοσκβά” ρυμούλκησε το σκάφος συνεχίζοντας την πορεία του στον Ατλαντικό.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Περίπου εκατό τόνοι πετρελαίου χύθηκαν στις δύο τα ξημερώματα στη θάλασσα της κατεχόμενης Καρπασίας, εξαιτίας ατυχήματος με δεξαμενόπλοιο της ιδιωτικής εταιρείας ΑΚΣΑ.

Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, η πετρελαιοκηλίδα επεκτάθηκε σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων προς την κατεχόμενη Βοκολίδα.

Το ατύχημα συνέβη όταν έσπασε αγωγός που μετέφερε πετρέλαιο από δεξαμενόπλοιο στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό της εταιρείας ΑΚΣΑ. Επηρεάστηκε και παρακείμενο ιχθυοτροφείο. Οι προσπάθειες για τον καθαρισμό του πετρελαίου συνεχίζονται και έχει ήδη συσταθεί ομάδα κρίσεων για να επιληφθεί της κατάστασης.

Αναφέρεται ότι ένα πλοίο που είναι ειδικό για τον καθαρισμό των πετρελαιοκηλίδων βρίσκεται καθ’ οδόν από τη Μερσίνα της Τουρκίας. Ο λεγόμενος υπουργός Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού Μεχμέτ Χαρμαντζί, ο οποίος πραγματοποίησε επιθεωρήσεις στην περιοχή, υπέδειξε ότι το ψευδοκράτος δεν διαθέτει τα επαρκή μέσα για να χειριστεί τέτοιες κρίσεις.

Μίλησε ακόμη για σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή και διαβεβαίωσε ότι όσοι ευθύνονται για το ατύχημα θα τιμωρηθούν. Ο επικεφαλής του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού Μουράτ Καπτούγ δήλωσε ότι έρχεται βοήθεια από την Τουρκία και ότι το ατύχημα οφείλεται καθαρά σε τεχνικούς λόγους.

Για τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Τ/κ βιολόγων. Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Χασάν Σαρπτέν είπε ότι όσα μέσα και αν επιστρατευθούν ένα 20% του πετρελαίου δεν θα μπορέσει ποτέ να καθαριστεί από τη θάλασσα.

Βοήθεια από τα ΗΕ ζήτησε το ψευδοκράτος 

Βοήθεια από τα ΗΕ και την Άγκυρα ζήτησε το ψευδοκράτος για αντιμετώπιση της μεγάλης περιβαλλοντικής καταστροφής. Ο λεγόμενος ΥΠΕΞ Κουτλάι Ερκ είπε ότι γίνονται ήδη διαβήματα προς την κατεύθυνση των ΗΕ και ότι ζητήθηκε και η συνδρομή της Άγκυρας για καθαρισμό της κηλίδας.

 Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, ο Ερκ επέκρινε την ιδιωτική εταιρεία ΑΚΣΑ για ελλείψεις και διαβεβαίωσε ότι οι ένοχοι θα τιμωρηθούν.

philenews.com

Διαβάστε ακόμα

Tου Μηνά Τσαμόπουλου

Το Προεδρείο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) συναντήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη Στουρνάρα. Κατά τη συνάντηση ενημερώθηκε ο κ. Υπουργός από τους εκπροσώπους της Ενώσεως, σχετικά με θέματα που απασχολούν τον κλάδο της κρουαζιέρας και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών όπως:

i. Η λειτουργία των Τελωνείων στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στις περιοχές που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

ii. Η μεγάλη ανάγκη διατήρησης του σχήματος της σημερινής ΔΟΥ πλοίων Πειραιά.

Κατά τη συνάντηση δόθηκε η ευκαιρία να γίνει αναφορά και σε άλλα θέματα που έχουν σχέση:

i. Με την υποδομή των λιμένων της Χώρας.

ii. Τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

iii. Τα ωράρια λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων.

iv. Τις υπερατλαντικές αεροπορικές συνδέσεις από την Ελλάδα απ’ ευθείας με άλλες ηπείρους,
τα οποία είναι αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων, αλλά συγκροτούν το πακέτο των προϋποθέσεων που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και τους όρους προσέλκυσης των στη Χώρα μας, με απώτερο σκοπό τα οφέλη για την Εθνική οικονομία.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Υπουργός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα και εδήλωσε ότι θα δώσει εντολή να μελετηθούν, αυτά μεν που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου, απ’ ευθείας από τις Υπηρεσίες του, για δε τα υπόλοιπα θα υπάρξουν συνεννοήσεις με τους συναρμόδιους Υπουργούς, προκειμένου να μελετηθούν οι τρόποι και να εξεταστούν δυνατότητες, ώστε να επέλθουν οι αναγκαίες ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη αυτού του κλάδου της τουριστικής ναυτιλίας στη Χώρα μας.

Στη συνέχεια το Προεδρείο της Ενώσεώς επεσκέφθη τον Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Παναγιώτη Μίχαλο, με τον οποίο συζήτησε το θέμα που αφορά τη χορήγηση visa σε επισκέπτες τρίτων χωρών εκτός Schengen, οι οποίοι επιθυμούν να επισκεφθούν τη Χώρα μας με κρουαζιερόπλοια.

Για το θέμα αυτό υπάρχει ανάγκη σχετικών ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολύνεται η ροή των τουριστών προς τη Χώρα μας με τρόπους και διαδικασίες, που θα πρέπει να γίνονται έγκαιρα γνωστές στις διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, ώστε να μπορούν να προγραμματίζουν τα δρομολόγιά των, τα οποία γίνονται εις βάθος χρόνου.

Ο κ. Γενικός Γραμματέας άκουσε με προσοχή το αίτημα της Ενώσεως και προκειμένου να εξεταστούν από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου όλα τα δεδομένα, ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία, τα οποία άμεσα η Ένωση θα αποστείλει στο Υπουργείο Εξωτερικών, με στόχο και σκοπό τη ρύθμιση εκείνη που θα διευκολύνει με τον καλύτερο τρόπο τους εκτός Shengen τουρίστες να επισκέπτονται τη Χώρα μας.

newmoney.gr

Διαβάστε ακόμα

Δύο ψαράδες από τη Δημοκρατία του Κιριμπάτι επέζησαν επί ένα μήνα τρώγοντας ωμά ψάρια και πίνοντας βρόχινο νερό, αφότου η βάρκα τους παρασύρθηκε ανοιχτά του Ειρηνικού Ωκεανού, μετέδωσαν την Τετάρτη τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης.

Το Κιριμπάτι αποτελείται από μια ομάδα μικρών νησιών, 15.000 χιλιόμετρα βόρεια των νησιών Φίτζι. Οι δύο άνδρες, 20 και 40 ετών, εντοπίστηκαν, μετά από ένα μήνα στα ανοιχτά, από αμερικανικό κρουαζιερόπλοιο.

«Το πρώτο πράγμα που κάναμε μόλις τους αντικρίσαμε ήταν να τους δώσουμε νερό», είπε στο αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου. «Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται επί το πλείστον από ξηρασία, άρα δεν υπήρχε αρκετό βρόχινο νερό.

Αυτό που έκαναν οι δύο άνδρες ήταν ότι άρχισαν να πίνουν θαλασσινό νερό, κάτι που μπορεί να αποβεί θανατηφόρο», είπε. «Εάν συνέχιζαν να πίνουν από τη θάλασσα δεν θα ζούσαν για παραπάνω από τρεις ημέρες ακόμα».

Οι δύο άνδρες παρασύρθηκαν περίπου 675 χιλιόμετρα όταν η μηχανή του σκάφους στο οποίο επέβαιναν παρουσίασε βλάβη.

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Διαβάστε ακόμα

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις δημόσιες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού δίνει ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και πρώην μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης.

Παράλληλα διευκρινίζει ότι είναι θετικός στην ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, χωρίς όμως την αποδυνάμωση των δημοσίων Ακαδημιών και πάντα στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού.

Eπισημαίνει ακόμη ότι οι καθηγητές των δημοσίων σχολών θα πρέπει να είναι μόνιμοι εργαζόμενοι με ικανοποιητικούς μισθούς, καθώς οι ωρομίσθιοι αποτελούν λύση ανάγκης.

Πρόσκληση προς τους μαθητές λυκείου και τους νέους να επιλέξουν τη θάλασσα για την επαγγελματική τους αποκατάσταση απευθύνει ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης. Και αυτό παρά τη σημαντική, κατά τον κ. Δημητριάδη-Ευγενίδη, διαπίστωση που προέκυψε από έρευνα του Ιδρύματος Ευγενίδου ότι δύο στους δέκα σπουδαστές (πλοίαρχοι και μηχανικοί) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) είναι πιθανόν να μην ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Η προ ολίγων ημερών δημοσιοποίηση έρευνας για την κατάσταση στις ΑΕΝ με βάση τις απόψεις των σπουδαστών που συντάχθηκε από το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το 2012 υπό την εποπτεία του καθηγητή κ. Επαμεινώνδα Πανά αποτέλεσε την αφορμή για τη συζήτηση με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, καθώς εκπονήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του.

Αλλωστε οι υποψήφιοι πλοίαρχοι και μηχανικοί αιτιολόγησαν την πιθανή απομάκρυνσή τους από τη σχολή λόγω της έλλειψης επαρκούς διδακτικού υποστηρικτικού υλικού, του επιπέδου των υποδομών, αλλά και της μη ταύτισής τους με το αντικείμενο – δεν τους ταιριάζει δηλαδή το επάγγελμα.

Ο κανόνας και οι εξαιρέσεις

«Η θάλασσα εμπεριέχεται μεν στο DNA του Ελληνα, πλην όμως στον κανόνα υπάρχουν και εξαιρέσεις» εξηγεί ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης λέγοντας ότι «ο σπουδαστής ενδέχεται να διαπιστώσει ότι αυτός ο τρόπος ζωής δεν του ταιριάζει» και προσθέτει ότι «υπάρχει ένα ποσοστό διαρροής το οποίο διεθνώς είναι ανεκτό γύρω στο 5%. Η ιδιομορφία του επαγγέλματος, κατά την άποψή μου, δικαιολογεί ένα επιπλέον 5%, γιατί το επάγγελμα του αξιωματικού Εμπορικού Ναυτικού έχει ιδιαιτερότητες».

Κατά τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου πάντως προέχει να λειτουργούν σωστά και επαρκώς εξοπλισμένες οι δημόσιες σχολές Εμπορικού Ναυτικού, με κατάλληλες υποδομές και με καταρτισμένους και ικανοποιητικά αμειβόμενους καθηγητές. Επομένως, όπως εκτιμά ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης, εφόσον ιδρυθούν ιδιωτικές σχολές αυτές θα πρέπει να παρέχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και να βρίσκονται σε ευγενή άμιλλα με τις δημόσιες.

Εκφράζει την άποψη εξάλλου ότι οι ιδιωτικές σχολές δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν εις βάρος των δημοσίων, καθώς, κατά τα λεγόμενά του, η λειτουργία τους θα πρέπει να τελεί υπό αυστηρό ποιοτικό έλεγχο. Θεωρεί μάλιστα ότι οποιαδήποτε προσπάθεια προσέλκυσης του διδακτικού προσωπικού των δημοσίων ΑΕΝ θα είναι κατακριτέα.

«Πρώτα απ’ όλα όλοι πρέπει να στηρίξουμε αυτό το οποίο έχουμε, αυτές τις σχολές που μπορούν να τροφοδοτήσουν όλο τον εφοπλισμό. Ακόμη και τον μικρομεσαίο εφοπλιστή. Και επίσης να μη δημιουργηθεί πρόβλημα στο μπάρκο. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ήδη δυσκολία να βρουν το πρώτο και ειδικά το δεύτερο μπάρκο οι μαθητές των Ναυτικών Ακαδημιών» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τώρα που δίνεται η δυνατότητα τα εκπαιδευτικά ταξίδια να γίνονται και με υπό ξένη σημαία ελληνόκτητα πλοία το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί οριστικά».

Στην περίπτωση που ένας ιδιώτης, ο οποίος δεν θα έχει σχέση με τη ναυτιλία, ιδρύσει μια σχολή «πώς θα εξασφαλίσει το μπάρκο των φοιτητών του, και αν τα εφοπλιστικά γραφεία έχουν τους δικούς τους εν δυνάμει ναυτικούς τι θα γίνει;» αναρωτιέται ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και συνεχίζει: «Θέλω να πιστεύω ότι η δημιουργία των ιδιωτικών ναυτικών σχολών θα είναι συμπληρωματική των δημοσίων και, αν είναι ένα είδος ευγενούς άμιλλας, τότε είναι καλοδεχούμενη. Δεν είμαι εναντίον των ιδιωτικών σχολών» εξηγεί.

Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου είχε επισημάνει, στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας, ότι θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ο ρόλος της χρονικής συγκυρίας, καθώς και η προσφορά και η ζήτηση για τους ναυτικούς, ανάλογα με τις προσδοκίες σχετικά με την πορεία της ακτοπλοΐας ή της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Καταλήγοντας ανέφερε ότι υπάρχει μεν μεγαλύτερη ανάγκη αξιωματικών σε σχέση με όσους αποφοιτούν, συνυπολογίζοντας και τη διαρροή, αλλά μέσα σε λογικά πλαίσια, τα οποία θα πρέπει να εκτιμηθούν καταλλήλως. Πεποίθηση του κ. Δημητριάδη-Ευγενίδη είναι ότι «ο καλός ναυτικός έχει επιπλέον διέξοδο και στα εκτός ελληνόκτητης ναυτιλίας πλοία όλων των κατηγοριών».

«Στην κρίση επιλέγουν τις σχολές»

Οσο για τις διαρροές σπουδαστών, ο πρόεδρος του Ιδρύματος επισημαίνει επίσης ότι «σήμερα ο βασικός τρόπος με τον οποίο ενημερώνονται οι νέοι για τα ναυτικά επαγγέλματα είναι από στόμα σε στόμα και οι πηγές πληροφόρησης είναι συνήθως σπουδαστές τελειόφοιτοι Ναυτικών Ακαδημιών, φίλοι, παλαιοί ναυτικοί και γνωστοί.

Οι υποψήφιοι επίσης λόγω της οικονομικής κρίσης επιλέγουν τις Ναυτικές Ακαδημίες στις οποίες υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση, με αποτέλεσμα, το οποίο θεωρώ πολύ θετικό, την αύξηση των μορίων εισαγωγής στους πλοιάρχους και ειδικότερα στους μηχανικούς. Πιστεύω ότι μια τέτοια εξέλιξη είναι θετική, καθώς στα χέρια αυτών των ανθρώπων διακυβεύονται ζωές, περιουσίες, θέματα περιβάλλοντος κ.ά.».

Κατά τον πρόεδρο του Ιδρύματος, είναι σημαντικό για τη Ναυτική Εκπαίδευση το ότι δίνεται δεύτερη ευκαιρία για να εισαχθούν νέοι σπουδαστές στις Ακαδημίες τον Σεπτέμβριο μέσω του μηχανογραφικού του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, συγχρόνως όμως εκτιμά ότι το ποσοστό των εισαχθέντων μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα έπρεπε να είναι υψηλότερο.

Υποδομές και διαρροές

Ελλειψη και σε προσομοιωτές και σε απλό χαρτί

Αμεσης βελτίωσης, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα του Ιδρύματος Ευγενίδου, χρήζουν οι κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές των ΑΕΝ. Ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης εκτιμά ότι αν οι σπουδαστές έβρισκαν στις Ακαδημίες τις προϋποθέσεις που έπρεπε, θα περιοριζόταν σημαντικά η διαρροή.

Ανέφερε μάλιστα ως παράδειγμα τη σχολή της Μακεδονίας στη Νέα Μηχανιώνα, «όπου διέθετε ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, μέρος των οποίων δεν ήταν ασφαλείς, χωρίς να αναφέρουμε το γενικότερο πρόβλημα διαμονής και σίτισης των παιδιών. Πρόκειται δηλαδή για νέους που μπήκαν με κάποιες προδιαγραφές και τελικά η Πολιτεία δεν είχε τη δυνατότητα να τους παρέχει αυτά τα οποία τους υποσχέθηκε».

Πρόσθεσε πάντως ότι η Πολιτεία βρίσκεται σε καλό δρόμο ως προς την αντιμετώπιση του ζητήματος και έκανε λόγο για τη συνεισφορά της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η οποία είναι διατεθειμένη να διαθέσει σημαντικά κονδύλια για την επισκευή των κτιρίων, όπως έχει κάνει ήδη στο ΚΕΣΕΝ.

«Από εκεί και μετά είναι το θέμα των συνθηκών που προσφέρονται στους σπουδαστές όσον αφορά τα εργαστήριά τους, τα μηχανήματά τους, καθώς και την τεχνολογική υποδομή την οποία πρέπει να έχουν προκειμένου να συμβαδίζει η επιμόρφωσή τους με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές. Υπάρχει έλλειψη, για παράδειγμα, όχι μόνο σε προσομοιωτές και εργαστήρια, αλλά ακόμη και σε απλό φωτοτυπικό χαρτί» τονίζει.

tovima.gr

Διαβάστε ακόμα

Οι ιδιωτικοποιήσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση να κάνει στην Ελλάδα φαίνεται πως σιγά σιγά ανοίγουν την όρεξη ξένων επενδυτών. Μάλιστα όπως φαίνεται ενδιαφέρον για το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, εκφράζει και ο Τούρκος επιχειρηματίας Χαμντί Ακίν, διευθύνων σύμβουλος του τουρκικού ομίλου Akfen.

Ο Ακίν δηλώνει πως ο όμιλός του θα εξετάσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο θέμα των λιμανιών. Συγκεκριμένα ο φιλικά προσκείμενος στην κυβέρνηση Ερντογάν επιχειρηματίας αναφέρει σε δηλώσεις του στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή ότι «σκεφτόμαστε να ενταχθούμε στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ελλάδας. Δεν θα πρέπει να θεωρηθεί έκπληξη αν ενταχθούμε σε αυτό το πλαίσιο, αγοράζοντας κάτι μικρό ή μεγάλο».

Ο κ. Ακίν εκτίμησε ότι «θα είναι επιτυχία εάν μέχρι το 2015 γίνουν στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήσεις της τάξης των 70 δισ. δολαρίων» και σημείωσε: «Οι ιδιωτικοποιήσεις μπορούν να εκληφθούν και ως κοινωνικό πρόγραμμα. Νομίζω ότι η Αθήνα το έχει δεχθεί αυτό. Οι Έλληνες ήταν αντίθετοι. Η λέξη αγορά εκνευρίζει τους ανθρώπους».

iefimerida.gr

Διαβάστε ακόμα

Tο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Ελληνική Ναυτική Εκπαίδευση αποτελεί ένα σύνθετο ζήτημα εθνικής παιδείας που συνδέεται ιστορικά με την πορεία της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας και την ακολουθεί διαχρονικά.

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, παρατηρείται έντονη μεταστροφή των νέων προς τo ναυτικό επάγγελμα, ενώ, παγκοσμίως, είναι διαρκής η ανάγκη για περισσότερους και καλύτερα καταρτισμένους ναυτικούς.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το προηγούμενο έτος μεγάλος αριθμός νέων στράφηκαν προς τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, αποβλέποντας στην επαγγελματική τους αποκατάσταση στην εμπορική μας ναυτιλία.

Είναι σαφές ότι η ορθή οργάνωση και διοίκηση του Συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης και ο συνεχής εκσυγχρονισμός των υποδομών και του εκπαιδευτικού προγράμματος με σκοπό την ταχεία προσαρμογή και ανταπόκρισή του στις διεθνείς προκλήσεις και εξελίξεις, αποτελούν προϋποθέσεις καθοριστικής σημασίας για τη σύνδεση της ναυτικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των ναυτικών και του εμπορικού μας στόλου με την παροχή ολικής, σταθερής και ομοιόμορφης ποιότητας επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, εκτός από το σχεδιασμό που υλοποιεί για την αναβάθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και την πλήρη εναρμόνισή της με τα νέα πρότυπα εκπαίδευσης που θέτει η αναθεωρημένη Διεθνής Σύμβαση STCW 1978 (Standards of Training Certification and Watch keeping), κατήρτισε τα ακόλουθα προσχέδια των κανονιστικών πράξεων λειτουργίας ιδιωτικών Σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης, κατ’ εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (Ν. 3153/2003, όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 3450/2006):

1. Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος: «Περιεχόμενο, διαδικασία, τρόπος άσκησης εποπτείας των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ), υποχρεώσεις των εποπτευομένων και επιβαλλόμενες διοικητικές κυρώσεις».

Το εν λόγω σχέδιο καταρτίστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως και 7 του ν. 3153/2003 (Α΄ 153) περί «Ναυτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης και ρύθμισης άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» , όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 16 έως και 18 του ν. 3450/2006 (Α΄ 64) «Αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

2. Σχέδιο Απόφασης Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου: «Ορισμός πιστοποιητικών που αποδεικνύουν τη συνδρομή των προϋποθέσεων για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) – διαδικασία ελέγχου τήρησης Αρχείων και Βιβλίων των ΝΕΚΕ – καθήκοντα και υποχρεώσεις Διευθυντή ΝΕΚΕ»

Το εν λόγω σχέδιο καταρτίστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 3, της παραγράφου 2 του άρθρου 5 και της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 3153/2003.

3. Σχέδιο Κοινής Απόφασης Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου – Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού: «Προϋποθέσεις, όροι και διαδικασία χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ ), αναγκαία υποδομή, εξοπλισμός και διασφάλιση ποιότητας».

Το εν λόγω σχέδιο καταρτίστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3153/2003.

Τα ανωτέρω προσχέδια τίθενται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα ενός μηνός. Στόχος της διαβούλευσης είναι η συγκέντρωση και αξιολόγηση απόψεων και προτάσεων με γνώμονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών ναυτικής εκπαίδευσης που παρέχονται στη χώρα μας.

Προς τούτο καλούμε τη ναυτική οικογένεια και την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και κάθε ενδιαφερόμενο φορέα, να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια αυτή.

Σχόλια, απόψεις και προτάσεις μπορούν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην ακόλουθη διεύθυνση: dekn@yen.gr

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης θα εκκινήσει θεσμικός κοινωνικός διάλογος στο πλαίσιο του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, υπό τις προϋποθέσεις (α) αυστηρού κρατικού ελέγχου και εποπτείας κατά τα σύγχρονα πρότυπα άλλων χωρών και (β) αναβάθμισης της δημόσιας, ναυτικής εκπαίδευσης, μπορούν να εγγυηθούν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα της Ελληνικής ναυτιλίας στο διεθνή ανταγωνισμό.


Ακολουθεί ενημέρωση σχετικά με τις παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί για την αναβάθμιση του Συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης.

1. Βρίσκεται σε εξέλιξη η απαιτούμενη προσαρμογή του συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης στις τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης STCW (Manila Amendments) η οποία ορίζει τα ελάχιστα κοινά πρότυπα – επίπεδα εκπαίδευσης και πιστοποίησης, με έναρξη εφαρμογής την 1/7/2013. Για την εναρμόνιση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των Σχολών Ε.Ν. και την πιστοποίηση της εγκυρότητάς τους σύμφωνα με τις εν λόγω τροποποιήσεις, συστάθηκε Ομάδα Εργασίας με τη συνδρομή του Ευγενιδείου Ιδρύματος.

Η Ομάδα εργασίας έχει ήδη ολοκληρώσει και αναρτήσει στην ιστοσελίδα του Ευγενιδείου Ιδρύματος προς δημόσια διαβούλευση προσχέδια αναλυτικών προγραμμάτων των Α.Ε.Ν. (Πλοιάρχων- Μηχανικών).

2. Η Ομάδα Έργου που έχει συγκροτηθεί, έχει ήδη υλοποιήσει προτάσεις για τη βελτίωση της τριμερούς συνεργασίας (Εργοδοσία, Ναυτεργασία, Υπουργείο), με σκοπό την αντιμετώπιση του σοβαρού προβλήματος εξεύρεσης πλοίου για την πραγματοποίηση του Α και Β εκπαιδευτικού ταξιδιού των σπουδαστών Α.Ε.Ν..

Για το 2013 επεκτάθηκε ο παρεχόμενος χρόνος ολοκλήρωσης κάθε εκπαιδευτικού ταξιδιού από δύο σε τρία χρόνια και μειώθηκε ο ελάχιστος απαιτούμενος συνολικός χρόνος πρώτου και δεύτερου εκπαιδευτικού ταξιδιού από οκτώ σε επτά μήνες προκειμένου οι σπουδαστές να συνεχίσουν τις σπουδές τους ακόμα και αν δεν έχουν πραγματοποιήσει το εκπαιδευτικό τους ταξίδι. Παράλληλα, η Ομάδα Έργου έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με (δημοσίους και ιδιωτικούς) αρμόδιους φορείς σχετικά με το σύστημα εποπτείας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου των Σχολών Ε.Ν.

3. Σε συνεργασία με τους θεσμικούς εταίρους, μελετάται σχεδιασμός για την ενίσχυση του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

4. Προωθούνται διαγωνιστικές διαδικασίες από τις κατά τόπους Α.Ε.Ν. για την σίτιση των σπουδαστών (ολοκληρώνονται στο πρώτο τρίμηνο του 2013).

5. Ακολουθώντας σχετική νομοθετική ρύθμιση για τη νομιμοποίηση του συνόλου των εγκαταστάσεων της Α.Ε.Ν. Μακεδονίας, αποτυπώθηκαν ήδη σε τοπογραφικά σχέδια τα κτίρια όλων των Α.Ε.Ν. και προωθείται αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση με στόχο την επιτάχυνση της απορρόφησης κονδυλίων ΕΣΠΑ 2007-2013 και χορηγιών της ΕΕΕ.

6. Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΕΠ) «Εκπαίδευση και διά βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας, έχει μέχρι στιγμής δεσμευθεί προϋπολογισμός 49 εκατ. ευρώ.

7. Στο περιφερειακό σκέλος του ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί και δημοσιεύτηκε η σχετική προκήρυξη για δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 6,2 εκατ. Ευρώ για την προμήθεια Τεχνικού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού.

Στο ΠΕΠ «Μακεδονίας – Θράκης» έχει ενταχθεί πράξη για την προμήθεια Τεχνικού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού συνολικού Π/Υ 3 εκατ. ευρώ, ενώ για το ΠΕΠ «Αττικής» έχει εκδοθεί σχετική πρόσκληση και βρίσκονται στο στάδιο υποβολής, προτάσεις για προμήθεια αντίστοιχου εξοπλισμού ύψους 7 εκατ. ευρώ».

Διαβάστε ακόμα

Βόμβα στα θεμέλια του ελληνικού τουρισμού απειλεί να βάλει βάζει η νέα πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση η οποία αποφάσισε να μην συνεχιστεί η απλουστευμένη διαδικασία ελέγχου διαβατηρίων που ίσχυε τα τελευταία χρόνια για τους τουρίστες από χώρες εκτός της ευρωπαϊκής κοινότητας και ζητάει πλέον την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων Σένγκεν, δηλαδή χορήγηση βίζας σε επιβάτες αυτής της κατηγορίας.

Τα τελευταία χρόνια, η απλούστευση των διαδικασιών είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί θεαματικά το ενδιαφέρον για διακοπές στην Ελλάδα τουριστών που προέρχονται από χώρες όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Κορέα και η Κίνα.
Τώρα το κλίμα…αλλάζει και το θέμα έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες στους φορείς του τουρισμού και της κρουαζιέρας οι οποίοι προσπαθούν να βρουν λύση πριν είναι πολύ αργά αφού ήδη μπήκαμε στο 2013.

«Η οικονομική ζημιά θα είναι μεγάλη εάν δεν ισχύσουν οι διευκολύνσεις. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις η διαδικασία που απαιτείται για την έκδοση βίζας από τα κατά τόπους Ελληνικά Προξενεία είναι και χρονοβόρα αλλά ταυτόχρονα και πολυδάπανη.

Διαπιστώθηκε ότι το ρεύμα κυρίως των Τούρκων και Ρώσων τουριστών προς την Ελλάδα αυξανόταν χρόνο με το χρόνο, λόγω των απλουστευμένων διαδικασιών που ίσχυαν. Και πριν από τρία χρόνια, το 2010, η εταιρεία Majestic International Cruises ναύλωσε το κρουαζιερόπλοιό της Ocean Majesty στην τουρκική εταιρεία Apex-Cruise Holidays για εκτέλεση τριήμερων και τετραήμερων κρουαζιερών στα νησιά του Αιγαίου με επιβάτες κυρίως Τούρκους και με την διαδικασία του απλουστευμένου διαβατηριακού ελέγχου δηλαδή χωρίς την βίζα Σένγκεν» τονίζει στο «Θ» ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises και Αντιπρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

«Τα συναρμόδια Υπουργεία Τουρισμού, Εξωτερικών και Προστασίας του Πολίτη κατανόησαν πλήρως το νόημα αυτής της ναύλωσης και ενέκριναν με τους ίδιους όρους συνέχιση, εκτέλεση παρόμοιων κρουαζιερών για το Ocean Majesty και κατά τα έτη 2011 και 2012. Κατά τον ίδιο τρόπο ναυλώθηκε το 2012 και δεύτερο κρουαζιερόπλοιο Ελληνικών συμφερόντων, το Aegean Paradise, από άλλους Τούρκους tour operators με αποτέλεσμα τα τρία τελευταία χρόνια να έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας μέσω αυτών των δύο κρουαζιεροπλοίων πάνω από 80.000 τουρίστες, αριθμός καθόλου ευκαταφρόνητος.

Για το έτος 2013 έχουν ήδη γίνει κρατήσεις από Τούρκους tour operators ατα κρουαζιερόπλοια Ocean Countess και Aegean Paradise ενώ η εταιρεία Louis Cruises προγραμματίζει να δρομολογήσει πλοίο από την Σμύρνη ή την Κωνσταντινούπολη για εκτέλεση παρόμοιων κρουαζιερών με απλουστευμένη διαδικασία διαβατηριακού ελέγχου δηλαδή χωρίς την απαιτούμενη βίζα» και προσθέτει:

«Ο συνολικός αριθμός Τούρκων και Ρώσων τουριστών που υπολογίζομε ότι θα μεταφέρουν τα τρία αυτά κρουαζιερόπλοια στα νησιά μας για το έτος 2013 είναι της τάξεως των 75/80.000-. Δυστυχώς τα συναρμόδια υπουργεία μέχρι τώρα έχουν αρνηθεί τη συνέχιση της απλουστευμένης διαδικασίας διαβατηριακού ελέγχου που ίσχυε τα τρία τελευταία χρόνια και ζητούν πλήρη εφαρμογή των διατάξεων Σένγκεν, δηλαδή ζητούν χορήγηση βίζας σε επιβάτες αυτής της κατηγορίας.
Η συγκεκριμένη βίζα κοστίζει στον κάθε τουρίστα από 80 έως 100 ευρώ, ποσό αρκετά υψηλό για να πληρώσει κάποιος με τις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Παράλληλα χρειάζεται όπως είπαμε πιο πάνω χρονοβόρα διαδικασία για την έκδοσή της».

Oι προτάσεις

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με επιστολές και παρεμβάσεις της προς τα υπουργεία προσπαθεί να δώσει μία λύση στο πρόβλημα για το 2013 η οποία να αποτελέσει υπόδειγμα εφαρμογής και για το μέλλον.

Οι λύσεις που προτείνονται είναι οι εξής:

A. Συνέχιση της διατήρησης του καθεστώτος που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή της απλουστευμένης διαδικασίας διαβατηριακού ελέγχου χωρίς την έκδοση βίζας.

B. Την έκδοση βίζας με συνοπτικές διαδικασίες και ένα λογικό κόστος, κάτι που μπορεί να γίνεται στο πρώτο Ελληνικό λιμάνι αφίξεως του κρουαζιεροπλοίου με ένα κόστος 15 ή έστω 20 ευρώ ανά επιβάτη,

Γ. Εάν η πρόταση είναι δύσκολη ή χρονοβόρα τότε μια καλή και βιώσιμη λύση θα είναι να επιβιβάζεται στο κρουαζιερόπλοιο στο τουρκικό λιμάνι αναχωρήσεως αρμόδιος υπάλληλος του τμήματος θεωρήσεων διαβατηρίων ο οποίος θα χορηγεί πάνω στο πλοίο την βίζα εισπράττοντας παράλληλα το ανάλογο κόστος και θα αποβιβάζεται στο πρώτο Ελληνικό λιμάνι αφίξεως του πλοίου. Αυτό γίνεται σήμερα με επιτυχία σε πολλές χώρες, όπως π.χ. στην Αίγυπτο.

«Τα οφέλη από την εξεύρεση κατάλληλης λύσης στο πρόβλημα θα είναι πολύ μεγάλα για την οικονομία της χώρας μας διότι σίγουρα θα μας επισκεφτούν το έτος 2013 πάνω από 80.000 επιβάτες κρουαζιέρας οι οποίοι βάσει στατιστικών ξοδεύουν σε μια τριήμερη ή τετραήμερη κρουαζιέρα εκτός από το κόστος του εισιτηρίου περίπου 100 με 120 ευρώ ανά επιβάτη για ξεναγήσεις, αγορές ειδών, δείπνα ή γεύματα σε παραδοσιακά Ελληνικά εστιατόρια κλπ.» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος:

«Αναγνωρίζομε τις θετικές προσπάθειες που καταβάλουν οι υπεύθυνοι των συναρμόδιων Υπουργείων για την εξεύρεση σωστής αντιμετώπισης και επίλυσης του προβλήματος όμως θα πρέπει να τονίσομε ότι οποιαδήποτε ευέλικτη λύση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί για την περίοδο του έτους 2013 θα πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είναι δυνατόν χρονικά να μπορέσουν τα ναυλωθέντα κρουαζιερόπλοια να δρομολογηθούν λόγω περιορισμένου χρόνου.

Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι οι Τούρκοι tour operators από τους οποίους προωθείται το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας θεωρώντας ότι θα ισχύσει και κατά το έτος 2013 η διαδικασία του απλουστευμένου διαβατηριακού ελέγχου όπως ίσχυε τα τελευταία χρόνια, έχουν ήδη προχωρήσει σε διαφημιστικές καμπάνιες στη χώρα τους και έχουν προπωλήσει μεγάλο αριθμό εισιτηρίων σε πελάτες τους για τις τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες προς τα Ελληνικά νησιά χωρίς την απαραίτητη βίζα εισόδου» και καταλήγει:

«Εάν δεν λυθεί το θέμα σύντομα, σίγουρα οι ναυλώτριες εταιρείες θα εγείρουν οικονομικές απαιτήσεις έναντι των πλοιοκτητριών εταιρειών για αποζημιώσεις.
Περιμένουμε όλοι με αγωνία σωστές παρεμβάσεις έστω και την τελευταία στιγμή από τους υπεύθυνους των συναρμόδιων υπουργείων για να μην χαθούν 80.000 τουρίστες και το αντίστοιχο πολύτιμο συνάλλαγμα για τη χώρα μας.

Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην λήψη απόφασης για την επίλυση του προβλήματος θα είναι από επιζήμια έως καταστροφική. Εάν πράγματι θέλουμε αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας οφείλουμε να το αποδείξουμε έμπρακτα».

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

H διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το Σχέδιο Νόμου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» oλοκληρώνεται σήμερα.

Με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται η άμεση και πλήρης αποκατάσταση του ενιαίου διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, με την πλήρη επανένταξη του Λιμενικού Σώματος στις δομές του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Επίσης θεσπίζονται διατάξεις για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών της ακτοπλοΐας, ρυθμίζονται ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος, τη λειτουργία και τη διαχείριση των λιμένων της χώρας, εισάγονται οι ατομικές συμβάσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία για όσο διαρκεί η οικονομική κρίση, κ.ά.

Στο διάλογο συμμετείχαν σχεδόν όλοι οι σημαντικοί φορείς που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλία, όπως η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), η Διεθνής Ναυτική Ενωση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ) κ.ά.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα