Περιζήτητοι λόγω κορονοϊού οι ναυτικοί από Φιλιππίνες και Ανατολική Ευρώπη

Το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας έχει ζητήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να απαγορεύουν στο πλήρωμά τους να αποβιβαστεί στα λιμάνια της χώρας, ως μέτρο περιορισμού της επιδημίας του κορονοϊού. Έκτοτε, για τον ίδιο λόγο, χώρες μεταξύ των οποίων η Σιγκαπούρη, η Ρωσία, η Ιταλία, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν είτε απαγορεύσει, είτε επιβάλει περιορισμούς στην είσοδο Κινέζων υπηκόων. Και καθώς η Κίνα είναι μεταξύ των κορυφαίων χωρών προέλευσης ναυτικών, αυτό προκαλεί εμπόδια στις αλλαγές πληρώματος, σύμφωνα με ιδιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων.

«Ως γενικό κανόνα, αλλάζουμε κινεζικό πλήρωμα μόνο στην Κίνα», δήλωσε στο TradeWinds ο διευθύνων σύμβουλος της Wallem, Frank Coles, προσθέτοντας ότι οι ναυτικοί άλλων εθνικοτήτων είτε αποβιβάζονται σε λιμάνια εκτός Κίνας τουλάχιστον 14 μέρες αφού τα πλοία τους αναχωρήσουν από την Κίνα, είτε αλλάζουν προτού φτάσουν στην Κίνα.

Ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν περισσότερους μη Κινέζους ναυτικούς για να εξομαλύνουν τη διαδικασία αλλαγής πληρώματος, με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να ανατρέπουν τα αρχικά προγράμματα, σύμφωνα με τον managing director της Danica Crewing Services, Henrik Jensen.

«Όταν το πλοίο φτάνει στο λιμάνι και η συμφωνηθείσα διάρκεια παραμονής του πληρώματος ολοκληρωθεί, όλοι αναμένουν να φύγουν και απογοητεύονται αν αυτό δε συμβεί. Για να αποφύγουν την απογοήτευση και να διατηρήσουν το πλήρωμα χαρούμενο, οι ιδιοκτήτες αναζητούν τώρα άλλες εθνικότητες πληρώματος», ανέφερε ο Jensen. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ναυτικοί από τις Φιλιππίνες και την Ανατολική Ευρώπη είναι πιο περιζήτητοι αυτήν την περίοδο, αν και τα επίπεδα των αποδοχών τους δεν έχουν μέχρι στιγμής αυξηθεί.

Ο Kishore Rajvanshy, managing director της Fleet Management, δήλωσε ότι η εταιρεία του σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει περισσότερους Φιλιππινέζους ναυτικούς, με περισσότερα από 50 πλοία στον στόλο του να απασχολούν αυτήν τη στιγμή αποκλειστικά Κινέζους ναυτικούς. Ωστόσο, η Fleet Management έχει καταφέρει έως τώρα να εξασφαλίσει εγκρίσεις ώστε να επιτραπεί στα μέλη πληρώματος να παραμείνουν στα πλοία τους για επιπλέον τρεις μήνες, από τους 11 με 12 μήνες που προβλέπονται υπό κανονικές συνθήκες, με τον Rajvanshy να επισημαίνει πως τα κράτη τηρούν υποστηρικτική στάση και «δεν έχουν φτάσει σε σημείο κρίσης ακόμα».

Από την πλευρά του, ο Rajesh Unni, διευθύνων σύμβουλος της Synergy Marine Group, τόνισε πως οι ναυτικοί είναι αντιμέτωποι με μεγαλύτερες περιόδους μακριά από τις οικογένειές τους λόγω των μέτρων καραντίνας και των προβλημάτων στις μεταφορές. «Είναι πολύ δύσκολο σε κάποιες διαδρομές, γιατί οι αλλαγές πληρώματος δεν επιτρέπονται σε κανένα από τα δύο σημεία», ανέφερε ο Unni, προσθέτοντας ότι κάποιες φορές τα πλοία πρέπει να κάνουν παράκαμψη για να δέσουν σε λιμάνι όπου επιτρέπονται οι αλλαγές πληρώματος.

«Το γεγονός ότι η επιδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει περισσότερους ανθρώπους, πιο γρήγορα από την επιδημία του SARS, είναι εξαιρετικά ανησυχητικό, και σε αυτό το πλαίσιο έχουμε όλοι τα εναλλακτικά μας σχέδια, που περιλαμβάνουν διαδικασίες περιορισμού της μόλυνσης», επεσήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας: «Όσο βρισκόμαστε σε στάση αναμονής, είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες στα πληρώματά μας για την κατανόηση της κατάστασης και τη διατήρηση του παγκόσμιου εμπορίου σε λειτουργία σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο».

mononews.gr

Διαβάστε ακόμα