ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πλοίαρχος ή Μηχανικός; Διαβάστε και επιλέξτε

merchant-navy

Αρκετοί νέοι που επρόκειτο να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στο εμπορικό ναυτικό, πολύ συχνά ρωτάνε τι είναι καλύτερο – μηχανή ή κατάστρωμα; Δεν υπάρχει σαφής απάντηση σε αυτό το ερώτημα αλλά θα προσπαθήσω να εξηγήσω κάποια πράγματα.

Καταρχήν πριν αποφασίσετε να διαλέξετε μεταξύ κατάστρωμα-μηχανή θα πρέπει να διαβάσετε το άρθρο « 5 προϋποθέσεις που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πριν επιλέξετε να κάνετε καριέρα στην θάλασσα» διότι το επάγγελμα του ναυτικού είναι ένα επάγγελμα ιδιόμορφο και δύσκολο.

Αφού κατανοήσετε τις προϋποθέσεις θα πρέπει να καταλάβετε ότι η μηχανή και το κατάστρωμα (γέφυρα ή κουβέρτα) είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Άλλο αξιωματικός μηχανής και άλλο αξιωματικός γέφυρας.

Τα πιο συχνά ερωτήματα-απορίες γύρω από αυτό το θέμα αφορούν:

– Χρηματικές απολαβές ( διαφορές στα χρήματα μεταξύ καταστρώματος-μηχανής)
– Το περιβάλλον-προφίλ της εργασίας
– Μελλοντικές προοπτικές – προοπτικές στη στεριά
– Ζήτηση στην αγορά εργασίας

1. Χρηματικές απολαβές

Οι χρηματικές απολαβές μεταξύ του μηχανής-καταστρώματος είναι σχεδόν ίδιες με τις διαφορές να είναι πάρα πολύ μικρές ώστε να επιλέξετε με βάση αυτές.

2. Περιβάλλον-προφίλ εργασίας

Η διαφορά του προφίλ αλλά και του περιβάλλοντος εργασίας είναι τελείως διαφορετική. Από την μία έχεις να κάνεις με μηχανήματα και αρκετή χειρωνακτική εργασία και από την άλλη με πολύ χαρτογραφία και ξενύχτι. Οι μηχανικοί δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες και πολύ θόρυβο. Από την άλλη, στο κατάστρωμα, να ξέρετε ότι θα δουλεύετε περισσότερες ώρες και οι ευθύνες θα είναι αρκετά μεγάλες και ειδικά οι θέσεις του υποπλοιάρχου και πλοιάρχου. Είναι αρκετά πράγματα διαφορετικά και είναι αδύνατον να τα εξηγήσουμε όλα, εσείς είστε όμως που θα αποφασίσετε τι ακριβώς σας ταιριάζει.

3 .Μελλοντικές προοπτικές

Και οι δύο ειδικότητες έχουν προοπτικές να δουλέψουν σε κάποιο γραφείο, αλλά οι θέσεις στο γραφείο οι οποίες προορίζονται για τους πλοιάρχους να είναι αισθητά περισσότερες. Από την άλλη όμως, οι μηχανικοί αποκτούν γνώσεις οι οποίες μπορούν να τους χρησιμεύσουν σε πολλά επαγγέλματα στην στεριά και τα οποία δεν έχουν – αναγκαστικά – σχέση με την ναυτιλία. Ακόμα και οι δύο κλάδοι μπορούν να ασχοληθούν και σαν επιθεωρητές ή νηογνώμονες, φυσικά με την απόκτηση της απαιτούμενης εμπειρίας. Οι μηχανικοί, κατά την γνώμη μου, έχουν πολύ περισσότερες προοπτικές στην στεριά, από ότι οι πλοίαρχοι.

4. Ζήτηση στην αγορά εργασίας

Σύμφωνα με τα όσα λέγονται – και συμφωνώ απόλυτα – οι μηχανικοί έχουν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από τους πλοιάρχους, πολύ απλά γιατί δεν υπάρχουν τόσο πολλοί! Πριν αποφασίσετε τι να διαλέξετε σκεφτείτε το σοβαρά αυτό…

Συνοπτικά να πω ότι πραγματικά και οι δύο κλάδοι πρόκληση για τον καθένα νέο που ενδιαφέρετε να έχει αρκετά μεγάλες απολαβές. Η απόφαση για το τι σας ταιριάζει ανήκει σε εσάς. Ελπίζω όλοι σας να καταφέρετε να επιλέξετε αυτό που πραγματικά σας αντιπροσωπεύει.

Για παρατηρήσεις που έχετε να κάνετε για το παραπάνω θέμα ή για προτάσεις, περιμένουμε τα σχόλια σας στο e.nautilia@gmail.com ή στα σχόλια του άρθρου.

c.o.