Πλοίο έσπασε το ρεκόρ περνώντας από την διώρυγα του Παναμά με 16.285 εμπορευματοκιβώτια!

Ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε σχετικά με τον μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που πέρασε από την τη Διώρυγα του Παναμά με ένα και μόνο πλοίο!

Το ρεκόρ σημειώθηκε όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM διέσχισε τη Neopanamax Locks τον Ιούλιο. Αν και δεν ήταν το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το CMA CGM Zephyr (156.100 dwt) πέρασε από εκεί με μόνο 30 πόντους περιθώριο, ενώ μετέφερε τον αριθμό ρεκόρ των 16.285 TEU!

Το πλοίο ηλικίας ενός έτους είναι το πρώτο μιας νέας κατηγορίας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM που ξεκίνησε το 2021. Έχει μήκος 365 μέτρα πόδια και πλάτος 51 μέτρα.

Αν και η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά δεν ανέφερε το βύθισμα του πλοίου κατά τη διέλευση, συνήθως αυτό είναι πάνω από 14.6 μέτρα, ενώ οι Neopanamax Locks από τον Μάιο του 2022 λόγω διαφόρων μεθόδων λειτουργούν με το υψηλότερο επιτρεπόμενο βύθισμα των 15.2 μέτρων. Αυτό αυξήθηκε κατά 15 πόντους από το Μάρτιο του 2022 και κατά τη διάρκεια εκείνης της ξηρής περιόδου, όταν το όριο είχε καθοριστεί στα 15.05 μέτρα.

«Ενώ οι Neopanamax Locks αρχικά αναμενόταν να εξυπηρετούν πλοία με μέγιστη χωρητικότητα 12.600 TEU, η ομάδα της Διώρυγας του Παναμά ξεπέρασε γρήγορα αυτό το όριο, λόγω της εμπειρίας που αποκτήθηκε από τη λειτουργία των νέων δεξαμενών και τη στενή της συνεργασία με τους πελάτες», δήλωσε η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά. Αναδεικνύουν αυτή την διέλευση καθώς οι νέες δεξαμενές Neopanamax σηματοδοτούν την έκτη επέτειό τους.

Το CMA CGM Zephyr εκτελεί επί του παρόντος ταξίδια της διαδρομής Manhattan Bridge, αφού ξεκίνησε να ταξιδεύει τον Αύγουστο του 2021 και πλέει μεταξύ Ασίας και Μέσης Ανατολής. Πραγματοποιεί ταξίδια μετ’ επιστροφής των 77 ημερών μεταξύ Qingdao, Ningbo και Shanghai στην Κίνα με ένα σταμάτημα στο Busan της Νότιας Κορέας πριν διασχίσει το κανάλι του Παναμά και φτάσει στη Νέα Υόρκη, το Norfolk και τη Savannah.

Το ρεκόρ διέλευσης ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ στην Ασία. Το πλοίο έχει χωρητικότητα 15.536 TEU. Το προηγούμενο ρεκόρ σημειώθηκε επίσης από την CMA CGM το 2017 όταν το CMA CGM Theodore Roosevelt μετέφερε 14.863 TEU μέσω του καναλιού.

«Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να τιμήσουμε την επέτειο της επέκτασης του καναλιού αυτό το μήνα από την διέλευση του Zephyr, το οποίο αποτελεί παράδειγμα της συνεχούς ανάπτυξης που προσφέρουμε στους πελάτες μας», δήλωσε ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά Ricaurte Vásquez Morales.

Ενώ το Zephyr είναι πλέον το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα φορτίου που πέρασε από την πλωτή οδό, το ρεκόρ για το μεγαλύτερο σε διάσταση πλοίο κατέχει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Triton, το οποίο από το 2019 είναι ναυλωμένο στην Evergreen. Το Triton είναι 3 μέτρα μακρύτερο από το Zephyr αλλά μικρότερο σε dwt στα 153.000, ενώ έχει τυπική μεταφορική ικανότητα 14.424 TEU.

Η επέκταση της διώρυγας του Παναμά που ολοκληρώθηκε το 2016 παραμένει το μεγαλύτερο έργο από την κατασκευή του καναλιού.

Σήμερα, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι κορυφαίοι χρήστες του τρίτου συνόλου δεξαμενών, συνεισφέροντας το 45 τοις εκατό όλων των διελεύσεων με την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά να αναφέρει επί του παρόντος ότι το 96 τοις εκατό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο μπορούν να περάσουν από τις δεξαμενές Neopanamax.

Διαβάστε ακόμα