Το πλοίο μεταφοράς ζώων Spiridon II παραμένει μπλοκαρισμένο από τις τουρκικές αρχές εδώ και δύο εβδομάδες, λόγω προβλημάτων που εντοπίστηκαν στα συνοδευτικά έγγραφα των ζώων. Η καθυστέρηση έχει οδηγήσει σε σοβαρή υποβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης, με την πλοιοκτήτρια εταιρεία να αναφέρει ότι οι προμήθειες εξαντλούνται και δεκάδες ζώα έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους.
Οι Τουρκικές αρχές έχουν μπλοκάρει εδώ και δύο εβδομάδες το πλοίο μεταφοράς ζώων Spiridon II, λόγω προβλημάτων που εντοπίστηκαν στα έγγραφα των ζώων που μεταφέρει. Η καθυστέρηση έχει οδηγήσει στον εγκλωβισμό του πλοίου, ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρεία ενημέρωσε ότι 48 ζώα έχουν ήδη πεθάνει και οι προμήθειες εξαντλούνται. Ταυτόχρονα, κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν έντονες δυσάρεστες οσμές, ενώ οργανώσεις για τα δικαιώματα των ζώων διαμαρτύρονται για την κατάσταση.
Το Spiridon II φόρτωσε 2.901 βοοειδή στην Ουρουγουάη και αναχώρησε στις 19 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα τουρκικών μέσων, το Υπουργείο Γεωργίας και Δασοκομίας επιθεώρησε το φορτίο κατά την άφιξη του πλοίου, αλλά αρνήθηκε την άδεια εκφόρτωσης, επειδή περίπου 500 ζώα δεν αντιστοιχούσαν στα συνοδευτικά έγγραφα. Οι παρατυπίες προκάλεσαν ανησυχία και το πλοίο δεν έλαβε άδεια να ξεκινήσει την εκφόρτωση.
Κάτοικοι κοντά στο λιμάνι Bandirma στην Τουρκία άρχισαν να παραπονιούνται για δυσάρεστες οσμές και παρουσία εντόμων, όπως μύγες. Οι λιμενικές αρχές διέταξαν το πλοίο να μετακινηθεί στα ανοικτά του λιμανιού, όπου παραμένει τις τελευταίες 10 ημέρες από την άφιξή του στις 22 Οκτωβρίου. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ψεκασμούς στην πόλη για τον περιορισμό των εντόμων.
Το Ίδρυμα Ευημερίας των Ζώων (AWF), μαζί με άλλες οργανώσεις, απευθύνουν έκκληση στις τουρκικές αρχές να εγκρίνουν άμεσα την εκφόρτωση για να αποφευχθεί περαιτέρω ταλαιπωρία των ζώων. «Αυτά τα ζώα είναι παγιδευμένα σε απελπιστικές συνθήκες», δήλωσε η Δρ. Maria Boada Saña. «Μετά από ένα τόσο μακρύ ταξίδι, είναι εξαντλημένα και έχουν επείγουσα ανάγκη φροντίδας. Κάθε επιπλέον μέρα στη θάλασσα σημαίνει μεγαλύτερη ταλαιπωρία».
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, σύμφωνα με το πρακτορείο Ihlas, ζήτησε άδεια για να δέσει το πλοίο στην αποβάθρα στις 8 Νοεμβρίου για οκτώ ώρες, ώστε να προμηθευτεί σανό, ζωοτροφές και νερό. Δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το τι έχει συμβεί με τα νεκρά ζώα, ενώ ακτιβιστές ισχυρίζονται ότι είναι πιθανό να έχουν απορριφθεί στη θάλασσα.
Το πλοίο, ναυπηγημένο το 1973 και μετασκευασμένο σε πλοίο μεταφοράς ζώων το 2011, έχει χωρητικότητα 4.054 dwt, μήκος 97 μέτρα και περίπου 4.000 τ.μ. χώρου φόρτωσης. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρεται ότι έχει έδρα στην Ονδούρα, ενώ η διαχείριση γίνεται από τον Λίβανο. Το πλοίο είναι νηολογημένο στο Τόγκο από το 2018.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το πλοίο εμπλέκεται σε παρόμοια κατάσταση. Τον Ιούνιο του 2022, το Spiridon II, φορτωμένο με περίπου 7.900 ταύρους και πρόβατα, υπέστη μηχανική βλάβη στα ανοικτά των ακτών της Ισπανίας. Αφού παρασύρθηκε ακυβέρνητο, ρυμουλκήθηκε στην Ελλάδα, όπου τα ζώα μεταφέρθηκαν σε άλλο πλοίο ενώ και τα δύο ήταν αγκυροβολημένα εκτός λιμένα.
Οργανώσεις για τα δικαιώματα των ζώων επισημαίνουν ότι τέτοιες περιπτώσεις αποδεικνύουν γιατί η παγκόσμια εξαγωγή ζώντων ζώων πρέπει να σταματήσει. Πολλές χώρες, όπως η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, έχουν ήδη θεσπίσει απαγορεύσεις. Ωστόσο, η Αργεντινή ήρε μία πολυετή απαγόρευση στις αρχές του 2025. Στο μεταξύ, πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται ακόμη στο εμπόριο χρησιμοποιούν παλαιότερα πλοία, μετασκευασμένα και συχνά με κακές συνθήκες υγιεινής και διαβίωσης.
Όποιος έχει δει από κοντά τέτοια πλοία γνωρίζει πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες στο εσωτερικό τους. Επίσης είναι παλιά πλοία, τα οποία είναι «κινητές μπόμπες» όσο αναφορά την καθαριότητα και τους κανόνες υγιεινής.
















