Πειραιάς
34°C

Ποινή φυλάκισης και πρόστιμο μαμούθ σε Α’ μηχανικό- Το πλοίο πήγαινε με διπλάσια ταχύτητα από την προβλεπόμενη!

Δημοσιεύθηκε στις

21/09/2025

από

Ποινή φυλάκισης και πρόστιμο μαμούθ σε Α’ μηχανικό του πλοίου MSC Michigan VII, ο οποίος παραδέχτηκε την ενοχή του μετά το σοβαρό περιστατικό στο λιμάνι του Τσάρλεστον, όπου το πλοίο ταξίδευε με διπλάσια ταχύτητα από την προβλεπόμενη.

Είναι ένα από τα πολλά περιστατικά που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια και μας δείχνουν ότι ένα πλοίο θα πρέπει άνετα να βρίσκεται στον μέγιστο βαθμό ετοιμότητας και να είναι λειτουργικό.

Πρακτικές προηγούμενων ετών θα πρέπει να αποφεύγονται και κάθε ζημιά ή δυσλειτουργία θα πρέπει να επιδιορθώνεται ή να αναφέρεται στην εταιρεία.

Το περιστατικό που ακολουθεί επιβεβαιώνει αυτό.

Ο Α μηχανικός του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Michigan VII δήλωσε ένοχος για τις κατηγορίες που τον βαραίνουν, και πιο συγκεκριμένα το ότι το πλοίο έχασε τον έλεγχο στο λιμάνι του Τσάρλεστον τον περασμένο Ιούνιο, αναγκάζοντας το προσωρινό κλείσιμο της γέφυρας Arthur Ravenel Jr. και την εκκένωση των κοντινών παραλιών.

Ο Fernando San Diego San Juan, 61 ετών, παραδέχτηκε ότι δεν ανέφερε την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίο και ότι παρεμπόδισε την επακόλουθη ομοσπονδιακή έρευνα, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα.

Ο ναυτικός αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης έξι ετών για την πρώτη κατηγορία και πέντε ετών για τη δεύτερη, μαζί με πρόστιμα έως και 250.000 δολαρίων. Επιπλέον, προβλέπεται επιτήρηση διάρκειας έως τριών ετών για κάθε κατηγορία, ενώ επιβάλλεται και ειδική χρηματική επιβάρυνση ύψους 100 δολαρίων ανά κατηγορία.

Το περιστατικό συνέβη στις 5 Ιουνίου 2024, όταν το 304 μέτρων MSC Michigan VII, 74.000 τόνων με χωρητικότητα 6.648 TEU, αναχώρησε από το Τσάρλεστον περίπου στις 11:45 π.μ. Το πλοίο παρουσίασε βλάβη στην πρόωση του και άρχισε να ταξιδεύει με ταχύτητες μεταξύ 14 και 17 κόμβων, περισσότερο από το διπλάσιο του νόμιμου ορίου για πλοία στο λιμάνι.

Ο υποδιοικητής Ράντι Πρέστον ανέφερε ότι ο πλοηγός στο πλοίο υπέδειξε ότι το πλοίο έχασε τον έλεγχο των κινητήρων, οι οποίοι ήταν κολλημένοι σχεδόν με τέρμα την ταχύτητα προς τα εμπρός.

Ο Σαν Χουάν ναυτολογήθηκε στο πλοίο τον Απρίλιο του 2024 ως Α μηχανικός, και έκατσε μόλις 5 ώρες με το συνάδελφο του για την παραλαβή-παράδοση αντί για τις 24 ώρες που χρειάζονταν και προβλέπεται με σκοπό να κατανοήσει τα συστήματα του πλοίου. Λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, διαπίστωσε αρκετά μηχανικά προβλήματα, όπως διαρροές στους αεροσυμπιεστές, ελαττωματικές γεννήτριες και διαρροές στα συστήματα ψύξης γλυκού νερού και λιπαντικού λαδιού.

Τα δικαστικά αρχεία δείχνουν ότι οι στροφές της κύριας μηχανής συχνά δεν ανταποκρινόταν στις εντολές του τηλέγραφου από την γέφυρας. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, οι μηχανικοί προέβαιναν σε χειροκίνητη ρύθμιση της ράβδου σύνδεσης μεταξύ του ρυθμιστή (governor) και του συστήματος παροχής καυσίμου, μια πρακτική υψηλού ρίσκου.

Στις 5 Ιουνίου, ο Γ΄ μηχανικός επιχείρησε τη ρύθμιση αυτή ενώ η μηχανή δεν απέδιδε σωστά, αλλά η ράβδος αποσυνδέθηκε. Ο San Juan προσπάθησε επανειλημμένα να την επισκευάσει, πριν τελικά παρέμβουν και άλλα μέλη του πληρώματος μηχανοστασίου.

Κατά τη διάρκεια των επισκευών, χάθηκε ο έλεγχος του πλοίου. Οι αρχές έκλεισαν τη γέφυρα Arthur Ravenel Jr. και εκκένωσαν τις τοπικές παραλίες για να αποφύγουν ατυχήματα από τα απόνερα του πλοίου.

Το περιστατικό προκάλεσε ζημιές άνω των 500.000 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων σπασμένων σχοινιών πρόσδεσης άλλων οποίων, κατεστραμμένων εξαρτημάτων και σκαλών ακομοδεσιου, και ελαφρών τραυματισμών σε μέλη του πληρώματος σε δύο σκάφη αναψυχής. Η Carver Maritime, LLC, αργότερα μήνυσε το MSC Michigan VII για αυτές τις ζημιές.

Το πλοίο αγκυροβόλησε και τέθηκε υπό κράτηση από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για 44 ημέρες πριν αφεθεί ελεύθερο από εντολή κράτησης του ΙΜΟ στις 22 Ιουλίου 2024.

Κατά τη διάρκεια ομοσπονδιακών ερευνών, ο Σαν Χουάν παραδέχτηκε ότι είπε ψέματα στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών.

Ισχυρίστηκε ψευδώς ότι η ράβδος σύνδεσης στο πλοίο δεν είχε ποτέ ρυθμιστεί και είπε και σε αλλά μέλη του πληρώματος μηχανής να κάνουν τις ίδιες δηλώσεις. Αρνήθηκε επίσης ότι υπήρξαν καθυστερήσεις μεταξύ της απόκρισης του τηλέγραφου της γέφυρας και της μηχανής, παρόλο που γνώριζε ότι αυτές οι καθυστερήσεις ήταν υπαρκτές. Στο δικαστήριο, ο Σαν Χουάν ομολόγησε ότι παρεμπόδισε την έρευνα και βοήθησε τον πλοίαρχο του πλοίου να αποκρύψει τις επικίνδυνες συνθήκες στο πλοίο.

Σύμφωνα με τη συμφωνία παραδοχής, η μη αναφορά επικίνδυνης κατάστασης μπορεί να οδηγήσει σε ποινή φυλάκισης έως και έξι ετών, ενώ η παρεμπόδιση έρευνας μιας υπηρεσίας επιφέρει μέγιστη ποινή πέντε ετών. Και τα δύο αδικήματα επιτρέπουν επίσης πρόστιμα έως και 250.000 δολαρίων και επιτήρηση έως και τρία χρόνια.

Το MSC Michigan VII, κατασκευάστηκε το 2000 και λειτουργεί από την MSC από το 2022. Κατά τη στιγμή του συμβάντος, το πλοίο είχε προβλήματα στον
κινητήρα.

Οι κύριοι αεροσυμπιεστές είχαν επισκευαστεί μερικώς αλλά δεν λειτουργούσαν πλήρως, αφήνοντας την κύρια μηχανή σε κίνδυνο ανεπαρκούς αέρα κατά τους ελιγμούς. Οι γεννήτριες δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν την ισχύ του 75%, περιορίζοντας τη χρήση του πρωραίου προωθητήρα και δημιουργώντας κινδύνους μπλακ αουτ στο λιμάνι.

Είναι ένα ακόμη περιστατικό που μας δείχνει ότι τέτοιου είδους πρακτικές θα πρέπει να αποφεύγονται. Η κυρία μηχανή και τα συστήματα ελιγμών σε ένα πλοίο θα πτοεί πάντα να λειτουργούν από την γέφυρα σε οποιαδήποτε στιγμή απαιτηθεί από τον πλοίαρχο και τους αξιωματικούς που κάνουν βάρδια στην γέφυρα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C