Ποινική δίωξη σε εταιρεία, Πλοίαρχο και πλήρωμα για την καταστροφική πυρκαγιά στο Wan Hai 503 άσκησε η αστυνομία στην Ινδία, μετά τα δύο τραγικά θαλάσσια ατυχήματα στα ανοιχτά της Κεράλα. Το πλοίο, που μετέφερε επικίνδυνα φορτία, υπέστη εκρήξεις και φωτιά, προκαλώντας τον θάνατο μελών του πληρώματος.
Μετά από τα δύο διαδοχικά καταστροφικά θαλάσσια ατυχήματα στα ανοικτά των ακτών της Κεράλα, η αστυνομία στην Ινδία έχει ασκήσει ποινικές διώξεις εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας, του πλοιάρχου και του πληρώματος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Wan Hai 503, που έπιασε φωτιά στις 9 Ιουνίου.
Αυτή η ενέργεια έρχεται αμέσως μετά την ποινική δίωξη που ασκήθηκε σχετικά με τη βύθιση του MSC Elsa 3 κοντά στο Κότσι.
Το Wan Hai 503 μετέφερε πάνω από 1.700 εμπορευματοκιβώτια -συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 140 με επικίνδυνο φορτίο- όταν υπέστη μια σειρά εκρήξεων και έπιασε φωτιά και ενώ βρισκόταν εν πλω από το Κολόμπο στη Βομβάη.
Η Ακτοφυλακή και το ναυτικό της Ινδίας πραγματοποίησαν μια μεγάλης κλίμακας επιχείρηση πυρόσβεσης και διάσωσης, καταφέρνοντας να διασώσουν τα 18 από τα 22 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο πλοίο. Το πλοίο έχει έκτοτε ρυμουλκηθεί πιο μακριά από την ακτογραμμή.
Την Τρίτη, ένα πτώμα που πιστεύεται ότι ανήκει σε ένα από τα αγνοούμενα μέλη του πληρώματος βρέθηκε στην ακτή της Αλαπούζα. Την Δευτέρα εντοπίστηκαν επίσης στην ακτή μια σωστική λέμβος και ένα κοντέινερ από το Wan Hai 503. Η αστυνομία εργάζεται για να επιβεβαιώσει την ταυτότητα του νεκρού.
Η υπόθεση εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του πληρώματος του Wan Hai 503 έρχεται αμέσως μετά από αυτή του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ MSC Elsa 3 που βυθίστηκε στα ανοιχτά του Κότσι τον περασμένο μήνα.
Και σε αυτή την περίπτωση, η Αστυνομία της Κεράλα απήγγειλε επίσης κατηγορίες κατά των υπευθύνων, επικαλούμενη αμέλεια και παραλείψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Κεράλα εξέδωσε σήμερα ένταλμα σύλληψης υπό όρους για το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSCPoloII με σημαία Λιβερίας, αδελφό πλοίο του βυθισμένου MSCElsa3, σε απάντηση στην αξίωση απώλειας φορτίου που υπέβαλε η Sans Cashew India.
Αυτό έρχεται μετά από την προηγούμενη ενέργεια του ίδιου δικαστηρίου: στις 12 Ιουνίου, τέθηκε υπό όρους κράτηση ένα άλλο αδελφό πλοίο, το MSCManasaF, για ξεχωριστές αξιώσεις από μια άλλη εταιρεία, της οποίας το φορτίο βρισκόταν στο πλοίο.
Βλέπουμε λοιπόν ότι ανοίγει μια τεράστια δικαστική διαμάχη λόγω των πολύ σοβαρών θαλάσσιων ατυχημάτων. Και το σίγουρο είναι ότι θα βρεθεί οι λύση με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το άσχημο είναι η απώλεια των ναυτικών οι οποίοι χάθηκαν έτσι άδικα.