Πειραιάς
34°C

Έρευνα δίνει μια εικόνα για το πώς θα λειτουργούν τα πλοία το 2035

Δημοσιεύθηκε στις

18/06/2025

από

Πώς θα λειτουργούν τα πλοία το 2035; Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Ship Concept 2035 από το Splash και την Inmarsat αποκαλύπτει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία οδεύει προς μια εποχή ριζικών τεχνολογικών αλλαγών, αυτοματοποίησης και προκλήσεων για τους ναυτικούς του μέλλοντος.

Σε μια πρόσφατη και ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Splash και την Inmarsat, και η οποία δημοσιεύτηκε στο Ship Concept 2035, αποκαλύπτει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι έτοιμη για μεγάλες αλλαγές μέσα στην επόμενη δεκαετία, λόγω κυρίως της επιτάχυνσης των τεχνολογικών εξελίξεων.

Ενώ υπάρχει περίσσια αισιοδοξία σχετικά με την βελτίωση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητα, υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η βιομηχανία σχετικά με την προσαρμογή του εργατικού δυναμικού, την ενεργειακή μετάβαση και την ικανότητα να προσαρμοστεί η νομοθεσία σε όλο τον κόσμο.

Ένα εντυπωσιακό εύρημα από την έρευνα δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί (49%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι περισσότερο από το 50% των καθημερινών χειρωνακτικών εργασιών στα πλοία θα εξαφανιστούν έως το 2035.

Αυτή η αύξηση των αυτοματισμών αναμένεται να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον αριθμό του πληρώματος, με το 50% των ερωτηθέντων να αναμένει είτε λιγότερο είτε πολύ λιγότερο πλήρωμα στο πλοίο.

Κατά συνέπεια, η έρευνα υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη που υπάρχει για επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων, με τη μεγάλη πλειοψηφία να προβλέπει ότι το 50% ή και περισσότερο των υφιστάμενων μελών του πληρώματος θα χρειαστεί νέα εκπαίδευση για να προσαρμοστεί στις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως τα αυτόνομα πλοία.

Οι μελλοντικοί ναυτικοί θα χρειαστούν νέες δεξιότητες σε τομείς όπως η ανάλυση δεδομένων, η κυβερνοασφάλεια, οι απομακρυσμένη λειτουργία και η διαχείριση λογισμικού.

Η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει μια αυξημένη σιγουριά ότι η πληροφορική και η ψηφιοποίηση θα οδηγήσει σε μείωση ή σημαντική μείωση των ναυτικών ατυχημάτων. Ωστόσο, αυτή η αυξημένη εξάρτηση από την τεχνολογία εισάγει νέα τρωτά σημεία.

Ένα τέτοιο τρίτο σημείο είναι και η κυβερνοασφάλεια η οποία αναδεικνύεται ως η πρωταρχική ανησυχία για την ασφάλεια με την αυξανόμενη αυτοματοποίηση, ακολουθούμενη από δυσλειτουργία του εξοπλισμού και ανθρώπινο λάθος στην παρακολούθηση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ισχυρές ψηφιακές άμυνες και ολοκληρωμένη εκπαίδευση.

Παρά την ώθηση για ψηφιοποίηση, το όραμα ενός πλήρως συνδεδεμένου γραφείου επί του πλοίου με δωρεάν, πλήρες ευρυζωνικό internet για ολόκληρο τον στόλο φαίνεται να είναι μια πιο μακρινή πραγματικότητα, με τους ερωτηθέντες να προβλέπουν ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό του στόλου θα το επιτύχει αυτό έως το 2035.

Οι μέθοδοι επικοινωνίας μεταξύ πλοίου και ατέλειας αναμένεται να εξελιχθούν σημαντικά, πηγαίνοντας προς περισσότερη ανταλλαγή δεδομένων και λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Ίσως μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες που επισημάνθηκαν από την έρευνα είναι η ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι η παγκόσμια νομοθεσία θα δυσκολευτεί να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές καινοτομίες έως το 2035, με το συντριπτικό 74% των ερωτηθέντων να εκφράζουν αυτήν την άποψη.

Αυτό το πιθανό ρυθμιστικό κενό θα μπορούσε να δημιουργήσει αβεβαιότητες και να εμποδίσει την ομαλή υιοθέτηση νέων εξελίξεων.

Επιπλέον, παρά τη συνεχιζόμενη προσπάθεια για την απαλλαγή από τις εκπομπές του άνθρακα, ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου αναμένεται να εξακολουθεί να βασίζεται σε παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα έως το 2035, με το 50% των ερωτηθέντων να προβλέπει ότι τουλάχιστον το 50% του στόλου θα εξακολουθεί να καταναλώνει ορυκτά καύσιμα.

 πώς θα λειτουργούν τα πλοία το 2035
Screenshot

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C