Πότε θα γίνει δωρεάν για όλους το ίντερνετ στα πλοία; Πολύ δύσκολα θα υπάρχει πλήρης και δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ για όλους στα πλοία πριν το 2035, όπως προβλέπουν παράγοντες της ναυτιλίας. Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας και την αυξανόμενη ζήτηση, οι ειδικοί συμφωνούν ότι η μετάβαση δεν θα είναι άμεση.
Πολύ δύσκολα θα υπάρχει πλήρης και δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ για όλους στα πλοία πριν το 2035.
Η συζήτηση αυτές τις μέρες περιστρέφεται γύρω από την συνδεσιμότητα των πλοίων και των πληρωμάτων. Σε όποια αίθουσα συνεδριάσεων, σε όποιο forum, σε κάθε συζήτηση μεταξύ των ναυτικών, όλα περιστρέφονται γύρω από μη συνδεσιμότητα στο ίντερνετ και κατά πόσο μπορεί να υπάρξει πλήρης, γρήγορη και δωρεάν σύνδεση στο ίντερνετ επι του πλοίου.
Η βελτίωση της συνδεσιμότητας αλλάζει την βιομηχανία της ναυτιλίας και τον τρόπο με τον οποίο τα πλοία και τα πληρώματα λειτουργούν μακριά στη θάλασσα, όλα συμβαίνουν με εκπληκτική ταχύτητα.
Παρόλα αυτά οι αναγνώστες του Splash δεν πιστεύουν ότι αυτή η πρόοδος θα φτάσει σε όλα τα πλοία τα επόμενα χρόνια. Μόλις το 10% των αναγνωστών στην έρευνα πιστεύουν ότι το λεγόμενο «γραφείο επί του πλοίου» θα επιτευχθεί για το 100% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου μέσω πλήρους δωρεάν ευρυζωνικού internet έως το 2035.
Είναι απίθανο το πλήρες ευρυζωνικό internet να είναι δωρεάν για το σύνολο του πληρώματος στο πλοίο έως το 2035 ή αργότερα, λέει ο Tore Morten Olsen, πρόεδρος ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Marlink, μια εταιρεία παροχής ψηφιακών λύσεων.
«Όπως έχουμε δει σε άλλους τομείς της ζωής και των επιχειρήσεων, οι χρήστες πληρώνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και η απομακρυσμένη επικοινωνία στη θάλασσα απαιτεί περισσότερο από τη μέση ανάπτυξη υλικού και λογισμικού», εξηγεί ο Olsen, προβλέποντας μεγαλύτερο ανταγωνισμό καθώς οι νέοι πάροχοι δορυφόρων χαμηλής τροχιάς (LEO) προσφέρουν υπηρεσίες και μια κλιμακωτή αγορά όσον αφορά τις λύσεις που παρέχονται σε πολλαπλά επίπεδα τιμών.
Είναι απίθανο να είναι δωρεάν για όλους σύντομα, συμφωνεί ο Andrew Airey, επικεφαλής της ταϊλανδέζικης εταιρείας διαχείρισης πλοίων Highland Maritime, χάρη στην τεράστια αύξηση της συλλογής δεδομένων, της ανάλυσης, της δράσης και των απαιτήσεων παρακολούθησης και αλληλεπίδρασης με τις κάμερες CCTV που ξεπερνούν την αύξηση της χωρητικότητας.
Πιο αισιόδοξος είναι ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας Seanergy Maritime.
«Χάρη στη μείωση του κόστους των δορυφόρων και την αυξανόμενη ζήτηση για ευημερία του πληρώματος και λειτουργική συνδεσιμότητα, ένα μεγάλο μέρος – ας πούμε το 75% – του στόλου πιθανότατα θα έχει δωρεάν, πλήρη πρόσβαση στο διαδίκτυο – αν και η πλήρης κάλυψη σε όλα τα πλοία μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο»
Ο Peter Schellenberger, ιδρυτής της Novomaxis, μιας εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών υπηρεσιών, προβλέπει ότι τουλάχιστον το 95% θα έχει δωρεάν πλήρη ευρυζωνική σύνδεση σε 10 χρόνια, αναφέροντας την έναρξη της υπηρεσίας Kuiper της Amazon το 2027 ως «αλλαγή των όρων».
«Μέχρι το 2035, η πλήρης ευρυζωνική σύνδεση θα αποτελεί βασική προσδοκία, ειδικά για πλοία άνω των 20.000 dwt», υποστηρίζει ο Manish Singh, επικεφαλής της Aboutships, μιας ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας.
Η μεγαλύτερη αλλαγή για τον Singh θα είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή η συνδεσιμότητα επιτρέπει πραγματικά ολοκληρωμένες λειτουργίες του στόλου – όπου το πλοίο και η στεριά βρίσκονται σε συνεχή συγχρονισμό, λαμβάνοντας αποφάσεις μαζί σε πραγματικό χρόνο.
«Το κόστος/όφελος του εξοπλισμού των πλοίων με επίγεια επίπεδα συνδεσιμότητας είναι τόσο ελκυστικό που οι αυτοί που θα καθυστερήσουν θα δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν τους συνδεδεμένους στόλους», υποστηρίζει ο Singh.
Στρεφόμενος στο κομμάτι του ερωτήματος που τίθεται στους αναγνώστες σχετικά με το «γραφείο στο πλοίο», ο Ajay Chaudhry, Διευθύνων Σύμβουλος διαχείρισης πλοίων στην Synergy Marine Group, λέει ότι αυτό θα σημάνει αλλαγές στην κουλτούρα και τις εργασιακές πρακτικές, καθώς θα περιλαμβάνει περισσότερη ψηφιακή ροή εργασίας, διαλειτουργικές συναντήσεις και πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο από τον ιδιοκτήτη.
«Η συνδεσιμότητα πρέπει να συνδυάζεται με την ικανότητα – την ικανότητα διεξαγωγής κρίσιμων λειτουργιών, πρόσβασης σε έγγραφα και αλληλεπίδρασης με ειδικούς χωρίς εμπόδια εύρους ζώνης», λέει ο Chaudhry, προσθέτοντας: «Μέχρι το 2035, αυτή θα είναι μια τυπική προσδοκία, παρά μια καινοτομία».
Ο Pradeep Chawla, ιδρυτής της MarinePALS, μιας εταιρείας εκπαίδευσης, καταλήγει λέγοντας στο Splash πόσο αντίθετος είναι με τον τρόπο σκέψης που βασίζεται σε ολόκληρο το «γραφείο στο πλοίο».
«Οι ναυτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους όσον αφορά τον αριθμό των εργασιών που πρέπει να κάνουν. Ναι, πρέπει να παρέχουμε ευρυζωνική σύνδεση στο πλοίο, αλλά όχι για να αναθέσουμε περισσότερες εργασίες στο πλήρωμα του πλοίου», λέει ο Chawla.