Ήταν το τελευταίο σχεδιαστικό δημιούργημα του εκλιπόντος ιδρυτή της Αpple Στηβ Τζομπς αλλά σήμερα η μήκους 78 μέτρων, μισοτελειωμένη, θαλαμηγός «Venus» παραμένει «δεμένη» στο λιμάνι του Άμστερνταμ μετά από την έκδοση δικαστικής εντολής προσωρινής κατάσχεσης για λογαριασμό του γάλλου κατασκευαστή Φίλιπ Σταρκ.
«Ξέρω ότι είναι δυνατό να πεθάνω και να μείνει μισοτελειωμένο το σκάφος» είχε πει ο Στηβ Τζόμπς για να προσθέσει: «Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε σε αυτό. Αν δεν το κάνετε, είναι μια παραδοχή ότι είμαι έτοιμος να πεθάνω ».

Άλλωστε, όπως γράφει ο βιογράφος του Walter Isaacson ο σχεδιασμός του γιοτ ήταν ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο στο οποίο επικεντρώθηκε ο ιδρυτής της Apple όταν ήταν άρρωστος με τον καρκίνο του παγκρέατος. Μάλιστα, με τη χαρακτηριστική τελειομανία του έκανε «κόλπα με τον σχεδιασμό» ακόμα και μετά την έναρξη της κατασκευής του σκάφους στα ναυπηγεία Feadship της Ολλανδίας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η «γραμμή» του γιοτ ήταν κομψή και μινιμαλιστική. Είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Τα τικ καταστρώματα ήταν απόλυτα επίπεδα και όπως στα καταστήματα της Apple τα παράθυρα στις καμπίνες είχαν μεγάλα τζάμια φτάνοντας σχεδόν μέχρι την οροφή.

Το κύριο καθιστικό σχεδιάστηκε για να έχει τοίχους από γυαλί, που ήταν σαράντα μέτρα μήκος και δέκα μέτρα ύψος. Είχε πάρει τον επικεφαλής μηχανικό της Apple για να σχεδιάσει ένα ειδικό γυαλί που ήταν σε θέση να παρέχει διαρθρωτική στήριξη.
Με τον Γάλλο κατασκευαστή Φίλιπ Στάρκ είχε υπογραφεί ένα απλό συμφωνητικό, αφού όπως ισχυρίζεται ο δικηγόρος της πλευράς του Φίλιπ Σταρκ «υπήρχε αλληλοσεβασμός και εμπιστοσύνη μεταξύ του Τζομπς και του Σταρκ και για αυτό το λόγο το συμβόλαιο ήταν χαλαρό».
Ωστόσο, τώρα μετά τον θάνατο του ιδρυτή της Apple βγήκαν στην… επιφάνεια οι διαφωνίες.
Ο Γάλλος κατασκευαστής Φίλιπ Σταρκ, που έκανε τον τελικό σχεδιασμό, ισχυρίζεται ότι οι κληρονόμοι του Τζομπς του οφείλουν ακόμα τρία εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό πόσο ύψους εννέα εκατομμύριων ευρώ που είχε συμφωνήσει να πάρει για τη δουλειά του.
Συγκεκριμένα ο Φίλιπ Σταρκ ισχυρίζεται ότι του ανήκει το 6% της συνολικής αξίας του γιοτ, το οποίο αποτιμά στα 150 εκατ. ευρ, ενώ οι κληρονόμοι του ιδρυτή της Apple εκτιμούν ότι κοστίζει 105 εκατ. ευρώ.
Έτσι, ο Γάλλος κατασκευαστής προσέφυγε στα δικαστήρια και το σκάφος ακινητοποιήθηκε στο Ολλανδικό λιμάνι.

