Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Η Lines (MOL) ισχυρίζεται ότι πραγματοποίησε την πρώτη θαλάσσια δοκιμή στον κόσμο ενός μη επανδρωμένου αυτόνομου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα δοκιμαστικά έλαβαν χώρα από τις 24 έως τις 25 Ιανουαρίου χρησιμοποιώντας το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ M/V Mikage, κατασκευής 2015, που διαχειρίζεται η Imoto Lines. Το πλοίο πραγματοποίησε ένα προκαθορισμένο ταξίδι από το λιμάνι Tsuruga προς το στο λιμάνι Sakai της Ιαπωνίας, μια απόσταση μερικών εκατοντάδων μιλίων.
Για αυτό το ταξίδι χρησιμοποιήθηκε το αυτόνομο σύστημα ελέγχου λειτουργίας πλοίων της Mitsui E&S Shipbuilding, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από μεταβλητές, όπως τη θέση του πλοίου, εξωτερικά στοιχεία όπως άνεμος, παλίρροιες και ρεύμα, στοιχεία χειρισμού πλοίων, κανόνες και κανονισμούς για την ναυσιπλοΐα.
Οι πληροφορίες για άλλα πλοία και εμπόδια στην προκαθορισμένη διαδρομή του συγκεντρώθηκαν από ένα αυτόνομο σύστημα ενοποίησης πληροφοριών περιβάλλοντος που αναπτύχθηκε από την Furuno Electric, το οποίο μετρά και εμφανίζει θέσεις, ταχύτητα, τύπους κοντινών πλοίων και θέση εμποδίων/αντικειμένων χρησιμοποιώντας ραντάρ, AIS και κάμερα.
Το πλοίο πραγματοποίησε επίσης αυτόνομο ελλιμενισμό και εκφόρτωση χρησιμοποιώντας αισθητήρα υποστήριξης ελλιμενισμού/ από-ελλιμενισμού που αναπτύχθηκε από την Furuno Electric, ο οποίος περιλαμβάνει εξοπλισμό που υπολογίζει και εμφανίζει οπτικά ακριβείς σχετικές αποστάσεις και σχετικές γωνίες μεταξύ της προβλήτας και του πλοίου από πληροφορίες που συλλέγονται από το LiDAR/κάμερα/δορυφορική πυξίδα.
Η “Αυτόματη πρόσδεση” ήταν ένα άλλο στοιχείο του εγχειρήματος. Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών στη θάλασσα, ένα drone χρησιμοποιήθηκε στην πραγματικότητα για να μεταφέρει το «ιβιλάι» στην προβλήτα, αντί να το πετάξει ένα μέλος του πληρώματος, όπως παραδοσιακά γίνεται.
Η δοκιμή διεξήχθη ως μέρος του έργου του μη επανδρωμένου πλοίου MEGURI2040 με επικεφαλής το The Nippon Foundation, το οποίο νωρίτερα αυτόν τον μήνα δοκίμασε επίσης τη λειτουργία ενός αυτόνομου οχηματαγωγού πλοίου.
Εκτός από τις MOL, Imoto Lines, Furuno-Electric και Mitsui E&S Shipbuilding, άλλοι εταίροι που συμμετέχουν στο έργο είναι οι A.L.I. Technologies, MOL Ferry Co και MOL Marine & Engineering Co.
Μια άλλη αυτόνομη μη επανδρωμένη επίδειξη με το οχηματαγωγό Sunflower Shiretoko προγραμματίζεται για τον επόμενο μήνα σε ένα ταξίδι από το Tomakomai προς τοOarai.