Η BAR Technologies με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε ότι έγινε ακόμη ένα σημαντικό βήμα στις προσπάθειες που γίνονται για την έναρξη της εμπορευματοποίησης και εγκατάστασης της νέας τεχνολογίας που αφορά την αιολική πρόωση για τα εμπορικά πλοία.
Η δεύτερη έγκριση από τον νηογνώμονα DNV ήρθε την στιγμή που η κατασκευή του πρώτου πλήρους συστήματος των WindWings βρίσκεται σε εξέλιξη. Το σύστημα αυτό πρόκειται να εγκατασταθεί σε ένα φορτηγό πλοίο φέτος.
Η BARTech, η οποία ιδρύθηκε χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που απέκτησε από την κατασκευή και την διαχείριση αγωνιστικών γιοτ, εργάζεται σε μια σειρά από έργα για με σκοπό την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στην εμπορική ναυτιλια.
Είναι μία από τις πολλές εταιρείες που εργάζονται σε ιδέες για άκαμπτα πανιά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε νεότευκτα πλοία ή να εγκατασταθούν εκ των υστέρων σε εμπορικά πλοία με σκοπό την αιολική πρόωση. Οι πρώτες εγκαταστάσεις απευθύνονται σε φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτύξει και αλλες παραλλαγές του συστήματος και για άλλους μεγάλους τύπους πλοίων.
Από τότε που έλαβαν Έγκριση In Principle (AIP) για το WindWings το 2021, η BARTech και ο συνεργάτης της Yara Marine Technologies, επικεντρώθηκαν στην προώθηση του σχεδιασμού του WindWings στο επόμενο επίπεδο πιστοποίησης DNV.
Σύμφωνα με τις εταιρείες, αυτό περιελάμβανε την επικύρωση της συμμόρφωσης του σχεδιασμού του WindWings με πλήρη λεπτομέρεια σχετικά με την κατασκευή, την ανάλυση φόρτωσης, τη χρήση υλικών και τα υποστηρικτικά τεχνικά συστήματα.
Η BARTech έλαβε πλήρης πιστοποίηση Σχεδιασμού Έγκρισης Τύπου (TADC) για την τεχνολογία αιολικής πρόωσης της από τον DNV. Με την πιστοποίηση Σχεδιασμού Έγκρισης Τύπου να έχει πλέον ολοκληρωθεί για το σύστημα WindWings, η BARTech λέει ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος ώστε μα ξεκινήσει η εγκατάσταση της τεχνολογίας σε οποιοδήποτε πλοίο που βρίσκεται υπό την επίβλεψη του DNV, είτε ως μετασκευή σε ήδη υπάρχοντα πλοία είτε σε νεότευκτα.
Το πρώτο πλοίο που θα εφοδιαστεί με το σύστημα WindWings θα είναι το Pxyis Ocean – ένα Kamsarmax που ανήκει στην MC Shipping και είναι χρονοναυλωμενο από την Cargill. Οι εταιρείες συνήψαν συμφωνία τον Ιούνιο του 2022 για να παραδοθούν δύο WindWings από την Yara Marine Technologies και να εγκατασταθούν στο Pxyis Ocean. Το πλοίο είναι πέντε ετών και έχει μεταφορική ικανότητα 80.962 dwt.
Ένα από αυτά τα συστήματα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως μέρος του EU Horizon 2020 Project CHEK με σκοπό να δείξει τις δυνατότητες για πρόωση με υποβοήθηση του ανέμου.
Η BAR Technologies και η Yara Marine Technologies συμφώνησαν επίσης στην εγκατάσταση τεσσάρων BARTech WindWings της Yara Marine Technologies σε ένα δεύτερο bulker που διαχειρίζεται η Berge Bulk. Το Berge Olympus είναι ένα πλοίο πέντε ετών μεταφορικής ικανότητας 211.000 dwt.
Και αυτή η εγκατάσταση έχει επίσης προγραμματιστεί για φέτος.
Τα μεγάλα αυτά πτερύγια όταν εγκατασταθούν στα φορτηγά πλοία θα έχουν ύψος έως και 50 μέτρα!
Σύμφωνα με την BARTech, τα άκαμπτα πανιά θα είναι ικανά να μειώσουν τις εκπομπές CO2 έως και 30% μέσω ενός συνδυασμού της αιολικής πρόωσης και της βελτιστοποίησης της θαλάσσιας διαδρομής.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα ένα νέο πρότζεκτ για τη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του κύτους για να αυξήσει περαιτέρω την απόδοση ενός πλοίου όταν χρησιμοποιεί το σύστημα WindWings.